Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

afskedigelse af medejer

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 7. Feb 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, det er ikke rigtigt :-)

Andre kan eje aktiver der indgår i firmaet, og skattemæssigt, er det den der driver virksomheden, der beskattes, især som ægtefæller, men også leasing, produktionskvoter mv.

Og nu er A-kasserne blevet opmærksom på denne forskel, men kan ikke rigtig takle den i praksis, efter at der blev indført en tro og love erklæring på udtræden, - så hænger de sig voldsomt i ejerskab, men det er i hvert fald skattemæssigt uden betydning.

Tilmeldt 28. Oct 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 20:01

Roscoe

Oprindelig troede vi alle, at hun stod som medejer - det viser sig så (ved at grave dybere i det) - at fordi der ved et firma står f.eks.

Hestehalen

v/ hans og grethe

så har det intet med det reelle ejerskab af firmaet at gøre i forhold til cvr - men det er faktisk navnet på virksomheden (iflg. konens a-kasse og deres fortolkning - på baggrund af de oplysninger vi har givet). Firmaet er et enkeltmandsfirma og registreret som sådan i cvr. Hvis det havde været et I/S - havde det sikkert været en helt anden sag.

Det er også kun manden der bliver beskattet af firmaets overskud - og også kun ham, der betaler b-skat.

Jeg lover, at jeg nok skal følge op tråden, når tingene falder på plads - og selvfølgelig skrive om hun får dagpenge eller ikke.... 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:49

Erik G Christensen:
Nej, det er ikke rigtigt :-)Andre kan eje aktiver der indgår i firmaet, og skattemæssigt, er det den der driver virksomheden, der beskattes, især som ægtefæller, men også leasing, produktionskvoter mv.

Hvad er det du refererer til og hvordan roder du produktionskvoter ind i dagpenge??? - kan flere personer eje et personligt selskab? Flere kan eje aktiver men flere kan ikke eje selskabet - du forvirre bare Sonjab helt gang på gang.

Hun har helt fat i det som hun beskriver det - Det eneste jeg er nervøs ved er, deres bedømmelse af optjening af dagpengeret her

Hvis hustruen ses om ansat-  vil man se på løn og timeindberetning - hvis hun formentlig ses optjeningsmæssigt som selvstændig, vil man se på selskabets aktivitet/omsætning/indtjening i forhold til både mand og hustru og afgøre om det rækker til dagpengeret

Der kan der være et problem, men ellers er den straight forward - separeret og fraflyttet og afskedet - hun har ret til dagpenge hvis optjeningsretten er opfyldt 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)