Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg søger konserveringsmiddel til min næsten færdige juice! - Så den holder længere.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

OKay. Den fandt jeg nemlig også lige nu :)

Rimlig svært at varme det op til 72 °C i 15 sekunder. 

Hvor længe kan den holde sig cirka. Der står nemlig blot "vil den kunne holde sig længere"

:) 

Tilmeldt 10. Jul 11
Skrevet kl. 17:24

@Mark

Super, det vil jeg undersøge nærmere :)

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 17:26

Bare lige et spørgsmål - Vil du selv producere, eller får du en anerkendt fabrik til det? De vil formegentligt kunne hjælpe dig med holdbarhedsvurderingen, da det er dig som producent der er ansvarlig for den.

Husk iøvrigt på at der er regler for brug af "friskpresset", "frisk juice" mv. det vil nok være en god idé at sætte sig ind i det. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12890
Skrevet kl. 09:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Starter93:
Hvad vil det sige at pasteurisere juicen?

Hvis du ikke ved hvad en så fundemental process er, bør du nok holde dig fra at producere juice.  

Tilmeldt 10. Jul 11
Skrevet kl. 14:58

@Ravn. Man skal jo starte et sted. Man lærer aldrig, hvis man ikke stiller spørgsmål. Trods alt det, Amino går ud på.

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 15:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fuldstændig korrekt - det er dét Amino går ud på. Men det er altså også tilladt at lave sine egne "lektier" Big Smile

Du bevæger dig i et marked, hvor du vil opleve at konkurrencen er benhård, hvis du ikke på forhånd har den fornødne viden om produktion og ikke mindst marketing og distribution, så tillader jeg mig at tvivle på du kommer særlig langt.

At man ikke lærer noget, hvis man ikke stiller spørgsmål? Tja, hvis du gad undersøge de vigtigste områder selv, så behøvede du ikke stille spørgsmål der kan googles på sekunder ;)

Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Apr 12
Indlæg ialt: 122
Fra  CIBIS - Fødevarerådgivning Skrevet kl. 21:04

Som de andre skriver, så sæt dig endelig ind i alt omkring Fødevarestyrelsen, produktion og generel lovgivning.
Du skal være sikker på at det konserveringsmiddel du benytter i produktet, er tilladt i forhold til juice. Her kommer positivlisten ind.
Endvidere skal du forholde dig til bekendtgørelsen om frugsaft. (Se link)
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=134139
Læg mærke til anprisning også.

Pøj pøj med projektet.

Mvh Kristina

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)