Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

google og seo

Side 1 ud af 5 (43 indlæg)
Fra tylstrup
Tilmeldt 9. Aug 07
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

er der nogen der kan give mig en let forståelig forklaring på hvordan man får google til at finde ens hjemmeside, og hvordan man kan bruge seo, findes der en billigbog eller en online (helst på dansk) anvisning man kan starte med

Mvh Kronborg

Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 17:49
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej Corona

Hvis din hjemmeside er helt ny, kan det tage op til 6 måneder at blive "opdaget" af Google, med mindre man laver specielle tiltag. Det kan kræve nogen teknisk indsigt at foretage disse tiltag, men der findes dog nogle som er mindre tekniske.
Spørgsmålet er om din side overhovedet er søgemaskineoptimeret eller ej. Hvis du oplyser hvilken det drejer sig om, er det nemmere at rådgive herom.

Hvis du vil lære hvordan man gør, kan jeg anbefale vores nye e-bog: "Søgemaskineoptimering af din egen hjemmeside" (kr. 792) og supplere med vores løbende tjeneste: SEO Tips & Tricks som er gratis de første 3 måneder.

Mvh
Preben Madsen
www.doctech.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 17:52
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

At blive fundet af google - kræve én ting - indgående links. Du må ud og finde en masse sider du kan tilmelde din side til - relevante linksamlinger osv. Snak med dine leverandører, kollegaer og andet - om de kunne være interesseret i at linke til dig. Med 4-5 kvalitets link går der ikke mange uger inden du er fundet - i hvertfald ikke 6 måneder (det er vist kun hos jubii det tager den tid).

Jeg vil anbefale dig at læse Martin Østergaard indlæg omkring dette i hans blog http://www.bcool.dk/seo-guide-s%c3%b8gemaskineoptimering.php - det er lige til at tygge sig igennem. Derefter - brug søgefunktionen her på siden - der er masse information om netop dette emne.

Når du er kommet lidt igang, så vend tilbage med dine første erfaringer ...

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 18:26
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 18:33
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

Du kan begynde med at linke til din side herinde fra Amino.

Smid denne kode ind i din signatur ("Ret profil"-"Signatur"-"Gem"): <a href="http://www.DitDomæne.dk">Ankertekst</a>

Ankerteksten er den tekst der "kommer til at stå i linket".

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Tilmeldt 26. Jun 07
Skrevet kl. 18:41

cygnet:

At blive fundet af google - kræve én ting - indgående links. Du må ud og finde en masse sider du kan tilmelde din side til - relevante linksamlinger osv. Snak med dine leverandører, kollegaer og andet - om de kunne være interesseret i at linke til dig. Med 4-5 kvalitets link går der ikke mange uger inden du er fundet - i hvertfald ikke 6 måneder (det er vist kun hos jubii det tager den tid).

Jeg vil anbefale dig at læse Martin Østergaard indlæg omkring dette i hans blog http://www.bcool.dk/seo-guide-s%c3%b8gemaskineoptimering.php - det er lige til at tygge sig igennem. Derefter - brug søgefunktionen her på siden - der er masse information om netop dette emne.

Hej Cygnet

Jeg har været igennem denne diskussion før på Amino. Der findes altså ikke mange generelle linksamling/linksites/linkportaler i Danmark som er i stand til at levere kvalitetslinks. Martin Østergaards blog, som du henviser til, anviser dmoz, men prøv du at få en ny site registreret der på mindre end nogle måneder - og det endda kun hvis den er unik nok i forhold til konkurrenternes. Nu kender vi jo ikke hvilken branche der er tale om her, men det er altså ikke alle brancher hvor det er "bare lige" at få leverandørerne til at linke videre. I de fleste brancher er kollegaer altså også konkurrenter og jeg vil endda tro at det i din branche er svært at få "konkullegaer" til at give links.

MEN, helt klart vil det da være en absolut fordel HVIS det kan lade sig gøre. Til gengæld ved jeg af erfaring, at man sagtens kan få sin side langt frem på Google med Onpage optimering - også uden ret mange kvalitetslinks.

Mvh
Preben Madsen
www.doctech.dk
Vi tilbyder også intensiv kurser i Onpage optimering af hjemmesider.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:46
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

> Der findes altså ikke mange generelle linksamling/linksites/linkportaler i Danmark som er i stand til at levere kvalitetslinks.

Mange flere end du tror! :)
Har du evalueret alle dem der findes, som optager Danske websites? I mine databaser er der flere hundrede, som er relevante for de fleste danske websites - og hver og en er valideret efter alle kunstens regler.

Men uanset dette er links fra kataloger sjældent nok alene - men det kan være en virkelig god kickstarter og et godt løbende supplement.

Tilmeldt 26. Jun 07
Skrevet kl. 18:50

Thomas Rosenstand:

Hvis din "SEO Pusher" skal bruge 6 måneder på sagen, skal du skifte ham ud - som Cygnet også er inde på. Wink

Hej Thomas

Vi vil nok ikke betegne os selv som SEO Pushere, da vi ikke tilbyder Black Hat teknikker, hvilket jeg vil mene vil være nødvendigt i dette tilfælde, med mindre der er tale om en unikt optimeret side indenfor en god og interessant niche. Der er jo ikke mange af dem som kalder sig eksperter på området, der er i stand til at levere TOP-10 placeringer på Google for en ny site på mindre end nogle måneder uden Cloaking o.l.

Vi anser Onpage optimering som det vigtigste og det har virket for vores egen og andres sider. Men klart, hvis man ikke har tålmodigheden, må man jo ty til andre metoder.

Mvh
Preben Madsen
www.doctech.dk
Vi giver undervisning i søgemaskineoptimering baseret på egne erfaringer.

Tilmeldt 26. Jun 07
Skrevet kl. 18:58
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel deMib Svendsen:

Har du evalueret alle dem der findes, som optager Danske websites? I mine databaser er der flere hundrede, som er relevante for de fleste danske websites - og hver og en er valideret efter alle kunstens regler.

Men uanset dette er links fra kataloger sjældent nok alene - men det kan være en virkelig god kickstarter og et godt løbende supplement.

Hej deMib

Der findes ikke mange med kvalitetslinks. Og med det mener jeg fra content-tunge sites med stof indenfor specifikke brancher. Der findes masser af dem i f.eks. USA, men de er sjældent relevante med mindre man har en engelsksproget site.

Vi har da også selv testet og har links fra diverse danske, og nogle af dem er selvfølgelig bedre end ingenting.

Mvh
Preben Madsen
www.doctech.dk
"Søgemaskineoptimering af din egen hjemmeside - en Gør-Det-Selv e-bog.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

> Der findes ikke mange med kvalitetslinks.

Jeg må jo blot konstatere at du øjensynligt ikke har tjekket det. For som sagt har jeg flere hundrede af slagsen i mine databaser. Du trænger vist til at lave lidt mere research :)

Side 1 ud af 5 (43 indlæg)