Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

google og seo

Side 3 ud af 5 (43 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

6 måneder tager det måske at få et stort site til at ranke i Google, men at få det optaget i Google tager kun et par timer, måske en dags tid eller to.

Du tager din Google Adsense konto (eller låner en) indsætter googles reklamer på dit nye uindexerede website og på mirakuløs vis kommer googles crawlert farende forbi hurtigst muligt. Google vil jo gerne vise relevante reklamer i forhold til det der er på dit website, har de ikke crawlet sitet kan de ikke vise relevante reklamer da de ikke aner hvad dit website handler om. Det tjener de ingen penge på - derfor sendes søgerobotten ud med blå blink og vupti - dit website er nu i Googles index.

En mere langtidsholdbar løsning er naturligvis som det nævnes overfor at få andre websites til at linke til dig...men skal det gå stærkt virker det ovenfor beskrevne "trick" fortrinligt.

P.S - det er nok en dårlig ide blot at oprette en Adsense konto udelukkende med dette ene formål for øje, lån eventuelt en af en kollega i stedet for.

Fra tylstrup
Tilmeldt 9. Aug 07
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 14:33

hej torbjørn

du skriver noget om hjemmesiden www -z.dk , noget om at de havde tilføjet hjemmesiden, men hvordan får man dem til det, for så vidt jeg kan se kan man kun købe domænenavne der, og med alle dem de har har de næppe solgt dem alle, så hvad gør man for at blive tilføjet der

Mvh Kronborg

Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 17:16

corona:
du skriver noget om hjemmesiden www -z.dk , noget om at de havde tilføjet hjemmesiden, men hvordan får man dem til det, for så vidt jeg kan se kan man kun købe domænenavne der, og med alle dem de har har de næppe solgt dem alle, så hvad gør man for at blive tilføjet der

Jeg kan nu heller ikke helt gennemskue deres koncept.Embarrassed Jeg ville næsten prøve at sende dem en mail og spørge.

Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 376
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 17:58

Såvidt jeg kan se bruger de listen over eksisterende domænenavne, så kunderne kan checke om lige det domæne de ønsker allerede er optaget.

Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 19:57

Nu fik jeg lige set denne tråd - og vil bare lige spørge om vi taler om det samme?

Det tager ingen tid at få Google til at optage ens side - prøv bare at lave 3 indlæg herinde med siden i signaturen - så går der ikke længe før Google kigger forbi.

Med hensyn til om der findes hundredvis af content tunge danske websites hvor man kan få sit link på ... Ja det gør der altså - men i mit univers er det ikke deciderede linksamlinger - men der er altså meget indhold derude der venter på relevante links Big Smile

Derimod kan der jo sagtens gå tid med at blive fundet på bestemte ord ... gad vide om det var det du mente?

Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 22:35
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Dimitri Hardorff:

Der er en grund til at der findes rigtig gode SEO-firmaer/-personer, udover generel faglig viden har de tit og ofte kendskab til sites som vi andre ikke har. Derfor tror jeg ikke at Du får det store ud af at spørge meningmand, andet end at Du kan få opremset de alm. sider som også er beskrevet i wikien.

Hej Dimitri

Hvis der er tale om hemmelige sider, som tilbyder at give backlinks (gratis eller mod betaling), men i øvrigt ikke dukker op på Google med jævne mellemrum, når man søger på specifikke emner, kan der jo netop ikke være tale om content-tunge sites med relevant indhold.

Mvh
Preben Madsen
www.doctech.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 8. May 06
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 00:01

Preben Madsen:

Hvis der er tale om hemmelige sider, som tilbyder at give backlinks (gratis eller mod betaling), men i øvrigt ikke dukker op på Google med jævne mellemrum, når man søger på specifikke emner, kan der jo netop ikke være tale om content-tunge sites med relevant indhold.

http://www.indexguy.com er et godt bud på sådan en side :)

I øvrigt tror jeg at du og Mikkel misforstår hinanden, du henviser til danske kataloger udelukkende på dansk, med .dk-domæne og baseret på dansk server, Mikkel snakker om udenlandske kataloger der tillader internationale sider i deres index. Korrekt?

