Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SKAT fejloplysning???

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Amadeo:
Er det virkeligt FORBUDT at sælge med moms mellem virksomheder?

Altså, der er jo dig, der vælger, om du handler med en leverandør, der følger momsreglerne eller ikke. Han skulle måske også have haft lidt hjælp til at finde ud af, hvordan det hænger sammen.

Når jeg skal opgive moms er der jo et specielt felt for salg til andre EU-lande. Det samme må jo findes i England. Men det har han så åbenbart ikke kendt til. Så ja, det lyder ikke som et firma, der er vant til at handle internationalt.

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1173
Skrevet kl. 22:21

De vil bare undgå det hele, jeg ved ikke, hvorfor.

På regningen (og hjemmesiden) står der heller ikke deres VAT number.

Jeg har fundet ud af det efter et par uger på mange omveje.

Alt om kreditnota kan jeg også glemme.

Whatever, de er så billige, at jeg ikke kan lade være.

Men når man køber for 1000£, så gør 20% moms lidt forskel...

Nu et spårgsmål til: hvad mener i, at jeg skal leve med den tab?

Hvis momsbeløbet ikke vil kunne trækkes fra skattemæssigt i regnskabet,  kan jeg alligevel gøre tabet gældende?

Jeg har læst dit svar COOKIE, men hvis UK ikke accepterer salg uden moms, selvom de kender mit VAT nummer,

så fejlen ligger på deres side, ikke min?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:30

Skats svar er korrekt - du må bare lade være med at handle på den måde - det er jo dig der afgør hvor du handler og jo fejlen ligger på UK side, men moms vil ikke betale for at du accepterer den fejl og skat vil ikke acceptere fradrag for det heller - for du accepterer jo fejlen ved at handle der.

Du bogfører momsen under mellemregning, så den går på dig personligt - personlig hævning f.eks Det at tabet ikke kan trækkes fra skattemæsigt betyder, at du ikke kan trække det fra i regnskabet til skat, men skal tage det over mellemregning som privat hævning

Det kan der være meget andet man skal - repræsentation osv, der er også moms som man til stor del ikke må tage moms eller skattefradrag for - så tag det ikke så tungt .

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 22:34

Amadeo:

De vil bare undgå det hele, jeg ved ikke, hvorfor.

På regningen (og hjemmesiden) står der heller ikke deres VAT number.

Jeg har fundet ud af det efter et par uger på mange omveje.

Alt om kreditnota kan jeg også glemme.

Whatever, de er så billige, at jeg ikke kan lade være.

Men når man køber for 1000£, så gør 20% moms lidt forskel...

Nu et spårgsmål til: hvad mener i, at jeg skal leve med den tab?

Hvis momsbeløbet ikke vil kunne trækkes fra skattemæssigt i regnskabet,  kan jeg alligevel gøre tabet gældende?

Jeg har læst dit svar COOKIE, men hvis UK ikke accepterer salg uden moms, selvom de kender mit VAT nummer,

så fejlen ligger på deres side, ikke min?

Har du da du har købt produktet, oplyst dem om dit momsnummer, og står det på din faktura? Og har de valideret dit moms nummer via vies?

Nu kender jeg ikke dansk lov 100% - Men i Holland, hvis jeg sælger til en dansk virksomhed, og de ikke har oplyst et moms nummer, så skal jeg sende en faktura med moms. Og hvis moms nummeret ikke kan valideres (lad os sige vies er nede), så skal de enten vente, eller få en faktura med moms.

Hvis jeg handler i Frankrig, kan jeg få produktet uden moms, såfremt firma'et i frankrig ikke har et hollandsk filial, så skal der opkræves Hollandsk moms, hvorimod hvis jeg køber fra en hollandsk virksomhed vil der ikke være moms på.

Og i Holland kan vi søge om refundering af moms i det pågældende land hvor vi er blevet opkrævet moms, hvis vi ikke skulle, dog er det en længere process, så ved små beløb plejer man ikke at gøre noget ved det. 

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Tilmeldt 27. Aug 08
Skrevet kl. 09:21

mange tak for alle jeres svar!

det hele er lidt ulogisk for mig, men jeg må så leve med det...

kommer i tanker over noget andet:

sidste 2 faktura har jeg UDEN specificeret moms overhovedet.

kan jeg bygge på det? Betragter skat det ikke som momsfri?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:39

1. Er du sikker på at din leverandør har et gyldigt momsnummer? Har du hans momsnummer så prøv at tjekke det.

2. Det lyder underligt hvis han tidligere har lavet en faktura, hvor momsen ikke er specificeret?

Hvis det vedrører samme findel og der ingen ændringer har været er måske blot træt af at udstede nye faktura......

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:46

Hvis de to tidligere faktura vedrører tidligere handler tyder det på st din leverandør måske ikke har gyldigt momsnummer eller har sendt dig faktura uden moms således at du selv skal beregne importmomsen.

Du kan sno dig lige så tosset du vil - som Cookie korrekt har nævnt er du hos SKAT blevet behandlet lige efter bogen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:56

Amadeo:

2 faktura har jeg UDEN specificeret moms overhovedet.

kan jeg bygge på det? Betragter skat det ikke som momsfri?

Det gør vel ingen forskel i alle fald - du betaler din faktura til UK - men der er ikke noget momsfradrag. 

Et køb fra EU bogfører du EU moms for = erhvervelsesmoms (eller ydelsesmoms) under salgsmoms - og helt samme beløb under købsmoms. Det skal du under alle omstændigheder gøre - og da det bogføres på begge sider af stregen - skal du ikke af med penge i moms og - får ikke penge tilbage i moms - så det er ren statistik som du bestemt skal overholde som virksomhed. Dette link viser dig hvordan. http://www.startvaekst.dk/moms-ved-handel-i-eu 

Der er ikke spor ulogisk ved det. Det ville være ulogisk for et moms system hvis du trak moms fra noget du ikke ved indkøbet havde betalt dansk moms af. Det er KUN DANSK moms du kan fratrække i din momsangivelse. Er der ikke dansk moms på en faktura, kan du ALDRIG trække dansk moms fra netto.

Ren statistik, på begge sider af momsstregen samme beløb, nemlig 25% af prisen uden UK VAT. Betaler du UK VAT er det for egen regning og vedrører ikke selskabet som skat har svaret - lev med det hvis det er billigst - eller skift til en leverandør der har orden i sagerne.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:22

Cookie:
Det gør vel ingen forskel i alle fald - du betaler din faktura til UK - men der er ikke noget momsfradrag.

Det gør vel en forskel.

Hvis den første faktura var på 120 inkl. VAT, så vil det kun være beløbet eks. moms som kan fratrækkes dvs. 100 (ved en momssats på 20%), men der skal betales 120.

Hvis den anden faktura er på 100 eks. VAT, så vil man stadigvæk kunne fratrække 100 og skal også kun betale 100.

Stig

Tilmeldt 27. Aug 08
Skrevet kl. 20:01

Lad mig forklare igen:

Mine første 8 faktura er med moms specifikation, dvs: værdi, netto, moms, totalbeløb, men uden hverken min eller sælgerens CVR nummer.

faktura 9 og 10 har kun totalbeløbet (uden, at der står: momsen er inkluderet). Det er jo helt vildt.

Nu spørger jeg, om Skat måske vil kunne godkende hele beløbet, selvom det er med moms, men det fremkommer jo ikke fra fakturaen?

Og tak for hjælpen til alle!

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)