Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har du forslag til forbedringer og tilføjelser af min forretningsidé?

Side 3 ud af 8 (75 indlæg)
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

alexthygesen:
Godt, det er godt du tænker grundigt over tingene ;)

Hvad nummer 1 angår mente jeg mere, om du kan sikre dig by Browse to Save" href="#" in_rurl="http://i.trkjmp.com/click?v=REs6MzI0NTA6MTE0NTpkaW46MmFmN2QzZjY0NjYzYjQwZjRmMDJhOGEwZDA4OTQ5MGY6ei0xMDYzLTEwMzE4Nzp3d3cuYW1pbm8uZGs6MzExNTc6MGI4NDIzMDg5MTE5ZTQ2Y2YyOTMxMWM0NGJhOTFmZGQ">din del af omsætningen ved et salg. Hvis jeg fx ser et tilbud på 10% på cola i brugsen, hvordan ved de så, at de skal overføre penge til dig? Og kan du sikre dig, at de overfører din del af omsætningen?

Jeg tror, der mangler et kontrol led, eller evt en scannefunktion, så butikken kan scanne en kode fra app'en, der registrerer brugen af tilbuddet. 

Derudover mener jeg det er en god ide, kommentaren med alternativerne var også mere ment som et proof of concept.

Jeg tror også, at modellen med, at butikken betaler 1.000 kr. om måneden fast til mig, er en bedre idé. Det er meget nemmere at overskue for virksomheden, og det er lettere at administrere.

Ja, der skal udarbejdes en scannefunktion, men det skal softwarefolkene kigge nærmere på. Butikken bestiller nogle varer hjem fra sin leverandør. Det antal skal være en del af app'en. Når en vare så sælges, skal antallet, der sendes til app'en, blive en enkelt vare mindre. Det skal ske ved en scannefunktion.

Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

toeger.noergaard:
Det er ikke helt klart for mig, hvorledes data kommer i systemet? Og hvem har ansvaret for at vedligeholde det? Det ser jeg som den store hurdle i det her projekt.

Det sker elektronisk. Men softwareudviklerne skal kigge på dette.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

fireman:

toeger.noergaard:
Det er ikke helt klart for mig, hvorledes data kommer i systemet? Og hvem har ansvaret for at vedligeholde det? Det ser jeg som den store hurdle i det her projekt.

Det sker elektronisk. Men softwareudviklerne skal kigge på dette.

Ok, så den enkelte butik skal altså skanne samtlige deres varer, både de går ind på lageret, og når de bliver solgt?

Nu har jeg arbejdet med it-systemer til dagligevarehandlen og deres varedefinitioner/registreringer definitioner (EAN-koder, kolli, produktnummer, etc) - og det er besværligt nok bare at sammenligne varer på tværs af f.eks. Dansk Supermarked og Coop; og det er endda forholdsvis standardiseret. Jeg tør slet ikke tænke på komplikationerne, hvis der pludselig inddrages alverdens varer. Du skal nok have fat i en domæneekspert foruden en flok softwareudviklere:-)

Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

toeger.noergaard:
Du skal nok have fat i en domæneekspert foruden en flok softwareudviklere

I know.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

fireman:

alexthygesen:
1) Hvordan vil du dokumentere, at kunden har fundet butikken eller det pågældende tilbud via din app?

2) Hvad er initialomkostningerne for butikken? Hvor meget tid kræves der for at opdatere sine tilbud?

3) Lad os sige, at du har 1000 butikker i KBH som et eksempel. Hvordan vil du sørge for, at holde dine tilbud opdateret og følge op på butikkerne? Og hvordan vil du komme udenom det mulige valideringsproblem, der opstår, hvis folk laver stave- eller slåfejl?

Jeg ved, at der er amerikanske (og snart et engelsk) alternativ til dette, så du skal have MANGE butikker inden du går live, ellers ville jeg nok selv være bange for at blive overhalet indenom, når de kan se, at det virker i DK.

1. Det kan man ikke dokumentere. Men hvis den enkelte butik føler øget omsætning, tror jeg, at de er temmelig ligeglade.

2. De skal ikke bruge meget tid. Enten gør en fra mit firma det, eller også laver de et kvalificeret skud på, hvor meget der er med en daglig opdatering via softwaren. Det er jo bl.a. derfor, at jeg skal bruge en softwareudvikler.

3. Hvis der opstår stave- eller slåfejl, bliver det jo hurtigt rettet af butikken, når kunderne henvender sig.

Ja, men jeg ser kun frem til konkurrence.

Jeg ønsker dig alt muligt held og lykke - og gør det, hvis du tror på det. Men helt ærligt, så er dette koncept i hvert fald i min optik slet ikke gennemtænkt nok. 