5 års SEO-erfaring - Jeg udfører freelance SEO-opgaver. Alt i effektiv linkbuilding, der giver konkurrenterne baghjul! Fang mig på ossian@engmark.me

Tilmeldt 26. Jun 07
Skrevet kl. 01:22

Ossian:

I øvrigt tror jeg at du og Mikkel misforstår hinanden, du henviser til danske kataloger udelukkende på dansk, med .dk-domæne og baseret på dansk server, Mikkel snakker om udenlandske kataloger der tillader internationale sider i deres index. Korrekt?

Tak Ossian

Jeg checkede lige tilbage og kiggede på mine tidligere indlæg og forstår ikke at jeg kan misforstås. Men du har forhåbentlig ret og jeg sad faktisk selv og tænkte på om jeg skulle skrive at vi måske talte forbi hinanden.

Jeg skærer det lige ud i pap: Min påstand er: der findes ingen content-tunge generelt tilgængelige sites på dansk med .dk-domæne (men ikke nødvendigvis på danske servere) som tilbyder backlinks af større SEO-værdi. De internationale kender jeg også.

MEN indexguy.com er af den type der kræver et reciprok link, så den gælder ikke rigtigt i denne sammenhæng. Der findes andre der koster penge men hvor man kan få et one-way link - desværre er de bedste af dem mest relevante for dem som har en engelsksproget site (eller multilingual).

Der er et behov for denne type sites: Seriøst content PÅ dansk MED dansk relateret indhold og MED .dk domæne.

Og i øvrigt: Tak til alle iværksætters guru (Martin) for at tillade backlinks og en optimeret site der giver Google hits (udnyt det guys). Det ville være dejligt hvis der kom flere af den slags indenfor andre emner (børnetøj, drømmetydning eller spegepølser for bare at nævne nogle ideer).

Mvh
Preben Madsen
www.doctech.dk

Tilmeldt 26. Jun 07
Skrevet kl. 01:22

Ossian:

Tak Ossian

Jeg checkede lige tilbage og kiggede på mine tidligere indlæg og forstår ikke at jeg kan misforstås. Men du har forhåbentlig ret og jeg sad faktisk selv og tænkte på om jeg skulle skrive at vi måske talte forbi hinanden.

Jeg skærer det lige ud i pap: Min påstand er: der findes ingen content-tunge generelt tilgængelige sites på dansk med .dk-domæne (men ikke nødvendigvis på danske servere) som tilbyder backlinks af større SEO-værdi. De internationale kender jeg også.

MEN indexguy.com er af den type der kræver et reciprok link, så den gælder ikke rigtigt i denne sammenhæng. Der findes andre der koster penge men hvor man kan få et one-way link - desværre er de bedste af dem mest relevante for dem som har en engelsksproget site (eller multilingual).

Der er et behov for denne type sites: Seriøst content PÅ dansk MED dansk relateret indhold og MED .dk domæne.

Og i øvrigt: Tak til alle iværksætters guru (Martin) for at tillade backlinks og en optimeret site der giver Google hits (udnyt det guys). Det ville være dejligt hvis der kom flere af den slags indenfor andre emner (børnetøj, drømmetydning eller spegepølser for bare at nævne nogle ideer).

Mvh
Preben Madsen
www.doctech.dk

Fra tylstrup
Tilmeldt 9. Aug 07
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 09:49

først vil jeg lige sige at jeg er forholdvis ny i dette forum, og derfor stillede jeg et par enkle spørgsmål, og af det fik jeg endnu engang sat en diskussion igang imellem kloge hoveder som alle syntes de er klogere end andre, kunne i ikke tage og svare på det der bliver spurgt om i stedet for at promovere jer selv.

den eneste der gav et ordentlig svar og som havde løsningern var thorbjørn, han tilbyder nemlig et gratis on-line kursus i emnet, hvilket var det mit spørgsmål drejede sig om.

dog har jeg et meget enkelt spørgsmål mere, hvordan kan "alle" komme til at stå øverst hos google, for det er vel egentlig det det drejer sig om, er det ikke lidt af en utopisk tanke

Mvh Kronborg

Side 3 ud af 5 (43 indlæg)