Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster det at hyre en super programmør?

Side 3 ud af 5 (42 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi betaler afhængig af hvilken programmør vi bruger fra 500,00 til 800,00 pr. påbegyndt time.

Håber dette er svar nok.

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 00:04

Mikkel: Jeg har stadig lidt svært ved at se hvad PHP bringer til bordet, som ikke findes i C# også og det er nemt at se hvad der er mere i C#. Hvis det er at er array''s er uendelige, så er de det også i C# der hedder det bare en List eller en Collection, det er højst sandsynligt samme array doubling implementation der ligger bag både .Net og PHP.

At du mener at PHP sagtens kan bruges til store projekter, er jeg ikke uenig med dig i. Men jeg kan bare ikke se nogen grund til at bruge det, hvis ikke sproget har stærke typer, er det åbenlyst mindre velegnet. Fordi det via stærke typer, bliver muligt at håndhæve den fordeling af ansvar der er så essential for at holde sammen på et større projektet. Det mener jeg, egenligt ikke kan bestrides rent datalogisk (Medmindre man bruger en Ruby orienteret argumentation der går på at stærke typer er en sovepude, der hindre udvikleren i at skrive nok unittests).

Men jeg er skam meget interesseret i at hører, hvad en PHP programmør gør som erstatning for stærke typer? Skriver i mange unit-tests ? Er der overhovedet tradition for at skrive Unittests i PHP ?

Mht. til Java, så deler jeg ikke din skepsis, der er bestemt mange eksempler på velimplementerede java-baserede web-løsninger. Men det egentligt ikke mit indtryk at man direkt bruger jsp så meget mere. Istedet bruges vist Spring, ServerFaces, Turbine etc.

Niels: Jeg er ikke enig med din konklusion om at sprogets kvaliteter er propertionelt med programmørens kvaliteter. Jeg mener sagtens man kan diskuterer et sprog kvaliteter objektiv. Det er egentligt også mit indtryk at der rent fagligt er relativt stor enighed om vurdering af kvaliteter ved sprog (Selvom Ruby-on-rails for os til at sætte spørgsmålstegn ved det hele).

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:19
Lundsby : Som jeg skrev før er der kun en ordentligt implementation af frameworket til Windows, der findes et par løsninger til andre systemer men ikke noget vi har vurderet klar til produktion endnu. Det betyder at PHP stadig er det mest portable webudviklingssprog der findes hvilket i vores bog tæller utrolig meget, det betyder at kunden kan vælge hosting platform.

Men nej rent progammeringsmæssigt er der ikke noget PHP kan levere som C# ikke kan, en person der er dygtigere til C# end mig vil muligvis kunne påpege noget jeg ikk kender til :) Mit speciale er trods alt PHP :)

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 00:27
Jeg kan nemt få udført en opgave i udlandet ved, at lave en detaljeret kravsspecifikation. Det er klart at man ikke kan skrive at så skal brugeren kunne oprette sig, men gå helt ned i detaljer omkring ønsker m.v.

Men jeg vil nemt kunne få lavet et helt website i udlandet, hvis jeg følte for det. Der vil altid skulle laves nogle rettelser inden et projekt er helt klar til levering, men der finder du også mange danske udviklere / virksomheder som ender med at lave tilrettelser.

Så jeg er uenig, men det er klart, at man i jeres sted skal mene sådan som I gør, det er jo billig konkurrence mod jeres levebrød.

Men dette er så også bare min holdning med 7 års erfaring indenfor it branchen :)

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 00:29
En anden ting der for en kunde kan veje tungt for en windowsløsning er hvis de i forvejen anvender windows til deres platform i virksomhedens ITafdeling.

Så vil det ofte være mere hensigtsmæssigt at fortsætte med dette fremfor at sætte sig ind i driften af en ny teknologi.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:42
barcadil: Nej vi er uenig om betydningen af ordet "kravsspecifikation". Som du kan se her http://da.wikipedia.org/wiki/Kravspecifikation er der tale om udpensling af slutbrugerens behov, og slutbrugerens behov er at "oprette sig", eller "oprette en brugerkonto".

Jeg ved egentlig ikke hvad det dokument du giver til en udvikler i udlandet officielt hedder men vi plejer at kalde det "Development Process Definition" og jo jeg har også arbejdet med østarbejdere, kvaliteten er bare ikke god nok. Hvis vi lavede hjemmesider på samlebånd eller lign ville vi også bruge Østarbejdere. Men til decideret udvikling er det nu engang bedst at gøre det selv, hermed ikke sagt at andet ikke kan lade sig gøre det bliver bare ikke "bedst", måske godt men ikke bedst :)

Derimod kan jeg se et problem for all-round udviklere som kan lidt af hvert, som ikke er dygtige til en bestemt ting, og som netop konkurrerer på discount markedet, disse udviklere koster typisk 2-300kr i timen, sammenholdt med en Østarbejder til 25kr i timen får de svært ved at matche prisen.

