Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan stresser du af?

Side 4 ud af 5 (44 indlæg)
Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

John: Mange tak for rådene. Netop også det med motionen får en højere prioritet hos mig - også fordi jeg skal tabe nogle kilo der har sat sig. Derfor er planen også at genoptage svømning, da det blandt andet også er godt for min astma.

Mikkel: Jeg har også oplevet hvordan lægerne kan være uenige. Da jeg var indlagt blev jeg straks sat i gang med en kolesterol-behandling med piller af den første overlæge, hvorefter den næste tog mig af den igen. Da jeg i første omgang konsulterede min egen læge, var hans kommentar "bare rolig, vi mister dig vist ikke i denne omgang". Vagtlægen derimod ville straks have mig ind på hjerteafdelingen til observation.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:02

Enig Kurt, det er voldsomt belastende når lægerne ikke er enige. Jeg har på egen krop oplevet hvordan først en læge overså nogle alvorlige symptomer, og dernæst den næste læge der beviseligt gjorde sagen værre med en fejlagtig pillebehandling, hvorefter en tredie og mere opmærksom eller erfaren læge redede mig lige på målstregen - på det tidspunkt kunne jeg har været død hvert minut (den korte forklaring er, at jeg havde fået en infektion i halsen der gik helt agurk, og som var milimeter fra at lukke helt af for luften. Og som vi alle ved overlever man ikke længe efter man stopper med at trække vejret.)

Fra København
Tilmeldt 29. Oct 05
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 18:11
Hej Kurt

Skræmmende oplevelse ...
Jeg var igennem lidt af det samme for 6 år siden - som 34 årig - hvor jeg var indlagt til observation for en blodprop i hjertet. Shit hvor blev jeg bange. Jeg blev udskrevet med ordren om at kigge på mit liv, og hvis det kom igen skulle jeg spise nogle nitroglyseriner!!!! Blev gennem checket og alt så ok ud.
Det jeg gjorde var: sige mit job op på bureauet, jeg var ligeglad om jeg så skulle arbejde på en tankstation. Et par måneder senere startede jeg mit eget firma - på nedsat tid - hurra for det.

Jeg har måttet erkende at jeg ikke fungere med et stort arbejdspres og for stort ansvar, og det har jeg taget hensyn til - mindre kunder ... mindre stress.

Men nu kender jeg jo dig Kurt, og jeg ved at du har travlt.
Jeg tror du skal ha fat i en projektleder, en der kan følge op på opgaverne - og følge det til dørs.
Så snupper dine kunder ikke alle dine ressourcer.

God vind

Gode hilsner Ida Dyhr · Gesheft

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12319
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:05
Jeg vil da lige forære en artikel fra E-Pusher 2.0 der udkommer om et par dage.

Der er blevet plads til lidt lommefilosofi:

Stress er nogle gange skidt

Som iværksætter er det næsten umuligt ikke at blive stresset engang i mellem, og det er der egentlig heller ikke noget ondt i så længe det er engang imellem. Men hvis man igennem længere tid føler sig stresset, så er det ikke godt. Helbredet tager skade, og man bliver ikke særlig god til sit arbejde. Jeg har selv været stresset mange gange, men jeg har lært at takle det efterhånden.

Når jeg bliver stresset, så gør jeg følgende:

Jeg låser min dør til kontoret og trækker stikket ud på min telefon. Så begynder jeg at besvare mine e-mails fra en ende af, og alle dem jeg ikke kan svare på, enten sletter jeg eller giver et ”Det kan jeg bare ikke finde tid til at hjælpe med”. Når det er gjort, så gør jeg det samme med alt hvad der ligger på mit skrivebord. Jeg tager alle papirer og gør noget ved dem. Hvis jeg er i tvivl, så smider jeg dem ud.

Det lyder måske lidt barsk, men du vil bliver chokeret over hvor sjældent det rent faktisk betyder noget som helst for dig og din forretning. Hvis det virkelig er vigtigt, så skal folk nok skrive igen, og det gør de sjældent.

Så kigger jeg på mine arbejdsopgaver. Er der noget der stresser mig, keder mig eller på anden måde ikke glæder mig, så skal de stoppes, outsources eller på anden måde fjernes.

Så kigger jeg på alle aftaler i min kalender, og så aflyser jeg alt der ikke er virkelig nødvendigt.

Så kigger jeg på alle de ting jeg er medlem af, og ser om der er noget der kan undværes. Sidst gik det ud over den Round Table-forening jeg har været medlem af i 8 år. Jeg meldte mig ud, og det har jeg ikke fortrudt. 8 år var nok for mig, og det var blevet mere en pligt end noget jeg fik noget ud af.

