|
John: Mange tak for rådene. Netop også det med motionen får en højere prioritet hos mig - også fordi jeg skal tabe nogle kilo der har sat sig. Derfor er planen også at genoptage svømning, da det blandt andet også er godt for min astma. Mikkel: Jeg har også oplevet hvordan lægerne kan være uenige. Da jeg var indlagt blev jeg straks sat i gang med en kolesterol-behandling med piller af den første overlæge, hvorefter den næste tog mig af den igen. Da jeg i første omgang konsulterede min egen læge, var hans kommentar "bare rolig, vi mister dig vist ikke i denne omgang". Vagtlægen derimod ville straks have mig ind på hjerteafdelingen til observation. |
Enig Kurt, det er voldsomt belastende når lægerne ikke er enige. Jeg har på egen krop oplevet hvordan først en læge overså nogle alvorlige symptomer, og dernæst den næste læge der beviseligt gjorde sagen værre med en fejlagtig pillebehandling, hvorefter en tredie og mere opmærksom eller erfaren læge redede mig lige på målstregen - på det tidspunkt kunne jeg har været død hvert minut (den korte forklaring er, at jeg havde fået en infektion i halsen der gik helt agurk, og som var milimeter fra at lukke helt af for luften. Og som vi alle ved overlever man ikke længe efter man stopper med at trække vejret.)
Bliv gratis medlem