Hej alle Er der nogen der kan fortælle mig hvilket plugin til WP der er bedst at anvende til Google Analytics? På forhånd tak :) |
Hvilket modul i WP til Google analytics?
/Kasper |
Jeg arbejder til daglig med wordpress webshops og driver mine egne affiliate sider.
Det lyder som om der findes en anden og bedre løsning? Skal jeg opfatte det derhen at det er mere fordelagtigt at blot lægge analytics koden ind på hver enkelt side og jeg så har overblikket i analytics, og måske forstået derhen at det så ikke forstyrrer med et ekstra plugin? Og tak for hurtigt svar
|
Problemet med plugins er at afhængig af hvordan de er kodet kan de kræve mange server resourcer og gøre din side langsom. Vi har vores sider bag CloudFlare, og bruger en af deres apps til automatisk at sætte Google Analytics koden ind for os. Ellers kan man redigere direkte i tema-filerne. |
Jeg arbejder til daglig med wordpress webshops og driver mine egne affiliate sider.
Ok så jeg paster i princippet "bare" koden ind i de sider jeg vil køre analystics på? Det skulle være til at forstå. Tak for hjælpen hvis ovenstående er korrekt forstået.
|
Du kan sparer plugin presset ved bare at smide koden ind i footer.php eller header.php filen. Det har jeg selv gjort og det virker udmærket. |
Sov bedre om natten med en kontinentalseng
Hej, Jeg bruger Yoast på en af mine sider (hvor jeg ialt kører med 5 plugins) og på en anden har jeg kopieret koden ind. Jeg mærker ikke at den loader langsomt min plugin side, men den er heller ikke så stor. Men bortset fra det kan jeg rigtig godt lide Yoast plugin'et |
Her er det rigtig måde at gøre det på: http://www.wpninja.dk/video/add-google-analytics-to-wordpress/ |
Det skal man ikke gøre... man skal sæte det i functions.php som et "function" |
Appearances->Editor, footer.php eller header.php som skrevet nedenfor. |