Nu er alt der kan stresse mig, næsten væk, og jeg dyrker noget god motion og spiser sundere end jeg plejer i en periode. Jeg går lange ture og forsøger at få så meget ro jeg kan finde.

Nu er det ikke så tit jeg bliver stresset, men det er også fordi jeg tænker over hvordan jeg skal undgå det. Min telefon er altid på lydløs; så kigger jeg på den nogle gange om dagen og ringer tilbage til dem jeg ønsker at tale med. Min e-mail henter og sender ikke automatisk; det gør jeg manuelt når det passer mig. Jeg bruger meget nødigt messenger da jeg selv vil bestemme hvornår jeg vil forstyrres.

Jeg lytter til afslappende musik i min bil og dyrker lidt motion og spiser generelt sundt.

Hvis du bruger disse simple råd, så kan du med garanti fjerne næsten al stress og kun bruge stress positivt i pressede situationer hvor stressen kan hjælpe til at få nogle ting gjort hurtigt.

Dbh Martin

Fra Karup J
Tilmeldt 30. Apr 05
Indlæg ialt: 308
Skrevet kl. 20:26

@ Kurt - Det må være noget af et chok med sådan et anfald, håber at du snart er 100% genopladet.

@ Martin - Super gode råd, jeg bruger især den med at sætte mobilen på lydløs og så kontakte de skal skal kontaktes når jeg har tid, på samme måde med messenger, prøver også at få straffet motionscyklen så meget som muligt.

Ellers hjælper det mig meget at få afstresset til noget god metal / punk som In FlamesDark Tranquillity eller Millencolin - kombiner det med at plaffe nogle nazier i Medal Of Honor på spillekonsollen, så er den i vinkel. Og så prøver jeg at bruge så meget tid som mulig på de vigtige ting ud over arbejde så som familie og hobbyer - det giver mig ny energi.

Med venlig hilsen
RENEGADE

Med venlig hilsen
René Nielsen

Fra Munklinde, Ikast
Tilmeldt 6. Aug 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 20:44
Hej Kurt,

Jeg kom lige til at tænke på, om du mon kender denne model:

Vigtig

Ikke vigtig

Haster

Haster

Ikke

Når tingene brænder på, er det tit svært at overskue hvor man skal begynde og hvor man skal slutte. Ofte ender man med at sidde og flytte rundt på bunkerne.

I dette værktøj kan du sortere alle dine opgaver. Du tager hver enkelt opgave og putter den i en af de 4 kasser i skemaet.  Altså, hver enkelt opgave vurderes om den er vigtig og om den haster. Herefter vil det være let at vurdere hvilke opgaver der skal prioriteres. - Vigtige opgaver der haster, skal laves først. Mens opgaver, der ikke haster, kan vente. Opgaver, der der hverken er vigtige eller haster, kan du skrotte.

Held og lykke.

/Skou

Fra Munklinde, Ikast
Tilmeldt 6. Aug 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 21:07
Hej igen,

Nå, det lykkedes ikke lige for mig, at kopiere mit fine skema over til dig.

Så må du selv til at tegne:

Tegn en stor firkant. Del firkanten med et kryds, så du har 4 kasser i firkanten. Over kassen øverst til venstre, skriver du VIGTIG. over kassen øverst til højre, skriver du IKKE VIGTIG.

I venstre margen ud for den øverste kasse, skriver du HASTER. I venstre margen ud for den nederste kasse, skriver du HASTER IKKE.

Du har nu 4 kasser, hvori du skriver alle dine opgaver, som du har sorteret efter følgende princip:

• VIGTIG & HASTER

• IKKE VIGTIG men HASTER

• VIGTIG men HASTER IKKE

• IKKE VIGTIG & HASTER IKKE

Ud fra denne model, kan du så hurtigt vurdere, hvor du skal starte og hvilke ting du kan lade ligge.

Jeg håber, at min forklaring er forståelig. Hvis nogen herinde kan finde ud af det, kan I jo tegne modellen ind i tråden her.

/Skou

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 21:49
Kurt, se så at få slappet af... Jeg skal bruge dig når jeg har ballade med min blog  

Spøg til side, så er jeg naturligvis ked af at høre, hvad du har været igennem. Men nogle gange er det den slags oplevelser man skal have, før det går op for én, at man skal passe bedre på sin krop.

Jeg vil ikke påstå, at jeg er ekspert indenfor stress, men har både arbejdet med det og studeret det nøje i flere år. Symptomer og mønstre.

