Hvilket modul i WP til Google analytics?
Fra Agadir
Tilmeldt 11. Apr 13
Du kan sparer plugin presset ved bare at smide koden ind i footer.php eller header.php filen. Det har jeg selv gjort og det virker udmærket.
Men det giver vel ikke anaylytics på alle siderne vel?
Jeg er ny på det område, men skal nok lære det hurtigt :)
Svar
Fra Agadir
Tilmeldt 11. Apr 13
Takker - Jeg tjekker det ud :)
Svar
Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Jonas
Skrevet
16-04-2013 kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Svar
Du kan sparer plugin presset ved bare at smide koden ind i footer.php eller header.php filen. Det har jeg selv gjort og det virker udmærket.
Det skal man ikke gøre...
man skal sæte det i functions.php som et "function"
Det andet virker nu meget fint for mig. Nogen fordele ved at smide det i functions.php?
Svar
Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Jonas
Skrevet
16-04-2013 kl. 12:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Svar
Header og Footer loades på alle sider. Så det som der er i de filer, loades på alle sider. Så jo, det giver analytics på alle sider.
Men vil nok anbefale at gå efter Philips løsning, da han arbejder med WP. Det gør jeg ikke, jeg gør bare hvad Google har sagt jeg skal gøre.
Svar
Fra Agadir
Tilmeldt 11. Apr 13
Header og Footer loades på alle sider. Så det som der er i de filer, loades på alle sider. Så jo, det giver analytics på alle sider.
Men vil nok anbefale at gå efter Philips løsning, da han arbejder med WP. Det gør jeg ikke, jeg gør bare hvad Google har sagt jeg skal gøre.
Jamen jeg kigger da naturligvis på alle forslag og det er fint at du spørger ind til forskellen, så kan vi alle jo blive klogere :)
Svar
Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Sep 12
Kasper
Skrevet
16-04-2013 kl. 12:22
Svar
For at udvide på det jeg skrev før - så vil jeg nu anbefale CloudFlare - fordi det giver nogle fordele i forhold til loadtid, hvad trafik der slipper igennem, og den største fordel - når temaet bliver opdateret bliver analytics ikke slettet fordi CloudFlare tilføjer (og holder den opdateret) analytics koden automatisk.
Svar
Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Det andet virker nu meget fint for mig. Nogen fordele ved at smide det i functions.php?
Det er nemmer at find runt i.
http://justintadlock.com/archives/2010/12/30/wordpress-theme-function-files
Svar
Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
The primary reason for choosing this alternative is to keep more of your modifications visible in a single file
Svar
Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Jonas
Skrevet
16-04-2013 kl. 12:40
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
Svar
The primary reason for choosing this alternative is to keep more of your modifications visible in a single file
Jeg kan godt se idéen i at holde det rent og overskueligt fra udviklerens sysnpunkt. Så skal man ikke rode for meget rundt i tingene for at finde hvad man søger. Men set fra mit punkt, "jeg prøver selv"-fyren, er det nemmere at hoppe ind på header.php og smide den ind der. Jeg er så sjældent inde i koderne bagved, at det ikke påvirker mig. Og resultatet er det samme :)
Svar
Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Det er fint, men så skal man advare andre at du gøre det sådan,
nå du giver dem råd
Synes jeg.
men tak fordi du siger det :)
Svar