Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

google og seo

Side 2 ud af 5 (43 indlæg)
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel deMib Svendsen:

Jeg må jo blot konstatere at du øjensynligt ikke har tjekket det. For som sagt har jeg flere hundrede af slagsen i mine databaser. Du trænger vist til at lave lidt mere research :)

Hvis du har flere hundrede af slagsen, vil det vel ikke skade om du giver 3 eksempler?

Mvh
Preben Madsen
www.doctech.dk

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 19:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Preben Madsen:

Mikkel deMib Svendsen:

Jeg må jo blot konstatere at du øjensynligt ikke har tjekket det. For som sagt har jeg flere hundrede af slagsen i mine databaser. Du trænger vist til at lave lidt mere research :)

Hvis du har flere hundrede af slagsen, vil det vel ikke skade om du giver 3 eksempler?

Mvh
Preben Madsen
www.doctech.dk

Eller allesammen  ? :o .. Ej det bare fis.. Der skal jo også være lidt konkurrence ;).

Men hvis DeMib siger der er flere hundrede, vil jeg nu nok tro at der er.. Det er vel blot at gøre som man må som enhver anden 'forsker' indenfor andre områder.. Begyndt at eksperimenter med dit SEO. Med forskellige kartoteker, forskellige titler, osv.. 

Tilmeldt 26. Jun 07
Skrevet kl. 22:02

Brian Frænde - InMoto Reklamebureau:

Eller allesammen  ? :o .. Ej det bare fis.. Der skal jo også være lidt konkurrence ;).

Men hvis DeMib siger der er flere hundrede, vil jeg nu nok tro at der er.. Det er vel blot at gøre som man må som enhver anden 'forsker' indenfor andre områder.. Begyndt at eksperimenter med dit SEO. Med forskellige kartoteker, forskellige titler, osv.. 

Hej Brian

Vi arbejder altså selv seriøst med SEO. Men nu har jeg deltaget i adskillige diskussioner med dette emne (også på Amino) og der er altså endnu ikke nogen af dem som betegnes SEO-eksperter, der har kunnet komme op med et svar på dette. Jeg vil stadig påstå at der IKKE findes  nogen generelt tilgængelig content-tung linksite på dansk, som kan levere kvalitetslinks (indtil det modsatte er bevist). At påstå at der findes flere hundrede er jo så helt i den anden grøft - jeg vil bare se 3! (Det er for let at komme med 1).

OK. New competition. Er der nogen der kan vise mig en generelt tilgængelig linksite med content og kvalitetslinks, som er interessant for en butik som sælger VVS? eller børnetøj? eller drømmetydning (qua en anden aktuel tråd)? eller hårde hvide varer? You name it - jeg er nærmest ligeglad. Men med generelt tilgængelig mener jeg altså ikke en side som tager op mod 38.000 pr. år som Jubii gør (deres gratis linkservice har ikke virket i ca. 1 år).

Mvh
Preben Madsen
www.doctech.dk
Hvis du abonnerer på vores e-mail service SEO Tips og Tricks vil du faktisk få information om nogle af dem som vi har testet og fundet OK. Men INGEN af dem vil jeg betegne som kvalitetslinks.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 22:26

Preben Madsen:

OK. New competition. Er der nogen der kan vise mig en generelt tilgængelig linksite med content og kvalitetslinks, som er interessant for en butik som sælger VVS? eller børnetøj? eller drømmetydning (qua en anden aktuel tråd)? eller hårde hvide varer? You name it - jeg er nærmest ligeglad. Men med generelt tilgængelig mener jeg altså ikke en side som tager op mod 38.000 pr. år som Jubii gør (deres gratis linkservice har ikke virket i ca. 1 år).

Jeg tvivler på at der er nogen - der lever af SEO - der vil ud med disse sider. Det ville være som at give penge til konkurrenten.

Men det kan være at vi er heldige :) 

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Tilmeldt 26. Jun 07
Skrevet kl. 23:06

Dimitri Hardorff:

Jeg tvivler på at der er nogen - der lever af SEO - der vil ud med disse sider. Det ville være som at give penge til konkurrenten.

