Hejsa |
Jeg ved ikke hvad du har betalt - men du ligger ikke specielt højt på de gode søgeord i din branche, så umiddelbart - hvis du har betalt en del - ja så er du blevet snydt.
Hejsa |
Jeg ved ikke hvad du har betalt - men du ligger ikke specielt højt på de gode søgeord i din branche, så umiddelbart - hvis du har betalt en del - ja så er du blevet snydt. |
Hej Erik, Uden at kende de nærmere omstændigheder omkring din aftale med din SEO-leverandør vil det være hovedløst at kommentere på, om du er blevet snydt. Vi kender intet til pris, aftale eller tidshorisont for jeres aftale. Dit hjemmeside har dog en del uhensigtsmæssigheder, som de fleste seriøse SEO-konsulenter hurtigt vil spotte. Blandt andet, at der er stor risiko for duplikeret indhold. Dit site returnerer indhold, uanset om det kaldes på www.gilpa.dk, gilpa.dk eller wwww.gilpa.dk. Det er basis SEO, som bare skal være i orden. Dine side-titler er ikke optimerede, og det samme gælder meta-beskrivelserne. For at kunne stille kvalificerede krav til din fremtidige SEO -leverandør, kan du med fordel sætte dig lidt ind i basis SEO. Du kan prøve at læse lidt i SEO-LEX, som er skrevet af Thomas Rosenstand. SEO-LEX findes i en gratis light-version. Men pas på. Læser du den igennem, risikerer du at blive så bidt af det, at du er nødt til at købe den fulde version af bogen. ;-) Under alle omstændigheder bør du få gjort noget ved dit sites nuværende opsætning. Det er måske ikke helt det svar, du forventede. Men det er positivt ment. :-) Håber du kan bruge det alligevel. Dbh. John |
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn
Jeg har nogle få betragtninger i henhold til det du skriver. Jeg kan dog ikke sige om du er blevet snydt eller ej.
Modtager du ikke jævnligt rapport fra denne virksomhed, så du kan se hvad der sker? Det bør du gøre. I så fald du ikke gør, skal du kraftigt overveje at skifte SEO-hjælp, da det allerede her virker useriøst. Jeg kan ikke se dig på de første par sider hvad angår de organiske resultater på hundefoder, men det kan jo være I ligger godt til på andre vigtige søgeord. Du skal dog vide at det er meget få virksomheder der ender i toppen af de organiske søgeord, efter kun 3-4 måneder, så jeg vil anbefale dig at give dem lidt tid. Nu ved jeg heller ikke hvad du betaler, men uanset hvad bør du forlange en afrapportering.
Når jeg søger på eksempelvis hundefoder, dukker I op som nr. 4. Det er ikke nødvendigvis dårligere end nr. 1, 2 eller 3. Men jeg ser dog et problem i at I dukker op overhovedet, da jeg sidder på Færøerne! Hvor mange kunder har I heroppe? Sikkert ingen og jeg regner med I heller ikke har Færøerne som ønsket målgruppe. Overvej derfor at skifte udbyder.
Hold dig langt væk fra dem! Vælg danske udbydere (eller udlandsdanskere) til at optimere en dansk hjemmeside. Desuden skal du slet ikke vælge et udbyder, der først kontakter dig over mail. Det er ulovligt, og det er i min optik en dårlig indgangsvinkel til et samarbejde. Vh Brian |
Venligst
Brian Phillip
Nej det er klart - jeg tænkte egentlig mere på om nogle af jer eksperter ud i SEO kunne spotte noget som var godt - eller noget som var knap så godt - og som handler om SEO? Jeg er bestemt ikke ude på at hænge nogen ud eller for den sags skyld være utilfreds - jeg er blot meget i tvivl om jeg har valgt rigtigt. Som skrevet har jeg ingen kendskab eller erfaring med SEO.
TAK - light udgaven er downloaded .... :-)
Ja - og det er her jeg troede at et firma der tilbyder SEO ville tage fat i første omgang.
Det kunne jeg i hvert fald - tak. |
Hej Brian jeg har lige fået en rapport - dog først efter at have rykket for den. jeg er med på at ting tager tid - men som skrevet i et andet svar, så er det ikke så meget googlesøgningen jeg tænker på endnu, men mere om der slet ikke skal ændres noget på vores hjemmeside - det undre jeg mig lidt over. Når du skriver at jeg bør skifte udbyder - hvad tænker du så på? Tak for jeres svar.. :-) |
Mht søgeoptimering kan man sagtens lave linkbuilding og andre ting ude, men det nytter altså ikke pisse meget hvis din side ikke er optimeret .. In house seo , intern link struktur side titler osv osv.. |
Super. Lav en aftale om at modtage en rapport med specifik frekvens. Èn gang om måneden, hver 14. dag eller lignende. Der findes ikke seriøse SEO-udbydere, der har noget i mod at afrapportere til deres kunder.
Nu skal jeg selvfølgelig passe på, hvad jer siger. Ønsker I kunder på Færøerne? Hvis ja, så er annoncen jo som den skal være. Hvis ikke, er det en seriøs fodfejl fra en hvilket som helst Adwords-ekspert. Du kan have annoncer kørende i Danmark, Sverige, Norge, Grønland og Færøerne, hvor søgeordene alle ligner hinanden. Men du vil måske kun have kunder i Danmark. Hvis virksomheden glemmer en geografisk afgræsning i deres kampagne, frygter jeg blot at der er flere fejl i annoncerne. Jeg tjekkede hundefoder og kattefoder, hvor I ligger henholdsvis nr. 4 og 3. Det kan være dyre placeringer, hvis dem der finder jer, alligevel ikke er potentielle kunder. Skulle I derimod have en stor interesse i Færøerne, skal du bare glemme det jeg skriver Vh Brian |
Venligst
Brian Phillip
Dit site ser ud til at stå stærkt mht links. |
Sparetips på Sparefeber.dk