Det er da fint nok - men jeg stiller dog spørgsmålstegn ved "vækst-ivrige"...
Hvad skal der til for at være vækstivrig? Skal man have en stor forkromet forretningsplan og en stor buffer i form en investor før man hører under den kategori?
Jeg tror desværre let at det bliver til noget hvor de iværkstættere som i forvejen har en masse penge på kistebunden fra tidligere projekter, er dem som kommer til at nyde godt af ordningen.
Som jeg læser det imellem linierne, så er det ikke en skattelettelse som skal hjælpe de små iværksættere, som f.eks. åbner en butik eller har en lille virksomhed måske kan skabe 10 arbejdspladser. Men set med mine øjne så er det da, måske endda navnligt, dem som har brug for skattelettelsen...
/Jesper
www.MediaMouse.dk - alt i grafisk kreation & produktion jesper snabelA mediamouse.dk
Det fremgår af artiklen: 10-250 medarbejdere, og en vækst i antallet af ansatte på mindst 60% om året ... hmmm, der står ikke noget om, om det må være fabriksansatte i Indien eller Kina ... :)
Personligt synes jeg dette er en underlig akademisk prioritering baseret mere på økonomers beregninger end rigtige iværksætteres kreativitet. Man skulle hellere sikre at de mange der starter for sig selv, får den gullerod og de mulligheder der skal til dels at overleve og dels at vokse så meget at der med tiden kan komme 1, 2 eller flere ansatte
Det er som om regeringen udelukkende satser på iværksættere som har potentiale for at skabe virksomheder med mange ansatte, det er selvfølgelig også fint med den slags virksomheder da det i første omgang skaber mange arbejdspladser. Men hvis jeg havde en produktionsvirksomhed med 200 ansatte så ville jeg nok overveje at flytte til udlandet på grund af den høje skat og høje lønninger, og det tror jeg der er mange virksomheder af den type som vil gøre og gør!
Små virksomheder med 2-3 ansatte kan måske være bedre for landet på sigt, og mange bække små...
Ja, og samtidig med gives hjælpen i form af skattelettelser. Det er jo sjældent de iværksættervirksomheder, der vokser allermest også har et overskud at betale skat af