Jeg vil gerne lige slå en ting fast. Motion, som flere foreslår herinde, er naturligvis sundt. En sund krop giver overskud og vores stressterskel styrkes. MEN... man kommer ikke af med stress blot ved at tage en daglig løbetur, dagen efter (eller kort tid efter) man har fået konstateret stress. Man må ikke "pådutte" sig en løbetur, hvis man ikke er klar til det, eller ikke kan overskue det. Det stresser bare endnu mere.
Man kommer heller ikke af med stress ved at spise sundt... At dyrke motion og spise sundt giver blot kroppen en bedre balance og en sundere hverdag. Men motion og sund kost kommer først EFTER du har fået DIN stress ud af kroppen.

Du skal først og fremmest lytte til din krop. Hvad har den brug for? Er det hvile? Er det at tale med nogen om det (måske endda behandling)?

Selvom lægemiddelstyrelsen har slået fast, at stress er en sygdom, er jeg ikke enig i det. Stress er IKKE en sygdom. Det er overbelastning af kroppen enten fysisk eller psykisk. Eller begge dele på én gang.

Mit bedste råd råd til dig er at koble 100% af og gør noget der får dig til at "grine". Hvilken komediefilm har du f.eks. længe ville se? Eller hvilken film fik dig til at grine mest? Sæt den på og spis gerne en masse guf, hvis det er det, du har lyst til.
Eller hvem af dine venner får dig altid til at grine? Ring og spørg om I ikke skal tage en fadbamse i det gode vejr.

Når du er oven på igen, så vil jeg også råde dig til at dyrke motion og spise sundt... Det vil jeg råde alle til.. med eller uden stress

Mvh
William

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Tilmeldt 9. Aug 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:05

Jeg låser min dør til kontoret og trækker stikket ud på min telefon. Så begynder jeg at besvare mine e-mails fra en ende af, og alle dem jeg ikke kan svare på, enten sletter jeg eller giver et ”Det kan jeg bare ikke finde tid til at hjælpe med”. Når det er gjort, så gør jeg det samme med alt hvad der ligger på mit skrivebord. Jeg tager alle papirer og gør noget ved dem. Hvis jeg er i tvivl, så smider jeg dem ud.

Det lyder måske lidt barsk, men du vil bliver chokeret over hvor sjældent det rent faktisk betyder noget som helst for dig og din forretning. Hvis det virkelig er vigtigt, så skal folk nok skrive igen, og det gør de sjældent.

Så kigger jeg på mine arbejdsopgaver. Er der noget der stresser mig, keder mig eller på anden måde ikke glæder mig, så skal de stoppes, outsources eller på anden måde fjernes.

Så kigger jeg på alle aftaler i min kalender, og så aflyser jeg alt der ikke er virkelig nødvendigt.

Så kigger jeg på alle de ting jeg er medlem af, og ser om der er noget der kan undværes. Sidst gik det ud over den Round Table-forening jeg har været medlem af i 8 år. Jeg meldte mig ud, og det har jeg ikke fortrudt. 8 år var nok for mig, og det var blevet mere en pligt end noget jeg fik noget ud af.

Nu er alt der kan stresse mig, næsten væk, og jeg dyrker noget god motion og spiser sundere end jeg plejer i en periode. Jeg går lange ture og forsøger at få så meget ro jeg kan finde.

Nu er det ikke så tit jeg bliver stresset, men det er også fordi jeg tænker over hvordan jeg skal undgå det. Min telefon er altid på lydløs; så kigger jeg på den nogle gange om dagen og ringer tilbage til dem jeg ønsker at tale med. Min e-mail henter og sender ikke automatisk; det gør jeg manuelt når det passer mig. Jeg bruger meget nødigt messenger da jeg selv vil bestemme hvornår jeg vil forstyrres.

Jeg lytter til afslappende musik i min bil og dyrker lidt motion og spiser generelt sundt.

Hvis du bruger disse simple råd, så kan du med garanti fjerne næsten al stress og kun bruge stress positivt i pressede situationer hvor stressen kan hjælpe til at få nogle ting gjort hurtigt.

Dbh Martin

Super gode råd, jeg glæder mig til at læse hele den nye version, og nu ved jeg hvad jeg skal lave imorgen

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 08:48
Tusind tak for råd og tanker alle sammen. Det varmer rigtig meget.

Martin: Kanon gode råd. Som altid er E-Pusher smækfyldt med masser af gode råd og jeg anbefaler alle jeg møder at få fat på den - for deres egen skyld.

William: Jeg skal nok være klar, hvis der er blog-problemer

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Side 4 ud af 5 (44 indlæg)