Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor kan jeg leje en bil rigtigt billigt en eller to måneder eller mere

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Dybvad
Tilmeldt 16. Jan 13
Indlæg ialt: 52
Troels Fra  Tjeknikken.dk Skrevet 20-02-2013 kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Generelt siger navnet det hele. Det siger også det hele at bilerne gerne er fra midt-90'erne. Der er sket meget med sikkerheden i bilerne på snart 20 år ;-)

Fra Udlandet
Tilmeldt 4. Jun 10
Indlæg ialt: 35
Kim Skrevet 20-02-2013 kl. 02:27

Sixt kørte med tilbud i December på billig leasing i et par måneder.
Så det kan betale sig at kigge hos de lidt dyrere efter gode tilbud.

Personligt går jeg ikke på kompromis, har altid lejet hos europcar. Super service og er ofte blevet opgraderet.
Men medarbejderaftale og taxfree leje gør det billigt. :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 14. Nov 11
Indlæg ialt: 18
Kasper Bach Fra  Bonusbogen KA2KA I/S Skrevet 20-02-2013 kl. 08:14

Giv et kald til Hertz i Aarhus. De ligger på ca. samme prisniveau som lej et lig, dog får man her helt nye biler. 

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2564
Per Krabbe, scanboat.com Fra  scanboat.com Skrevet 20-02-2013 kl. 08:19

Niels Henriksen:
den anden gang regnede det ind i bilen.
Soltag?

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6450
Niels Henriksen Fra  TextReactor Skrevet 20-02-2013 kl. 08:37

Per Krabbe - scanboatnews.com:

Niels Henriksen:
den anden gang regnede det ind i bilen.
Soltag?

Så var det et meget lille soltag men stort nok til at der kom vand ind :) Ej det var en regulært hul.... Men jeg slipper heldigvis for Lej-et-lig... nu har jeg mit eget lig..

Jeg har programmeret i over 22 år og har lavet næsten alt der kan laves med kode.

Jeg er meget velbefaren indenfor Umbraco og laver meget i det.

TextReactor.dk er en SMS Gateway hvor man kun betaler for beskeden der sendes

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8630
Hans Stokholm Kjer Fra  Kajaktrip.dk Kjers Kommunikation Skrevet 20-02-2013 kl. 09:17
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 1 person

Det billigste vil formentlig være at købe en 2-3 år gammel bil i god stand og sælge den igen efter de 2-3 måneder.

Venlig hilsen

Hans

Fra Brørup
Tilmeldt 7. Jul 07
Indlæg ialt: 1863
Mickey Skrevet 20-02-2013 kl. 09:42

Mange gør det at de køber en gammel bil, meget billigt, typisk med kort tul syn, for derefter at inkassere de 2500 i skrot præmie

Tilmeldt 14. Apr 05
Hans Stokholm Kjer Fra  Kajaktrip.dk Kjers Kommunikation Skrevet 20-02-2013 kl. 11:19
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 1 person

Mickey:

Mange gør det at de køber en gammel bil, meget billigt, typisk med kort tul syn, for derefter at inkassere de 2500 i skrot præmie

Det vil typisk koste mere end at leje hos et "lighus".

Du giver typisk mindst 10.000 kr. for en næsten-skrotbil.
Og du får 2500 kr. i skrotpræmie.
"Lejen" bliver derved 7500 kr. + forsikring.
Og så bærer du selv risikoen, hvis turboen står af efter to km (hvad den sandsynligvis gør på sådan en bil).

Hvis man vælger at tage den risiko, så er det værd at kigge efter, hvornår der sidst er lavet bremser på bilen, samt om dækkene er i orden.
Jeg ville også gå efter en bil, som der findes mange eksemplarer af, så det vil være let at finde billige brugte reservedele.
Kig også efter biler, som på trods af bilens alder er pænt repræsenteret på vejene - det er nemlig de biler, der holder bedst til at blive gamle.

Men altså - jeg ville vælge at leje i stedet for, hvis det kun drejer sig om tre måneder.

Hans 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Brian B Fra  Duet IT Skrevet 20-02-2013 kl. 11:36

Jeg er nød til at være lidt uenig her. Smile

Man kan sagtens få en bil til væsentligt under 10.000 kroner, som stadig er forsvarlig at køre i. Vi betalte i sin tid 4800 kroner for en Peugeot 106 til lillemor, og den har indtil videre holdt 2½ år uden større reparationer. Jeg har selv fumlet i værkstedet hvis den skulle serviceres, men vurderer man ud fra hvad det ville have kostet på værksted, så er vi i hvert fald ikke over 5000 kroner i samlede reparationer på de 2½ år. Det er mit bud at den faktisk kan sælges for ca. det samme som vi betalte i sin tid. Udgifterne til vedligeholdelse ser vi naturligvis ikke igen.

The catch? Bilen er mindre køn, for at sige det pænt. Bilen er has-been postkasserød tilsat lidt buler, men den kører. Har man intet imod at køre rundt i sådan en dyt, så kan man med lidt sund fornuft og en mekaniker ved hånden, få en bil der med stor sandsynlighed (intet er trods alt sikkert) vil kunne holde i hvert fald tre måneder. Og de 2500 kroner i skrot er trods alt worst-case, hvis den intet fejler og evt. har resterende tid til syn, så er det ikke utænkeligt at en bilen vil kunne sælges for mere efter perioden.

Jeg tror umiddelbart at det vil være billigst at købe, hvis der ikke er nogle nævneværdige krav til bilen andet end A-B transport. Det åbner op for en masse markeder, og man kan altså være heldig at lave et udmærket køb - selv i bilbranchen. Smile

Tilmeldt 14. Apr 05
Hans Stokholm Kjer Fra  Kajaktrip.dk Kjers Kommunikation Skrevet 20-02-2013 kl. 12:06

Brian B:
Man kan sagtens få en bil til væsentligt under 10.000 kroner, som stadig er forsvarlig at køre i.

Enig - Jeg har også selv haft skrammelkasser, som er blevet solgt til højere priser end jeg gav. Men jeg har også haft en VW-transporter, der satte turboen af og enten skulle have haft en ombytningsmotor eller en større reparation et par måneder før syn. Så hvis man vælger køb-og-sælg-skrot-løsningen, skal man have råd til at miste investeringen.

Hans

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Vi bruger cookies til at sikre, at du får den bedste oplevelse på Amino
Læs mere