Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MLM og muligheten for å lykkes

Side 3 ud af 8 (80 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak, til John Sommer for den enkelte stjerne.

Jeg givet dig 5 stjerner ditto, fordi det altid har virket som om der ikke er sker nok positivt for dig.

Fra Trondheim
Tilmeldt 27. Oct 10
Indlæg ialt: 69
Fra  Geir Jensen Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt korrekt Allan.

I world Ventures tjener vi ikke en eneste krone på verve representanter. Vi tjener på at man kjøper produktet og dette er i henhold til Norske lover og regler. Man kan faktisk bygge seg en stor inntekt på kunder i dette selskapet og dette er faktisk mere i henhold til loven en hva andre selskaper driver med i Norge. Der må man ha distrubutører for å ha inntektene sine.

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Lundsby:

Tak, til John Sommer for den enkelte stjerne.

Jeg givet dig 5 stjerner ditto, fordi det altid har virket som om der ikke er sker nok positivt for dig.

Fantastisk som du kan bedømme folk via nogle indlægAmino...

Fra Trondheim
Tilmeldt 27. Oct 10
Indlæg ialt: 69
Fra  Geir Jensen Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig med deg der og jeg gir deg 5 stjerner Martin da du har stor kunnskap om hva vi taler om her :) Fantastisk :)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 01:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Lundsby:
Du forstår forhåbentligt godt, at hvis vi skal bevæge os lidt op over skolebørn-niveau, så bliver vi nødt til at underbygge hvilket faktuelle fejl, der er måtte være tale om.

Nej Lundsby, det fatter jeg ikke en brik af. :-)

Når der bliver linket til vrøvl, så er det vel OK at holde debatten på det niveau? 

Men for nu at lette din nattesøvn, så kan vi da starte med, at de sidestiller pyramide og MLM med hinanden. Det vil sige, at de har valgt at skide højt og flot på 30 års lovgivning, på myndigheder, på interessenter, investorer, kunder, deltagere etc. - på et ikke eksisterende grundlag. 

Og for nu at bringe debatten op på minimum gymnasieniveau, så kan jeg da smide et par links, der indikerer det stik modsatte af mlm-thetruth: 

http://firstclassmlm.com/2007/12/05/is-mlm-legalis-mlm-ethical/

og 

http://firstclassmlm.com/2007/12/07/pyramid-schemes-and-scams/

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Allan

Allan I:
Når der bliver linket til vrøvl, så er det vel OK at holde debatten på det niveau? 

Næh, ikke hvis man selv vil tages seriøst, og give andre en chance for at forholde sig seriøst til det man siger.

Allan I:
Men for nu at lette din nattesøvn, så kan vi da starte med, at de sidestiller pyramide og MLM med hinanden.

Når man påpeger faktuelle fejl, så er det vigtigt at referer til hvad til det man konkret mener er forkert og hvor det står. Derefter kan man så komme med et bevis på at det der står er forkert. Her skal man også være konkret.
Hvis man påpeger faktuelle fejl på den rigtige måde, så vil folk der læser med, kunne blive overbevist (af beviser) om at du har ret. Som det er nu har hverken jeg eller andre en chance for at se om du har noget at havde det i.

Allan I:
Det vil sige, at de har valgt at skide højt og flot på 30 års lovgivning, på myndigheder, på interessenter, investorer, kunder, deltagere etc. - på et ikke eksisterende grundlag. 

Såvidt jeg har læst, så har de undersøgt 500 MLM selskaber, og der ud fra lavet dannet deres egne meninger. Det er vel ikke at skide på noget som helst. Det er bare saglig debat på et fint niveau.

Ang. trådens oprindelige formål, med MLM og muligheden for at lykkes, så kan man bare tage testen og så se hvilket konklusioner man kan drage ud fra det. Jeg svarede f.eks. jeg til alle fem spørgsmål, og fik ud af det at MLM selskaber med den karakteristik, havde en kedelig statistik på at 99 % tabte penge på at deltage.

