Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har du forslag til forbedringer og tilføjelser af min forretningsidé?

Side 2 ud af 8 (75 indlæg)
Tilmeldt 7. Nov 12
Indlæg ialt: 25
Fra  Moodings.com Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Har et par spørgsmål, jeg mener du bør tænke over, hvis du ikke allerede har det:

1) Hvordan vil du dokumentere, at kunden har fundet butikken eller det pågældende tilbud via din app?

2) Hvad er initialomkostningerne for butikken? Hvor meget tid kræves der for at opdatere sine tilbud?

3) Lad os sige, at du har 1000 butikker i KBH som et eksempel. Hvordan vil du sørge for, at holde dine tilbud opdateret og følge op på butikkerne? Og hvordan vil du komme udenom det mulige valideringsproblem, der opstår, hvis folk laver stave- eller slåfejl?

Jeg ved, at der er amerikanske (og snart et engelsk) alternativ til dette, så du skal have MANGE butikker inden du går live, ellers ville jeg nok selv være bange for at blive overhalet indenom, når de kan se, at det virker i DK.

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 13:12

En måde at gribe det an på er at du ganske gratis for butikker og forretninger tilføjer dem på den APP, du kan købe en konplet liste via krak er ligende udbyder af adresser hvor aller cvr nurmmer er reg. og den ekslte forretning eller butik, kan betale eks. 5 kr. pr dag de benytter din APP med en eller anden form for tilbud udsalg eller andet, det kan være Fona der lige har fået den nye Gnags plade i butikken, som man får besked om når man går eller cykler forbi en af deres butikker, men uha det bliver vildt svært at få til at virke, for hvad nu hvis matas ligger ved dien af fona og matas har et andet godt tilbud ????

udfordringer er der nok af i den ide, men det KAN lade sig gøre

Venligst

René Buch

Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 13:19

Hr.gren:
Det eneste jeg siger er at du skal ikke tænke over HVAD du gerne vil, du skal tænke over HVORDAN du gerne vil gøre det rente teknisk. Så vil du helt automatisk finde frem til problemerne.

Det gør jeg skam også.

Tilmeldt 28. Feb 13
Skrevet kl. 13:21

Hr. Buch:
Jeg forstiller mig det er noget a la goole du vil lave, hvor de viser at det og det firma holder til på denne adresse, og så kan man trykke på det navn og der kommer alt info op med vare udvalget, priser, rabatordninger.

Men hvorfor ikke tage skridtet fuldt ud?

En APP til alle typer samrt fon, som sender en info om tilbud og udaslg - som dukker op på mobils skærmen når man passer en butik der er med i ordningen?

Ved det kan lade sig gøre, så et program hvor der var noget ligende i London, når folk gik ned af gå gaden, kom der besked med der er eks. 15 % på sko i butikken lige til højre for dig, som hedder XXXXX, derved kan butikken trække nye kunder ind og forøge deres omsætning, de kunder der ikke lige ser et tilbudskilt.

Det har du nemlig forstået helt korrekt. Kunden skal kunne sammenligne udvalg og priser. Det er hele ideen.

Tilmeldt 28. Feb 13
Skrevet kl. 13:23

Olina:
Det du snakker om findes lign så som miinto.

miinto nævner ikke noget om antal varer, der er tilbage. Og den nævner heller ikke noget med, hvad der kommer af kommende varer.

Tilmeldt 28. Feb 13
Skrevet kl. 13:25

Olina:
Men du skal udkvilke, kontakte samtlige butikker, med mindre du gør det selv, skal du have nogen til det, det er nyt så for butikken er det kun en ide og ingen sikker investering for dem, den bliver svær at sælge og du skal have mange med ellers bliver det et kedeligt map.

Det er et fritidsprojekt, som kører ved siden af mit faste job, indtil det begynder at tjene penge. Hvis det tager år, før jeg er færdig, må det gøre det.

Tilmeldt 28. Feb 13
Skrevet kl. 13:30

alexthygesen:
1) Hvordan vil du dokumentere, at kunden har fundet butikken eller det pågældende tilbud via din app?

2) Hvad er initialomkostningerne for butikken? Hvor meget tid kræves der for at opdatere sine tilbud?

3) Lad os sige, at du har 1000 butikker i KBH som et eksempel. Hvordan vil du sørge for, at holde dine tilbud opdateret og følge op på butikkerne? Og hvordan vil du komme udenom det mulige valideringsproblem, der opstår, hvis folk laver stave- eller slåfejl?

Jeg ved, at der er amerikanske (og snart et engelsk) alternativ til dette, så du skal have MANGE butikker inden du går live, ellers ville jeg nok selv være bange for at blive overhalet indenom, når de kan se, at det virker i DK.

1. Det kan man ikke dokumentere. Men hvis den enkelte butik føler øget omsætning, tror jeg, at de er temmelig ligeglade.

2. De skal ikke bruge meget tid. Enten gør en fra mit firma det, eller også laver de et kvalificeret skud på, hvor meget der er med en daglig opdatering via softwaren. Det er jo bl.a. derfor, at jeg skal bruge en softwareudvikler.

3. Hvis der opstår stave- eller slåfejl, bliver det jo hurtigt rettet af butikken, når kunderne henvender sig.

Ja, men jeg ser kun frem til konkurrence.

Tilmeldt 28. Feb 13
Skrevet kl. 13:31

Hr. Buch:
En måde at gribe det an på er at du ganske gratis for butikker og forretninger tilføjer dem på den APP, du kan købe en konplet liste via krak er ligende udbyder af adresser hvor aller cvr nurmmer er reg. og den ekslte forretning eller butik, kan betale eks. 5 kr. pr dag de benytter din APP med en eller anden form for tilbud udsalg eller andet, det kan være Fona der lige har fået den nye Gnags plade i butikken, som man får besked om når man går eller cykler forbi en af deres butikker, men uha det bliver vildt svært at få til at virke, for hvad nu hvis matas ligger ved dien af fona og matas har et andet godt tilbud ????

Det vil jeg lige tage op til efterretning. Men det bliver nok svært, hvis man cykler eller kører på knallert, ja.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:31

fireman:
Det er et fritidsprojekt, som kører ved siden af mit faste job, indtil det begynder at tjene penge. Hvis det tager år, før jeg er færdig, må det gøre det

Det er ikke helt klart for mig, hvorledes data kommer i systemet? Og hvem har ansvaret for at vedligeholde det? Det ser jeg som den store hurdle i det her projekt.

Tilmeldt 7. Nov 12
Indlæg ialt: 25
Fra  Moodings.com Skrevet kl. 13:35

Godt, det er godt du tænker grundigt over tingene ;)

Hvad nummer 1 angår mente jeg mere, om du kan sikre dig din del af omsætningen ved et salg. Hvis jeg fx ser et tilbud på 10% på cola i brugsen, hvordan ved de så, at de skal overføre penge til dig? Og kan du sikre dig, at de overfører din del af omsætningen?

Jeg tror, der mangler et kontrol led, eller evt en scannefunktion, så butikken kan scanne en kode fra app'en, der registrerer brugen af tilbuddet. 

Derudover mener jeg det er en god ide, kommentaren med alternativerne var også mere ment som et proof of concept.

Side 2 ud af 8 (75 indlæg)