Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for IVS selskab

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

som jeg forstår Henrik kan man heller ikke det - for i dit eksempel er det jo egenkapitalen som udgør 50.000 kr og selskabskapitalen er ikke i sig selv det samme - men Henrik  konkret - kan man opbygge 50.000 i overskud efter selskabsskat og så omdanne til ApS med selskabskapital i form af disse 50.000 kr?

Det er såmænd også det jeg mener,for kan man det, og det jeg forstået man kan, så kan få dig en billig A/S

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Provins:
kan man opbygge 50.000 i overskud efter selskabsskat og så omdanne til ApS med selskabskapital i form af disse 50.000 kr?

Du kan kun omdanne ved at selskabskapital og den bundne reserve tilsammen udgør mindst 50.000 kr. Så dit overskud på 50.000 skal enten henlægges eller bruges som kapitalforhøjelse i IVS før du kan omdannes.

"§ 357 c. Generalforsamlingen kan med det stemmeflertal, der kræves til vedtægtsændring, beslutte, at et iværksætterselskab skal omregistrere sig til et anpartsselskab, hvis selskabet har en selskabskapital og en reserve til opbygning af selskabets kapitalgrundlag, der på beslutningstidspunktet udgør mindst 50.000 kr.,..."

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg er i mit tungnemme mode så - men betyder det, at man kan opbygge overskud på 25.000 efter 25% selskabsskat og bruge det overskud til at omdanne til ApS med 50.000 kr uden anden skat end selskabsskat - Så man reelt kan klare det med 25% skat i stedet for personlig skat af de penge der bruges til ApS kapitalen - Jeg erkender jeg nok er tung i trækket her - men - 25% selskabsskat - rækker det så til at omdanne til ApS når der er 50.000 kr 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie:
Jeg erkender jeg nok er tung i trækket her - men - 25% selskabsskat - rækker det så til at omdanne til ApS når der er 50.000 kr 

Næ - jeg skulle lige fange hvad spor du er på. Men ja - du kan reelt klare dig med 25 % skat.

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tejohn:

Tonny,

Jeg gav dig sådan set ret - og din rettelse af mig, giver slet ikke mening. Du snakkede selv løn og da selskaber ikke modtager løn, så kan det ikke være anderledes end at det må være indehavere, du refererer til.

Hvem skulle da ellers modtage lønnen?

Jeg siger blot, at SKAT etc ikke kan blande sig i, hvem du udbetaler løn til eller lønnens størrelse, så længe du svarer skat af beløbet og det ikke er en slags skattetænkning i forhold til nærmeste familie.

Mht topskat, så er der da tale om topskat, hvis du udbetaler overskud som løn til dig selv - og derfor er det jo klart smartere at modtage pengene som udbytte på 25%. Er det her vi taler forbi hinanden?

Fair nok.

Nu gik hele tråden på selskabers forhold, hvorfor jeg forholdte mig til det. Derfor min korrektion.

Men set ud fra lønmodtagerens synspunkt, så har du følgelig en pointe.

Tonny

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie:

jeg er i mit tungnemme mode så - men betyder det, at man kan opbygge overskud på 25.000 efter 25% selskabsskat og bruge det overskud til at omdanne til ApS med 50.000 kr uden anden skat end selskabsskat - Så man reelt kan klare det med 25% skat i stedet for personlig skat af de penge der bruges til ApS kapitalen - Jeg erkender jeg nok er tung i trækket her - men - 25% selskabsskat - rækker det så til at omdanne til ApS når der er 50.000 kr 

vh

I princippet vil et overskud efter skat på kr. 200.000 medføre en ændring af IVS til et ApS, selvfølgelig under forudsætning af, at IVS er stiftet med kr. 1 i kapital.

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

stadigt lidt tung i det-  forstod vel ikke helt den med de 200.000 ud over at det måske er der hvor det helt automatisk SKAL omdannes, men det må da være lidt smart, at man kan opspare den nødvendige kapital på + 50.000 kr i IVS til en selskabsskat på 25%

Det burde vel betyde, at har man tid og ikke ser IVS som "nedsættende", så kan man, hvis man forventer pæne overskud rimeligt hurtigt, stifte IVS først og så lige så snart man har + 50.000 kr efter selskabsskat - omdanne til ApS. På den måde kan man "få" selskabskapital på 50.000 kr fra 2014 og frem, mod at skatte 25% - hvor man jo ellers generelt, for at genere 50.000 kr til kapital i et ApS, vil skulle bruge midler man generelt har betalt ca 43% i skat af (om jeg nu trods alt har fattet den Smile)

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:
I princippet vil et overskud efter skat på kr. 200.000 medføre en ændring af IVS til et ApS, selvfølgelig under forudsætning af, at IVS er stiftet med kr. 1 i kapital.

Tonny,

Princip og princip - der er jo ingen tvang i at man skal omdannes til et aps. 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Tonny Skov Pedersen:
I princippet vil et overskud efter skat på kr. 200.000 medføre en ændring af IVS til et ApS, selvfølgelig under forudsætning af, at IVS er stiftet med kr. 1 i kapital.

Tonny,

Princip og princip - der er jo ingen tvang i at man skal omdannes til et aps. 

Det har du faktisk ret i, hvilket er noget overraskende jvf.

§ 357 c. Generalforsamlingen kan med det stemmeflertal,
der kræves til vedtægtsændring, beslutte, at et iværksætterselskab
skal omregistrere sig til et anpartsselskab, hvis selskabet
har en selskabskapital og en reserve til opbygning af
selskabets kapitalgrundlag, der på beslutningstidspunktet
udgør mindst 50.000 kr., jf. § 33, stk. 1, 1. pkt.
Stk. 2. Det er en betingelse for omregistreringen, at der
udarbejdes en erklæring af en vurderingsmand, jf. § 37, om,
at kapitalen er til stede.

Der er faktisk ikke noget krav om, at IVS skal omdannes til et ApS. Ydermere kræver omdannelsen en vurderingsmand, d.v.s. en godkendt revisor, som skal erklære sig om egenkapitalen. Dette bevirker yderligere omkostninger til ekstern assistance ved omdannelsen, hvilket stiller skærpede krav til IVS omkring bogføring, dokumentation m.v. eller sågar lade selskabet som IVS revidere, hvis man har til hensigt at omdanne til et ApS.

Ja, jeg er stadig ikke imponeret af denne lov, snarere tværtimod.

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:
Stk. 2. Det er en betingelse for omregistreringen, at der
udarbejdes en erklæring af en vurderingsmand, jf. § 37, om,
at kapitalen er til stede.

50.000 i kontanter til stede ved stiftelsen må vel være enkelt at skrive under på for en vurderingsmand kunne man mene, men som Tonny skriver, så forudsætter det jo, at revisor kan være stensikker på regnskabet, så han kan garantere disse 50.000 er fri egenkapital, og ja, så er cirklen der jo, ved at regnskabet det baserer sig på vel skal være et revideret regnskab

hvad betyder  357 c delen om at CITAT: Omregistrere sig til et anpartsselskab, hvis selskabet
har en selskabskapital og en reserve til opbygning af selskabets kapitalgrundlag, der på beslutningstidspunktet udgør mindst 50.000 kr.,

Betyder det med reserve til opbygning af selskabets kapitalgrundlag, at de + 50.000 skal være der i kontanter, eller må det også være i f.eks. en bilværdi - som jo vil gøre vurdering endnu vanskeligere?

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)