 

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Lundsby:
Jeg svarede f.eks. jeg til alle fem spørgsmål, og fik ud af det at

Hvad står der her.......................?

Hvilken test der kan konkludere ved at svare "jeg" på alle spørgsmålene - man undres...................

Synes du skulle sætte dig lidt mere ind i de virksomheder og deres resultater der har verdensomfattende forhandlernet og huske på at der tabes penge alle steder i business verden. Oså i din! Ikke alle der påbegynder har hvad det kræver og sætter derfor naturligvis penge til uanset hvilken butik du påtænker at starte.
Men kredsen af selv ud-nævnte smagsdommere har åbenbart ikke forstået rækkevidden af Network Marketing endnu - men de vil komme til og forstå rækkevidden deraf!

Tænk du går så højt op i stjerner - Hm...........................- du fik en blot for at drille og det virkede - hvor umodent!  Wink

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 30. May 13
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Geir:

Helt korrekt Allan.

I world Ventures tjener vi ikke en eneste krone på verve representanter. Vi tjener på at man kjøper produktet og dette er i henhold til Norske lover og regler. Man kan faktisk bygge seg en stor inntekt på kunder i dette selskapet og dette er faktisk mere i henhold til loven en hva andre selskaper driver med i Norge. Der må man ha distrubutører for å ha inntektene sine.

Det essensielle spørsmålet her er hva som menes med produkt. Ifølge mine kilder tjener man ikke en eneste krone på reiser som noen i ens downline foretar, men man tjener en engangsprovisjon på medlemskap man selger, samt en andel av den løpende medlemsavgiften man må betale for å være aktiv. Ihht. lotteriloven er ikke et medlemskap å regne som et produkt.

Ifølge offisielle tall fra World Ventures sitter 1 % av distributørene igjen med 76,5 % av kompensasjonen som utbetales, mens 72,7 % av distributørene ikke mottar provisjon i det hele tatt. Det er i seg selv ikke noe problem dersom de 72,7 % i hovedsak består av personer som har lyst til å spare penger på billige reiser gjennom Rovia. Det vil være svært enkelt for World Ventures å fremlegge dokumentasjon på dette, men vi får vente og se hva Lotteritilsynet får til svar. Det er godt mulig vil de prøve å dra saken ut i tid ved å be om utsettelser.

Hvis vi skal se på norsk rettspraksis er PlexPay det nærmeste man kommer. Deres produkt var også et fordelsmedlemskap som medlemmene skulle spare penger på å benytte seg av. Da regnskapene ble gransket kom det frem at 210 millioner kroner var innbetalt som betaling for medlemskap, mens verdien av fordelene medlemmene hadde benyttet seg av hadde en verdi av 5,5 millioner. Tre fjerdedeler av medlemmene benyttet seg aldri av medlemsfordelen i det hele tatt, og det var opplagt at det var løftene om å tjene penger som var drivkraften bak tegning av medlemskap.

Den praktiske verdien av medlemskapet i World Ventures blir da det avgjørende i forhold til lotteriloven. La oss si at norske deltakere til sammen har betalt 10 millioner for medlemsskap i WV, da bør den samlede fordelen de har fått tilbake i form av rabatt på reiser være minst 5 millioner for at konseptet skal være på riktig side av loven.

Det er imidlertid stor forskjell på hva som er lovlig og hva som er sunn forretning. Til sammenligning: Dersom noen gikk på gaten og solgte rabattkuponger til 10 kr pr. stk om ville gi 5 kr rabatt på et engangskjøp, er det klart at det ville ha blitt vanskelig å få solgt noe. Tilsvarende bør verdien av rabatten WVs medlemmer henter ut være høyere enn den totalt innbetalte medlemsavgiften, og helst flere ganger høyere for at dette skal være sunn forretningsdrift drevet av etterspørsel fra konsumenter og ikke nettverkere på jakt etter provisjon.

