Jeg har fået mange tilbud om at købe, men jeg har valgt at lease - fordi jeg så bare skal have maskinerne udlejet 12 gange hvert år, så er de betalt efter 3 år.
Nu er det jo lavsæson, så det arbejde du gør nu, skal du se som din markedsføring i forhold til sæsonen '08 - tænk over hvilke ting du gerne vil leje ud til og markedsfør målrettet. Tilbyd for eksempel din bager at hver gang nogen forespørger på bryllupskage, skal de have dit visitkort og det skal være et særligt kort så når/hvis de mennesker lejer hos dig, får bageren et beløb for at have henvist. Gør det samme med fotografer og forretninger der sælger konfirmationstøj :)
Så har du lagt i kakkelovnen til foråret og så strømmer ordrerne forhåbentlig ind :)
Jeg har købt en slushicemaskine og en pocornmaskine, men hos hvem leaser du, kan det betale sig (kan du tjene dit leasinggebyr ind igen).
Jeg prøver også at hænge mig på aktiviteter i lokalområdet, men er desværre kommet lidt sent igang.
Hilsen
Peder
Hej Peter
Som Mette skriver synlighed i lokael området er meget vigtigt, få noget omtale på at du er startet op, bare ring til din lokale avis, radio, del popcorn ud til natåben.
Derefter gode samarbejder, samarbejd med alle de konkurrenter du kan, hvis du ikke selv kan klare efterspørgslen på en maskine så kontakt en af dine konkurrenter og spørg om han/hun vil have den....Så gør de nok det samme ved dig, sådan virker det ihvert fald her på sydfyn hvor jeg kommer fra.
Ps. Leasing kan være en god ide, men få styr på hvad der løber på af gebyr og forsikring, jeg har en leasing aftale der blev alt for dyr ved at de ting kom oven i. Den anden jeg har er uden forsikring og gebyr og er der for meget billigere. Det betinger dog at du så har forsikringen selv.
Coolex! De er bare smadder dygtige og rare at have med at gøre.
Jeg giver dem visitkort med forrtløbende numre og jeg ved hvilken butik der har fået hvilke nummerkort, så nå kunden ringer og giver nummeret på kortet kan jeg give bageren en slat :-)
ok fin måde at gøre det på, er alle dine maskiner leaset, og hvordan med fradrag for leasingen??
Leasing er i regnskabet en drift udgift som fratrækkes løbende. Men hvis du har pengene og eventuel arbejds indkomst ved siden af ville jeg anbefale at straks afskrive maskinerne, det vil måske give en underskud i dit firma regnskab, men det kan du trække fra i din private skat. Jeg vil dog anbefale dig at have en revisor eller en der normalt laver regnskaber på sidelinien. De penge er efter min bedste overbevisning givet godt ud.
ALLE bør ALTID have en revisor i hånden når de starter firma - der er SÅ mange regler der er vigtige at kende for en nystartet. Min revisor og jeg gjorde det at jeg samlede spørgsmål til hende og en gang om måneden kørte jeg ud til hende med bilag og spørgsmål og fik en kop kaffe.
Det er 10 år siden, men jeg håber for enhver iværksætter at der er mulighed for dette for det giver tryghed og overblik :)