Er der nogen der har erfaringer, eller meninger om at bruge flash præsentaioner a la www.impactengine.com i sin markedsføring? Evt. som vedhæftede præsentationer i de salgs- eller nyhedsmails man har fået accept på at sende.
Er det noget folk gider, eller tager man det useriøst. Jeg er klar over at man kan få lavet sådan noget andre steder, og sikkert også meget bedre end hos impactengine.
Jeg kender ikke noget til Impactengine, og jeg må indrømme, at jeg endnu ikke har modtaget et e-mail nyhedsbrev med Flash, eller som er lavet i Flash.
Om andre mennesker kan lide det eller ej, kan jeg heller ikke svare på, det eneste jeg kan bidrage med, er min egen holdning til brugen af Flash.
Hvis man skal ramme mig som forbruger, når jeg besøger en hjemmeside (eller får et e-mail nyhedsbrev), hvor der er reklamer, så skal billederne være faste og må ikke bevæge sig, som de typisk gør i Flash.
Det irriterer mig utrolig meget, og det har bla. fået mig til at bruge FireFox browseren, og installere en ''Adblock'' plugin som kan fås til FireFox.
Resultatet er, at jeg i dag fx kan læse en online avis helt uforstyrret, sådan ser en online avis fx ud i MS IE:
Sådan ser den samme side ud i FireFox, stort set reklamefri, i hvert fald fri for Flash reklamer.
Bemærk: Jeg har lavet de lyserøde områder, så jeg ikke lige krænker alt for megen ophavsret, jeg går dog ikke ud fra at annoncørerne har noget imod at blive eksponeret her.
Så det jeg vil prøve på at sige er, at reklamer i Flash, der bevæger sig, virker utrolig irriterende og forstyrrende på mig, og jeg vælger det konsekvent fra, det ville jeg også gøre, hvis de optrådte i et e-mail nyhedsbrev!
Håber Du kan bruge det til en smule, også selvom det blot er min personlige holdning til brugen af Flash!
Der findes glimrende ad blockers til IE også - så samme effekt kan såmænd også opnås hvis man er til MS :)
Og jeg forstår dig såmænd godt - alt for anmassende "her er jeg" reklamer er sgu irreterende. Men, på den anden side kommer vi nok ikke helt uden om reklamer på de sites vi ikke gider betale for at besøge. Et eller andet sted skal økonomien jo komme fra. Udfordringen er at finde den rigtige ballance imellem at have nok reklamer til at lave en ordentlig profit, men ikke have så mange at alle brugerne skrider.
Hvis man skal leve af reklameindtægter bliver man nødt til at acceptere, at en, som oftest lille, procentdel vil droppe dit website hvis der er alt for mange (irreterende) reklamer på.
God damn it, i er iværksættere og vil gerne tjene penge og så diskuterer i hvordan i kan hive brød ud af munden på andre. Hvis i ikke kan lide reklamerne på et site, så hold jer væk, længere er den ikke..
Det lød måske lidt surt, men i skal tænke på at reklamerne er den pris i betaler for at bruge et website gratis. Jeg vil gå så langt som at sige, at det er tæt på butikstyveri. Jeg er klar over at i nok ikke tænker over det på den måde og at det ikke er ulovligt, men i mine øjne er det sgu lidt dårlig stil.
Jeg husker da Jubii lancerede "clipping toolbaren" - her var argumenterne nøjagtigt de samme som du nu fremfører: At jeres værktøj hjalp brugerne med at "disable" reklamer, ved kun at "grabbe" indholdet. Jeg kender i hvert fald mindst et par sites der blev rasende over den toolbar. Så, Martin, du har jo selv været i "ad-blocker" branchen
Jeg bruger ikke ad-blockers af den simple årsag, at jeg lever af reklamer og derfor har behov for faktisk at kunne se dem. Dem jeg tidligere har testet til IE kostede alle penge - men virkede fint.
Bare fordi man er iværksætter behøver man dog ikke at kunne lide reklamer, og jeg vil holde fast i de samme udenmærkede argumenter som også blev brugt i forhold til Jubii''s "ad-blocker": Adapt to reality! Hvis dine brugere ikke kan lide reklamer, og alt for mange blokerer for dem, så burde du nok gentænke dit koncept. Når først din webside er sendt til brugernes browser er der nemlig ikke meget du kan gøre for at forhindre at de "laver om på den", så den fremstår som de gerne vil. Like it or not.
Jeg husker da Jubii lancerede ''clipping toolbaren'' - her var argumenterne nøjagtigt de samme som du nu fremfører: At jeres værktøj hjalp brugerne med at ''disable'' reklamer, ved kun at ''grabbe'' indholdet. Jeg kender i hvert fald mindst et par sites der blev rasende over den toolbar. Så, Martin, du har jo selv været i ''ad-blocker'' branchen
Jeg bruger ikke ad-blockers af den simple årsag, at jeg lever af reklamer og derfor har behov for faktisk at kunne se dem. Dem jeg tidligere har testet til IE kostede alle penge - men virkede fint.
Bare fordi man er iværksætter behøver man dog ikke at kunne lide reklamer, og jeg vil holde fast i de samme udenmærkede argumenter som også blev brugt i forhold til Jubii''s ''ad-blocker'': Adapt to reality! Hvis dine brugere ikke kan lide reklamer, og alt for mange blokerer for dem, så burde du nok gentænke dit koncept. Når først din webside er sendt til brugernes browser er der nemlig ikke meget du kan gøre for at forhindre at de ''laver om på den'', så den fremstår som de gerne vil. Like it or not.
Toolbaren var ren valueadding. Den var bestemt ikke lavet med det formål at fjerne andres reklamer. Den var lavet for at folk kunne samle de ting der interesserede dem på et sted. Der er sgu forskel..