Det er ikke særlig overbevisende å påstå at WV driver lovlig og etisk uten noen form for dokumentasjon, det gjorde nemlig også de norske toppene i Wealth Masters International. Dette selskapet ble som kjent funnet å være et ulovlig pyramidespill etter alle kriterier. Når du i tillegg poster svadapåstander som at nettverkshandel er den bransjen som genererer flest millionærer, innbyr det ikke til troverdighet.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

john sommer:

Lundsby:
Jeg svarede f.eks. jeg til alle fem spørgsmål, og fik ud af det at

Hvad står der her.......................?

Hvilken test der kan konkludere ved at svare "jeg" på alle spørgsmålene - man undres...................

Ja, det kan du havde ret i, det skulle selvfølgeligt havde stået at jeg svarede "Ja" til alle spørgsmålene. Som jeg forstod det, var testen en måde at præsenterer deres konklusioner på.

john sommer:
Synes du skulle sætte dig lidt mere ind i de virksomheder og deres resultater der har verdensomfattende forhandlernet og huske på at der tabes penge alle steder i business verden.

Det jeg syntes er så godt ved siden, er at de netop har sat sig ind i tingene og deler deres viden og konklusioner. Samtidigt er forfatteren Ph.D. og MBA, så man skal enten være meget virkelighedsfjern eller virkeligt godt uddannet for at kalde dem uvidende.

At folk taber penge ved at starte selskaber op, tror jeg også er almenkendt. For nogle år siden sagde man at det kun var en tredje del af alle virksomheder, der stadig eksisterede efter 3 år. Så der er ingen tvivl om at man har oddsne imod sig. Men når de så skriver at det er 99% der taber penge, så ligner det en meget dårlig forretningsmulighed.

john sommer:
Tænk du går så højt op i stjerner - Hm...........................- du fik en blot for at drille og det virkede - hvor umodent!  Wink

Super sjovt, at du skriver at du driller, i samme sætning som du kalder min reaktion umoden. Du får lige 5 stjerner fra mig igen, om ikke andet så for et godt grin :-)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lundsby:
Det jeg syntes er så godt ved siden, er at de netop har sat sig ind i tingene og deler deres viden og konklusioner. Samtidigt er forfatteren Ph.D. og MBA, så man skal enten være meget virkelighedsfjern eller virkeligt godt uddannet for at kalde dem uvidende.

Hvis han er så vidende som du gerne vil gøre ham til, kan du så ikke fortælle mig, hvorfor han er så stupid at bruge kr. 7.500 om måneden, når han kun får kr. 1.250,- i provision ud af det?

Kunne det tænkes, at han var en dygtig teoretiker, men en elendig praktiker? Måske både ud i MLM, men også i almindelig virksomhedsdrift?

Som jeg ser det - så svarer hans hypotese til, at jeg f.eks. opstiller en hypotese der hedder, at alle IT-firmaer muligvis er svindlere. I mit studie kunne jeg så inddrage IT Factory, SEO-firmaer mv. og komme til en konklusion, at der er blevet svindlet for milliarder i IT-branchen, hvortil konklusionen så bliver, at branchen som udgangspunkt må betragtes som "befængt". 

Jeg er ikke i tvivl om, at man ville kunne få tusindvis af mennesker til at hoppe i med begge ben - men både du og jeg ved, at det er en uholdbar analyse. 

Alene det faktum, at han kalder det "at deltage" siger alt om hans indstilling. Min egen personlige holdning er, at ingen "deltager" i MLM - med mindre der er tale om ulovligt pyramidespil. 

MLM er ikke noget man kan deltage i - det er en form for virksomhedstype/markedsføringstype man kan vælge at benytte. 

Man siger jo heller ikke, at grossister deltager i et grossist-spil, eller at affilliates deltager i et affilliate spil. 

I det hele taget - at betragte hele MLM-branchen som en stor samlet grå masse er direkte stupidt, og på niveau med BT-retorik.

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Side 3 ud af 8 (80 indlæg)