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Er ked af at pille dig lidt ned ....du vil ALDRIG kunne få en butik til eks at give dig 1.000 kr om åneden for den færdige læsning du kommer frem med, for de kan ganske enkelt ikke bergene værdien af din ydelse og derfor vil et bløb på 1.000 kr giver dig hele 0 kunder i forretningen.

Den rette måde at gibe det an på er i mine øjne en betaling på eks. 10 kr eller 25 kr pr dag en butik, virksomhed, shop eller andet benytter dit system med en aktiv handling, det eer eks. ret udbredt med torsdag, fredag og lørdags tilbud i div supermarkeder.

Dette vil de så benytte din løsning til, pr dag, og med en tilpas lav pris, frem for en skyhøj, vil du samlet set få en alngt større omsætning da langt flere vil beytte din mulighed, nu det betyder så lidt i deres regnskaber, kan du følge min fremgangs måde?

Heller mange bække små- der gør en stor å.

Du vil aldrig kunne kunne leve af dem med en for høj pris, der vil være umuligt at for dine kunder at finde ud af om den er fornuftig for dem.

Du kan eks. i din egen by gå ned i en gade med mange butikker og høre om det er noget de vil være med til, lige for at snuse markedet af.

På denne måde får du hurtigt feedback på ideen og finder ud af om den skal i retur i skuffen eller der ud af......

Jeg er helt overbevist om de kan se ideen med en fast pris pr. dag de benytter din service, frem for et dyrt månedeligt abonnement, som de ikke helt kan forholde sig til.

Ved det om og tænk som kunde i din service - hvad får jeg som kunde ud af det? kan det forøge min omsætning? er det for dyrt? tiltrækker det kunder der køber andre vare nu de er lokket ind at et tilbud, via denne service?

Venligst

René Buch

Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

toeger.noergaard:
Jeg ønsker dig alt muligt held og lykke - og gør det, hvis du tror på det. Men helt ærligt, så er dette koncept i hvert fald i min optik slet ikke gennemtænkt nok. 

Tak skal du have. Men jeg har også flere personer med i forløbet, så det bliver mere gennemtænkt.

Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hr. Buch:

Er ked af at pille dig lidt ned ....du vil ALDRIG kunne få en butik til eks at give dig 1.000 kr om åneden for den færdige læsning du kommer frem med, for de kan ganske enkelt ikke bergene værdien af din ydelse og derfor vil et bløb på 1.000 kr giver dig hele 0 kunder i forretningen.

Den rette måde at gibe det an på er i mine øjne en betaling på eks. 10 kr eller 25 kr pr dag en butik, virksomhed, shop eller andet benytter dit system med en aktiv handling, det eer eks. ret udbredt med torsdag, fredag og lørdags tilbud i div supermarkeder.

Dette vil de så benytte din løsning til, pr dag, og med en tilpas lav pris, frem for en skyhøj, vil du samlet set få en alngt større omsætning da langt flere vil beytte din mulighed, nu det betyder så lidt i deres regnskaber, kan du følge min fremgangs måde?

Heller mange bække små- der gør en stor å.

Du vil aldrig kunne kunne leve af dem med en for høj pris, der vil være umuligt at for dine kunder at finde ud af om den er fornuftig for dem.

Du kan eks. i din egen by gå ned i en gade med mange butikker og høre om det er noget de vil være med til, lige for at snuse markedet af.

På denne måde får du hurtigt feedback på ideen og finder ud af om den skal i retur i skuffen eller der ud af......

Jeg er helt overbevist om de kan se ideen med en fast pris pr. dag de benytter din service, frem for et dyrt månedeligt abonnement, som de ikke helt kan forholde sig til.

Ved det om og tænk som kunde i din service - hvad får jeg som kunde ud af det? kan det forøge min omsætning? er det for dyrt? tiltrækker det kunder der køber andre vare nu de er lokket ind at et tilbud, via denne service?

Ja, det kunne være, at jeg hellere skulle gøre det. Min pris er jo også så stor, at 100 butikker vil kunne lønne fem ekspedienter. Og problemet er også, at Google Earth og Eniro er begyndt at lave to forskellige og lignende projekter.

Men som jeg ser det, er der to væsentlige problemer ved projektet, og jeg kunne godt tænke mig at høre jeres bud på, hvordan jeg løser dem.

1. Det bliver et problem, at man skal gå fra et lukket, analogt system til et offentligt, digitalt system.

2. Mange virksomheder vil sikkert ikke være glade for, at deres varemængder offentliggøres.

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt råd - glem ideen om lager mængde - nøjes med - på lager ja eller nej - helt ligesom mange webshops gør det

Venligst

René Buch

Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hr. Buch:
Godt råd - glem ideen om lager mængde - nøjes med - på lager ja eller nej - helt ligesom mange webshops gør det

Men kan du godt overordnet lide min idé, hr. Buch?

Side 3 ud af 8 (75 indlæg)