Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SKAT fejloplysning???

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1173
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg har fået disse svar fra SKAT vedr. momsrefundering fra UK:

"Da i er momsregistreret og handler med en momsregistreret virksomhed i England, der jf. EU reglerne skal sælge til jer uden at ligge momsfakturaen, under forudsætning af at i har oplyst et gældende dansk cvr nr der er momsregistreret og det er en vare der er sendt til jer.

Hvis den engelske virksomhed med disse oplysninger stadig vælger en faktura med engelsk moms, så er der ingen mulighed for refusion af denne moms. Momsbeløbet vil heller ikke kunne trækkes fra skattemæssigt i regnskabet."

Det kan jo ikke passe?!

Har jeg betalt moms, så kan jeg have det refunderet, eller ej?

Tak for deres mening.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 11:39

Hej Amadeo

Ja, firmaet i England burde måske nok have vidst, at de ikke skulle lægge moms på deres faktura, når de sælger til et firma i EU. Men - ja, undskyld, jeg siger det - det burde du jo også selv have sat dig ind i:

http://www.startvaekst.dk/moms-ved-handel-i-eu

Er det et firma, du skal handle mere med, for så kunne du måske få en ordning med dem, så de sender dig en ny faktura og du får differencen refunderet? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:53

Ingen mulighed for refusion i dit eksempel. Du skulle ha sikret dig at det UK selskab var klar over, at du var et selskab, så du må tage den i stiv arm og anse den for tabt - ELLER du må bede UK selskabet om en kreditnota og ny regning - denne gang korrekt uden moms til dit CVR

Skat accepterer heller ikke at moms beløbet tages som alm udgift - da det ikke er en erhvervsmæssig risiko men noget man selv helt frivilligt har påtaget sig, ved ikke at gøre klart man er CVR eller nægte modtagelse og betaling hvis det er UK firmaet der har begået en klar fejl, trods det at man har givet dem CVR og oplyst klart at man var virksomhed.

Hvis du rejser, og betaler moms i f.eks. UK (og det kommer du til mange steder uanset CVR) så kan der søges refusion for denne via skats hjemmeside - men det er lidt bøvlet stadigt og mange lader det derfor bare være som det er.

For en vare på faktura kan du ikke søge noget med alt jeg ved

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Aug 08
Skrevet kl. 11:55

Tak for jeres indlæg!

Problemet er, at sælgeren nægter simpelthen at sælge uden moms til mig. For meget papirarbejde?

Jeg forstår stadig ikke, HVORFOR refunderingen (gennem SKAT hjemmeside) ikke skal være muligt?

Har jo betalt det, har faktura om det.

Er der vilkeligt FORBUDT at sælge med moms mellem virksomheder?

Tilmeldt 19. Oct 08
Skrevet kl. 11:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Amadeo:
Kan jeg så få momsen refunderet eller nej?

Nej, Skat laver jo ikke reglerne om, fordi du handler med en "klovn". Så du skulle selvfølgelig ikke have handlet med ham, hvis han ikke kan finde ud af at følge loven.

Beklager.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:58

Birte Andersen:
Er det et firma, du skal handle mere med, for så kunne du måske få en ordning med dem, så de sender dig en ny faktura og du får differencen refunderet? 

Og en kreditnota!

Stig

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:59

Amadeo:
sælgeren nægter simpelthen at sælge uden moms til mig. For meget papirarbejde? Kan jeg så få momsen refunderet eller nej?
Nej som skat jo også har svaret -- du må finde en anden sælger hvis muligt - skat kan ikke rode med, at du finder en sælger der ikke vil følge EU momsreglerne desværre - Sjov sælger som da ikke kan sælge ret meget ud af UK - intet formentlig normalt - Min fornemmelse er derfor at det nok ikke er et stort beløb trods alt, for så burde sælger kunne håndtere tingene helt normalt

Mon ikke vi kan være ude i noget Amazon.uk ligende - hvor systemerne kan ligge til besvær (nå rent gæt og jo ligemeget - svaret er NEJ desværre)

vh

Tilmeldt 27. Aug 08
Skrevet kl. 12:01
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Er det virkeligt FORBUDT at sælge med moms mellem virksomheder?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Aner ikke hvad du mener - er der givet bøder - NEJ det er ikke spor forbudt man kan bare ikke trække UK moms fra i DK - kom nu videre rent ud sagt.

Moms er der helt klare regler for, hvem må hvad i hvilke forhold - det er ikke noget man bare gør eller ikke gør - det er efter regler og det har skat jo svaret dig på også

vh

Tilmeldt 19. Oct 08
Skrevet kl. 12:51

accountman:

Og en kreditnota!

Stig

Selvfølgelig :-)