Jeg overvejer at købe Steve Jobs' biografi som lydbog på dansk så jeg kan høre den i bilen. Er der nogen der kan give mig deres besyv omkring kvaliteten af den danske udgave? På iTunes kan jeg høre et preview af den engelske udgave, men den mulighed har jeg ikke fundet for den danske.
Mikkel (Kongsfelt): Okay, det glæder mig egentlig lidt, nu jeg har måtte bruge penge på min udgave :)
Mikkel (Christensen): Jeg synes den danske fortæller er bedre end den engelske. God lyd, og hele bogen er delt op i ca. 350 lydklip så man nemt kan bladre frem til den del man er i gang med, og splitte den op på flere MP3-CD'er. Den fylder knap 1.1 GB
Jeg er nød til lige at låne tråden for ikke at få flere forespørgsler :)
Jeg kan desværre ikke kan sende min kopi til nogen, da det vil være ulovligt. Jeg ved godt alle gør det alligevel, og det er ikke for at være et dumt svin, men ...sådan er det nu engang :)
Jeg har både læst bogen og hørt den. Og den kan klart anbefales!
Men hvis man har tænkt sig at investere i den, med henblik på at kunne starte det nye Apple eller lignende, så bliver man slemt skuffet. Det er ikke en "cookbook" eller anden form for guide. Det er en biografi om manden bag brandet Apple og denne virksomheds produkter.
Men hvis man kan forstå at udlede sine egne konklusioner ud fra bogens indhold, så er der et værdifuldt indblik i hvor jernhård vilje, risikovillighed m.m. det kræver at skabe noget så stort. Og så er det i det hele taget også en god historie.
Bemærk at selvom det er den samme bog, så er der sjovt nok, ihvertfald for mig, stor forskel på at høre bogen og læse den. Ikke ment som at det ene er bedre end det andet, men jeg har ihvertfald nærmest oplevet det som to forskellige bøger.
Og så kan jeg i øvrigt lige nu og her anbefale at man smutter ind på DR's hjemmeside og ser denne udsendelse - lige nu vel og mærke, inden de hiver udsendelsen af igen:
Det var faktisk netop den udsendelse, der gjorde at jeg begyndte at søge efter alle typer af video der er lavet med ham. Tidligere har jeg primært set hans Key Notes fra Apple konferencerne.
Uanset om man kan lide Steve Jobs eller ej, er det fuldstændig indiskutabelt, at han var genial. Han har været den vigtigste drivkraft bag den personlige computer, smartphones som vi kender dem i dag, tablet PCen og digitaliseringen af musikindustrien (iTunes). Derudover et stort bidrag til filmindustrien med Pixar.
Jeg har efterhånden set et meget stort antal videoer med ham. Det er ikke kun på det forretningsmæssige plan han var dygtig. Han havde en helt grundlæggende god forståelse for livet, og hvordan det skulle/burde leves. Han har været en enorm stor inspiration for mig, så bogen måtte jeg bare have.