Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Universet hader mig! - En rant fra en lille virksomheds ejer

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

En kort opfattelse er, at du er for ustruktureret. Du vil være selvstændig fordi du ikke kan få arbejde. Det er ikke altid den bedste udgangsposition, men den er pokkers naturlig

Du er nødt til at strukturere dig - HVAD vil du HVAD kan du? Du kan ikke lave lidt det ene og lidt det andet - - men godt 2-3 ting samtidigt - forudsat du har struktureret det OG har penge til at starte det. 

Det koster at starte, og man skal ha en plan - en meget klar plan. Man skal ha forretningsplan og budgetter som man kan se sig selv - og sin bank- i øjnene med. Ofte får man, som uden arbejde, slet ikke banken med, så skal man ha alternativer

Det er ikke mange der får lang succes med at købe en ladcykel og en vinduesbørste, og tilbyde pudsning. Det er IKKE sagt mod de som faktisk har fået succes med det, men de har garanteret også haft et MEGET lavt behov for indtjening i en periode, indtil tingene løn

Alt afhænger af hvor billigt du kan leve, hvis du er i en startfase uden indtjening måske 3 måneder eller mere. Har du familie, er det svært, er du alene - kan det gå, Er det ok at undvære bil og TV osv.  

Jeg holder med. find i det mindste et deltidsjob - gerne på specielle tider, nat, aften, morgen, hvor de er lettere at finde, og ikke generer så meget i at du ser hvad du kan hitte på som selvstændig, men FIND UD AF HVAD DU VIL som selvstændig - find en klar plan og en økonomi der hænger sammen med den

Og så i øvrigt - godt skrevet indlæg, du kan sagtens skrive, så du kan lave ansøgninger og meget andet uden at være nervøs - du er givet god nok

vh

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 09:42

"Why do we fall Bruce?  So we can learn to pick ourselves up."
 - Thomas Wayne; Batman Begins

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 09:51

Op på hesten igen :-)

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 10:58

Henrik Larsen:
Jeg får fornemmelsen af at du mener mine problemer er opstået af inkompetance og løsningen er efter din mening at jeg skal give op?

Det var absolut ikke mit budskab.

Jeg kender ikke dine kompetencer, så dem kan jeg ikke udtale mig om. Men jeg ved også at du kan være superdygtig, men hvis "forretningssplanen" ikke holder, så kører det derud hvor du klamrer i væggen med negle fra morgen til aften - eller krydser fingre, som du kalder det. Det betyder også at du er nødt til at leve i reaktion fremfor at være proaktiv og se på bedre muligheder. I hvert fald midlertidigt.

Give op?! Næeh, så længe det er det du vil så fortsæt endelig. Men det er bedst at se realistisk på økonomien, og hvis det er nødvendigt tage en timeout, så gøre dette. En timeout er ikke det samme som at give op.

Det er trods alt nemmere at starte igen, hvis økonomien ikke har været kørt helt i sænk til der hvor regningerne ikke bliver betalt. Jeg har faktisk hørt fra en, at han ikke kan få CVR-nummer ingen før han har betalt sin skat eller hvad det er han skylder. 

Måske har cookie bare forklaret bedre hvad jeg mener mht økonomien.

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 12:01

Henrik Larsen:
Og drømme jobbene er bare ikke kommet på trods af ihærdig søgen.

Det er ikke altid så let at få drømmejobbet, og mindre kan vel også gøre det. Søg alle de jobs, der er realistiske for dig at få - glem at det skal være drømmejobbet, og fokuser på at finde et job, der kan få din økonomi til at hænge sammen. På den måde kan du arbejde hen mod det, du gerne vil.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)