Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan forbedrer jeg konverteringsraten på min shop?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 232
Fra  RumRum.dk Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du forstand på konverteringsoptimering og landingpages? 

Min webshop konverterer ikke, som jeg gerne vil have den til. Se den her. 

Det vil derfor være en kæmpe hjælp, hvis du gad tage et kig på den og fortælle mig, hvad der springer i øjnene, hvad der skal forbedres og hvad der skal laves om. 

Tusind tak! 

Jonathan

Bolig interieur butik - RUMRUM: www.rumrum.dk

 

Fra Viborg
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 515
Fra  www.Andiie.dk Skrevet kl. 01:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes du har en fin webshop, men jeg tror dog du vil få meget mere salg hvis du prøvede at sætte fokus på Søgemaskineoptimering det er alfa omega for at overleve i din branche vil jeg tro.

Andiie.dk - Billig professionel webshop opsætning, priser fra kun 1.995 DKK!

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 232
Fra  RumRum.dk Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak. 

Og ja, hvis man får masser af organiske besøg (pga. SEO) gør det ikke så meget at siden konverterer dårligt, men det er alligevel federe at få den til at lave så mange salg som muligt, ud fra den trafik man har. 

Så hvis nogen kan se nogle åbenlyse ting der bør forbedres, vil jeg meget gerne høre det. 

Bolig interieur butik - RUMRUM: www.rumrum.dk

 

Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 801
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 06:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonathan:

Har du forstand på konverteringsoptimering og landingpages? 

Min webshop konverterer ikke, som jeg gerne vil have den til. Se den her. 

Det vil derfor være en kæmpe hjælp, hvis du gad tage et kig på den og fortælle mig, hvad der springer i øjnene, hvad der skal forbedres og hvad der skal laves om. 

Tusind tak! 

Jonathan

Hej Jonathan

Her et par ting du ændre på din shop, som kan forbedre din konverteringsrate:

Brug ikke gmail

Lav en mail med dit domæne i stedet for gmail. Det virker ikke professionelt, opret evt. kundeservice@starsforstacy.dk eller lignende.

Undgå at bruge smilies

Det virker heller ikke professionelt at du har en smiley i toppen af din shop. Væk med den da det kan give indtryk af at man handler hos en teenager.

Tilmeldt 15. Sep 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 07:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonathan,

Jeg tænker at du skal gøre folk interesset først i produktet og forsiden skal være meget interessant.
Du kan sammenligne det med en fancy restaurant eller trendy butik.
Du kommer også kun ind i den hvis du synes det virker spændende og produktet er interessant...
Se det som en butik der har små smagsprøver ude foran med solbriller eller friske smagsprøver på juice eller lignende...
De har heller ikke hele shoppen ude på gaden!

Så vil anbefale kun at lægge en del teasere ud af nogle hotte produkter på forsiden lidt nederst, og ikke hele butikken/ vare kataloget på din forside.
Du burde også skifte dit store billede ud, så du får en slider ind i stedet for med spændende forskellige billeder med tekst på som fanger og gør dine kunder interesseret!

Savner lidt kort Info på forsiden, hvem du er/ hvilken typ forretning du er osv...

Gem PostDanmark logoerne væk øverst, og sæt dem ind i step 2 eller lignende når de køber.
kundeservice og dit nummer ind i stedet for øverst.
Optimer dit søgefelt så det bliver super nemt at søge og finde produkter hos dig.

Du kan også tænke på disse vigtige ting.
1. Få trustpilot ind ( så kan kunder se hvad dine kunder synes ). Skab tryghed og ro.
2. E-mærket
3. Få måske en live kundeservice chat op for olark, zendesk, salesforce osv...
4. Vær synlig på social media( link til din side og læg alle ikonerne ind øverst eller nederst på forsiden).
5. Sørg for at man ikke skal oprette en konto først når man skal handle på din side eller køn osv før dine kunder handler. Vigtigt!
6. Glem step 4, step 5 og step 6 så mister du alt salg...
7. Få måske dit site CO2 neutralt
8. Lav en Google Adwords kampagne når du har lavet en masse ny friske ting på siden, så skal du nok få gang i salget.

Det var blot en del ideer fra mig til dig.
Håber det kan hjælpe på dit salg og du kan bruge noget af det og det giver mening :-)


God fornøjelse

Tilmeldt 19. Feb 13
Indlæg ialt: 111
Fra  Online-Mode Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

business310:
2. E-mærket

7. Få måske dit site CO2 neutralt

Hej 310,

Jeg synes at jeg havde læst flere steder at TrustPilot kunne rykke lidt, men at e-mærket og co2 neutralt ikke gjorde nogen som helst for salget?

- Nogle af de andre punkter du skriver giver dog rimelig god mening.

- Anders

Fra Odense
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 39
Fra  www.janehof.dk Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonathan,

Jeg synes at det er en flot hjemmeside du har. Og det er en smuk model du har fundet Smile Har du mulighed for at skrive lidt om hvor mange der besøger din hjemmeside, og hvor mange af dem køber? Det vil give et klarere billede af situationen skulle jeg mene Smile

Hilsen Jane

Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 517
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et kæmpe spørgsmål du stiller der - og der kan ikke gives et kort enkelt svar. Men et par input:

1. Dit kæmpe billede på forsiden er det eneste man ser, når man går ind på siden. Der har du allerede tabt en masse kunder. Væk med det og fokuser på dine produkter. Der er en der foreslå sliders - jeg har dog læst adskillige tests, hvor det er vist at sliders netop IKKE skaber bedre konvertering, tværtimod irriterer de kunderne.

2. Hvor er dine "Køb" knapper på forsiden? Jeg ser ikke en eneste "Call to action" knap, før jeg går ind på produktet. Hvorfor ikke lade folk smide ting i indkøbskurven med det samme.

3. Gør meget mere ud af din "Gratis fragt"! Få lavet noget tydelig grafik, der reklamerer med jeres gratis fragt. 

4. Jeg ville flytte dankort, postdanmark etc. et andet sted hen - synes din header er meget tæt pakket. 

Jeg har netop startet et nyhedsbrev med gode råd til at sælge mere online, det er du velkommen til at tilmelde dig på shoptips.dk 

\Mikkel

Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 271
Fra  BlivProjektleder Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Der var en god checkliste på SEOmoz, her er et link til den  

Meget af det har du allerede styr på kan jeg se på siden, men prøv at læs den igennem.

Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Nov 12
Indlæg ialt: 33
Fra  DJroom.dk Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonathan.

Jeg synes faktisk det er en fin side. Det er blevet nævnt af en anden bruger, men det er en meget snæver branche du er i, og derfor skal den organiske trafik være på plads.

- En simpel god huskeregel er at give hver landingpage min. 200 ord. Gerne unik tekst hele vejen igennem, men alternativt kan du lave den halvt unik, halvt standard. Se eksempel i bunden her: http://unoliving.com/spisestue/barstole 

- Få lavet unikke landingpages for samtlige søgekriterier brugeren måtte have. En side for "øreringe med fjer", (det er ikke det samme som fjeroreringe) en for "øreringe med perler" und so weiter. Det er tidskrævende, men på den lange bane vil det give mere og relevant trafik.

Nu vil jeg ikke spørge ind til din konverteringsrate, men min opfattelse er at mange overdriver deres konverteringsrate, fordi det lyder bedre. Så hvis du kan finde nogle reelle tal at benchmarke imod, så gør det!

God fornøjelse med det.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)