Men det kan være at vi er heldige :) 

Hej Dimitri

Der kunne jo komme nogle "non-SEO-eksperter" forbi, som ville dele deres kundskaber ud. Det sker jo i mange andre sammenhænge på Amino. Eller er det bare blevet en markedsføringsplads for eksperternes backlinks?

Jeg kan jo selv starte med at anbefale www.danskelinks.dk som giver ganske fornuftig respons. Men den har ingen content og skaffer sig derfor ikke trafik via søgninger den vej. Trafikken skaffes via de beskrivelser som registrerede lægger ind om deres egne sider. Men den har en høj PageRank og må derfor have en del indgående links. Hvis man skriver en nøgleords-optimeret beskrivelse af sin egen virksomhed, vil man kunne få hits på Google alene den vej. Men trafik genererer den ikke umiddelbart, så vidt jeg kan se.

Lad og så se om der er nogen der har bedre erfaringer med andre.

Mvh
Preben Madsen
www.doctech.dk

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 23:12

Preben Madsen:

Hej Dimitri

Der kunne jo komme nogle "non-SEO-eksperter" forbi, som ville dele deres kundskaber ud.

Der er en grund til at der findes rigtig gode SEO-firmaer/-personer, udover generel faglig viden har de tit og ofte kendskab til sites som vi andre ikke har. Derfor tror jeg ikke at Du får det store ud af at spørge meningmand, andet end at Du kan få opremset de alm. sider som også er beskrevet i wikien.

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 376
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 07:37

Jeg er absolut ikke nogen SEO haj. Før jeg frekventerede Amino anede jeg faktisk ikke hvad SEO var. Hørt udtrykket SEO havde jeg dog, men anede ikke hvad det betød. Jeg lavede en hjemmeside til min hobby - opdræt af Abyssinier katte www.abyrivers.dk - og uploadede den i midten af juni. Der gik ikke mange dage før, jeg kunne finde den på Google. Såvidt jeg ved, har jeg ingen indkomne links (eller hvad det nu hedder), men jeg havde læst lidt om keywords, så sådan nogen havde jeg skrevet i meta'en. Senere læste jeg så, at de ikke har den allerstørste værdi alene, men skal kombineres med noget andet. Forleden fulgte jeg så en guide omkring keyword optimering, kan man vel kalde det og afventer Google's resultat af det :-)
Essensen af det jeg prøver at beskrive er, at det virker absurd, at det skulle tage 6 måneder før Google finder en ny side. Og med bare en anelse nysgerrighed, kan man faktisk få nogle få værkstøjer, der er brugbare og lette at gå til - og optimere sin side bare en lille smule.
Som jeg skrev indledningsvis, så er jeg ikke nogen SEO haj, så jeg kan selvfølgelig tage fejl i det jeg skriver her,

Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 09:23

Hej Henrik

Ja, man kan få meget glæde af amino :-)

For at Google skal kunne vide, at din side eksisterer skal der være indgående links. Jeg kan se at hjemmesiden www.0-z.dk har tilføjet dig, så måske er det derfor, at du dukkede så hurtigt op i Google.

Det bliver som du siger spændende at se, hvordan du ligger i søgeresultatet. Hvis du gerne vil ligge godt på fx søgeordene "Abyssinier" kombineret med "opdræt", vil indgående links som "opdræt af Abyssinier" hjælpe søgemaskinerne rigtig godt på vej.

God fornøjelse med dit SEOarbejde Yes

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 09:43

Der gik lige kuk i citeringen - men min kommentar knytter sig til en bemærkning om den tid det tager for Google at "opdage" ens side. Nu arbejder jeg ikke med SEO overhovedet - men har da "lyttet med" omkring hvad der kan gøres for at skabe opmærksomhed på Google.

Forleden "opdagede" Google en af mine specifikke sider samme dag på to relevante søgeord..... så 6 måneder... det var vidst i gamle dage ;-)

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 376
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 09:57

Tak, der er jo en forklaring på alt....Smile

Side 2 ud af 5 (43 indlæg)