Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SKAT fejloplysning???

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Philippines
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 252
Fra  Brand a Game / DasmaDesign Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie: nogen chance for at du slår PM til? :)

Web design kr. 5 mio. Se profil eller hop til .....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har slået den fra  af 2 årsager-  Dels fik jeg alt for mange PB - dels synes jeg det gør mod forums formål, at få svarene ud bredt - så jeg har valgt den fra

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1173
Skrevet kl. 12:15

Hej igen, jeg vil bede dig, cookie, at svare mig en sidste gang:

Mine første 8 faktura er med moms specifikation, dvs: værdi, netto, moms, totalbeløb, men uden hverken min eller sælgerens CVR nummer.

faktura 9 og 10 har kun totalbeløbet (uden, at der står: momsen er inkluderet).

Det er bliver helt vildt nu, fordi  på faktura nr 11 står der ingenting!

Nu har jeg altså "et faktura" med billeder, hvad jeg har købt og antal af varerne.

For at tilføje værdien, skal jeg bare fremlægge min PayPal betaling (igen - uden enhver specifikation)?

Nu spørger jeg, om Skat måske vil kunne godkende hele beløbet, selvom det er med moms, men det fremkommer jo ikke fra mine bilag?

Og mange tak for hjælpen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:22

Amadeo:
Nu spørger jeg, om Skat måske vil kunne godkende hele beløbet, selvom det er med moms, men det fremkommer jo ikke fra mine bilag?

Du spørger om du kan snyde skat ved nu at ha et bilag hvor momsen ikke fremgår - og du kan snyde skat og moms alt det du vil med bilag med og uden moms - indtil du opdages. Den er ikke så meget længere, du kan sagtens nu ha et bilag som skat vil gi dig fradrag for - også hvad momsdelen angår, resten er op til dig. Jeg ville aldrig bevidst snyde ved at få en faktura hvor momsen ikke var specificeret hvis jeg vidste der var moms med i beløbet, det er et skråplan - og skat kan jo så tilmed læse med på amino , facebook, linkedin og hvad ved jeg, og så er det ikke længere en fejl man begår men reelt snyd som er mere end dyrt. Er den den galej man vil sejle med, skal man ikke høre via Amino vil jeg sigeSmile

vh

Tilmeldt 27. Aug 08
Skrevet kl. 13:04

Tak for svaret.

Skattesnyd var overhovedet ikke meningen, og kommer ikke på tale.

Ville bare vide, om bilag vil bliver set som mere "tunge" beviser, end evt. min mundlig  redegørelse.

Takker for din tid!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:47

Fakturaen vil være godt bevis, jeg mener bare at hvis du ved det er med uk vat og har spurgt skat og så bare fået en ny faktura på det samme nu bare uden man ser vat - så er det lidt bøvlet ikke bare at bruge den korrekte. Surt med sådan en leverandør der ikke kan håndtere at sælge til dig uden moms i alle fald

Tilmeldt 27. Aug 08
Skrevet kl. 17:14

nej, nej - ikke den samme faktura.

Den fjols har ændret den 2 gange uden varsel eller forklaring.

Nu har jeg 3 slags "faktura" (ikke på samme varer). Men det er lige meget, jeg holder mig til Skat's regler.

Forstår bare ikke, hvem er der disse "momsrefundering" på Skat's hjemmeside til...?

I formularen skal man angive både eget og modparten's cvr nummer.

Lige meget, jeg er træt af det, at jeg ikke kan forstå detZip it!

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 17:20

Et bilag uden afsenders og modtagers cvr-nr kan vel ikke betragtes som en gyldig faktura og kan derfor ikke trækkes fra i regnskabet. Den handel du foretager bliver mere og mere tvivlsom og jeg vil tro at skat afviser bilaget fuldstændig.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:31

momsreffusion er for moms du betaler under rejer feks. og skal være over 50 euro per valuta. Hoteller o.l. kan man ike undgår moms på under rejser, modsat ting man køber som import fra EU hvor der jo ikke skal moms på fakturaen -det er jo bare noget du vælger at acceptere og skat og moms godkender ikke - om du vil - omkostninger som ikke er en forretningsrisiko men noget du selv hælder i vandet so to speak

vh

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)