Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Slut på en iværksætterdrøm?

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Min tidligere udlejer i privat lejemål gav mig en forklaring om noget jura og binding imellem mig og dem (som selskab) hvis de gav mig lov til at drive erhverv.

Jeg er med på man som privat person også skal registrere at man driver erhverv fra sin private.
Men det er nu ikke det som var problemet for min udlejer.

Er ikke jurist men tænker der er et eller andet som ikke er attraktivt for et stort selskab at tillade erhverv i privat lejemål. For ellers ville de da helt klart tillade det og være ligeglad. I alle private standard lejekontrakter står der tit man ikke må drive erhverv og ellers skal ansøge udlejer om dette.
Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Du kan sagtens registrere Chr nr. Bare ikke have erhvervsadresse i privat lejemål uden tilladelse til dette fra din udlejer.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronni Larsen:
Du kan sagtens registrere Chr nr. Bare ikke have erhvervsadresse i privat lejemål uden tilladelse til dette fra din udlejer.
det er jo ikke det vi taler om nu. Du skrev at årsagen var at udlejer stod helt anderledes skatte og kontraktmæssigt, og det gør han ikke når lejer er privat person, det har intet med sagen at gøre efter min mening

Det er klart man ikke må drive erhverv ved der klart står man ikke må, og udlejer ikke tillader det, men udlejer kan ikke begrunde det som du gjorde, men at han så har andre regler for erhvervsudlejning på en række punkter, for det bliver slet ikke til erhvervsudlejning ved at han tillade en privat lejer, at ha sit personlige CVR på adressen - MENER jeg

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Er sikker på der er et eller andet og en fornuftig grund til de fleste udlejere ikke ønsker erhverv fra privat lejemål.
Jeg er ikke jurist.
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Har kigget på det, ville det være juridisk iorden med et virtuelt kontor?

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan få en kontor adresse i et virksomheds fælleskabs hus. Der kan du have et fysisk kontor, hvor du kan møde på arbejde og modtage den post der har med virksomheden at gøre. Der er muligheder for fitness ordning, frokost ordning, rengøring af kontor og gratis booking af konferencerrum til forretningsmøder.

Prøv at søge på google på "kontorfællesskab". Det plejer ikke at være så dyrt og hvis du skal registrere dig som virksomhed må du jo have en forventet omsætning på over 50000 kroner, så der burde være råd til et kontor med internet adgang osv.

/Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke hvad dansk lov etc siger omkring udlejning til private, som så vælger at starte en virksomhed på adressen.

Men ihvertfald, da jeg selv købte lejlighed. Stod der i kontrakten at boligen var privat, og ikke til erhverv. Jeg spurgte dog min udlejer om jeg måtte oprette det der svarer til en enkeltmandsvirksomhed i danmark.

Han sagde at ifølge kontrakten måtte jeg ikke, men hvis det var mig alene, der ingen kunder kom, etc - så at støj, og mængden af mennesker ikke var mere end det ville være normalt, så var han egentligt ligeglad.

Fordi i sidste ende for ham, er det vigtigste at han får sin lejlighed lejet ud, og at den bliver behandlet pænt, og der er ro og orden. Så tror jeg egentligt i sidste ende de er ligeglad med om du har en enkeltmandsvirksomhed eller ej. Hvis bare det ikke er noget med massere folk, larm, etc der kommer hver eneste dag.

Så jeg syntes du skal kontakte din udlejer, forklar ham hvad du vil lave i din virksomhed, hvis det er at sidde foran computeren (ligesom jeg gør) - så tror jeg egentligt han siger OK for det. Selvom kontrakten siger noget andet ;)

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke helt oppe og tjene disse penge, men der er noget med moms der bedre kan betale sig for mig, hvis jeg er registreret ;)

Fra København NV
Tilmeldt 23. Mar 08
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ligesom cookie heller ikke på at der er nogle skattemæssige/juridiske ændringer for udlejer. Jeg bor selv til leje hvor jeg driver virksomhed herfra. Udlejer er familie, og der har ikke gjort nogen skattemæssig forskel for dem.

Det der kan være i det, er hvis det er boligforeningen der ikke tillader det. Og hvis de slet ikke er til at stikke i, så må det kunne lade sig gøre at få lov at registrere virksomheden hos noget venner/familie.

Hvis heller ikke det lader sig gøre synes jeg du skal prøve at høre ad på amino, om der er nogen der vil lade dig registrere din virksomhed på deres bopæl. Det skal ihvertfald ikke være det der stopper dig!

Held og lykke (:

Fra København K
Tilmeldt 21. Feb 12
Indlæg ialt: 130
Fra  Liv'IN - www.livin.dk Skrevet kl. 07:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas:
det indebærer enkelte telefonopkald lidt programmering, og egentlig ikke mere end det

Så bare gør det. Hvis du ikke får kunder på besøg konstant er det ikke noget problem. Jeg vil bare ikke sige det til nogen. 

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)