Anders: Netop det jeg pointerede som en (den eneste efterhånden?) fordelene ved PHP, det er portabelt og kører altså også på windows :)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:11
Som søgemaskine-nørd vil jeg tillade mig at ødelægge hele jeres programsprogs-nørd-diskussion med lidt prakjtisk fakta fra SEO-verden - hvis man altså gerne vil have det website man laver ordentligt indekseret og ranket i søgemaskinerne. Men hvem vil ikke det :)

Ruby On Rails - jeg har på det seneste haft et par kunder i USA der udviklede i Ruby On Rails. Jeg har i alle tilfældene oplevet at det har været meget let for udviklerne at lave præcis det jeg gerne ville have dem til. Resultaterne har været helt i top. Det virker heller ikke somom det tager dem så lang tid at lave den type rettelser jeg ofte ønsker (typisk grundlæggende arkitektur og al kode der returneres til klienten).

.NET har jeg haft rigtig mange kunder på gennem de seneste år, og vi udvikler også selv nogle af vores ting i .NET. Der er mange gode ting at sige om .NET og C#, soom vi og de fleste .NET kunder jeg har arbejdet med uvdikler i. Men, og det er et stort men, langt de fleste .NET løsninger jeg har arbejdet på har været virkelig besværlige at få optimeret som jeg gerne ville, det har været meget besværligt og tidskrævende for udviklerne, og vi er stort set aldrig nået lige så tæt på 100% perfekt, som jeg er nået på andre platforme.

PHP og ASP minder på mange måder om hinanden i forhold til søgemaskineoptimeringen. Begge script-sprog er så fleksible, at det mest af alt er et spørgsmål o at have kompetente udviklere, der kender den applikation de arbejder med godt, så kan det meste lade sig gøre. Jeg oplever i praksis ikke nogle problemer her, som ikke kan løses på en overskuelig måde.

Cold Fusion støder jeg ikke ind i så meget mere, men dengang jeg gjorde oplevede jeg på samme måde som med PHP og ASP at det meste kunne lade sig gøre. Der var en overgang hvor URL-mapping (URL-rewrite) ikke kune lade sig gøre, men det kom der en løsning på.

Domino - ja, der er egentligt ikke så meget andet at sige end, sur røv hvis du bruger det. Det er håbløst at arbejde med i søgemaskinerne. Selv med store anstrængelser har jeg aldrig set Domino-løsninger der er bare halvt så gode som de fleste andre.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 01:17
Dato: 08-08-2007 01:10:53
Forfatter: Mikkel deMib

Ruby On Rails - jeg har på det seneste haft et par kunder i USA der udviklede i Ruby On Rails. Jeg har i alle tilfældene oplevet at det har været meget let for udviklerne at lave præcis det jeg gerne ville have dem til. Resultaterne har været helt i top. Det virker heller ikke somom det tager dem så lang tid at lave den type rettelser jeg ofte ønsker (typisk grundlæggende arkitektur og al kode der returneres til klienten).

Vi mærker også en øget efterspørgsel til vore Ruby on rails løsninger, så tendensen fra USA er sandsynligvis også på vej til Europa, lidt forsinket som altid.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 02:02
For først at svare på det oprindelige spørgsmål:

Lad være med at ansætte en enkelt mand til et projekt som dette. Han laver noget der virker, men gider ikke skrive dokumentation der gør det muligt for andre at overtage projektet. Hvis der er noget vi ved, så er det at kode skal vedligeholdes og ændres over tid, så sørg for der er noget backup i stedet for at bero på en enkelt person.

Det bringer mig til hele PHP(5)/.NET diskussionen.

I mine øjne er det helt overordnet et spørgsmål om it-strategi og jo flere teknologier man anvender des mere sårbar er man over for at finde netop disse kompetencer. Driver man i forvejen Windows servere ville jeg vælge IIS og .NET med mindre jeg havde en målsætning om at skifte til Linux, Apache og f.eks. PHP hvad der kan være fornuftige grunde til.

Barcadils forslag om at outsource et udviklingsprojekt er dog det mest katastrofale man kan foretage sig. Jeg kan nævne flere eksempler hvor det er gået galt for ''de store'' med udviklingserfaring i forvejen og har endnu til gode at høre om et projekt der kørte som smurt. Det er alment kendt at udviklere og brugere kan have kommunikationsproblemer - disse lettes bestemt ikke af at kommunikere på fremmedsprog, skriftligt (pga tidsforskel) og på tværs af meget forskellige kulturer. Hele udviklingsprocessen bør desuden ses som en læreproces for både kunde og udviklere fordi man bliver klogere i løbet af projektet, hvilket gør en detaljeret kravspecifikation til en spændetrøje. I Indien koder de (naturligvis) alle dine fejl præcis som du har beskrevet dem.

Man skal ikke outsource for at spare, men for at få de resurser man mangler.

Men når dét er sagt så kan det jo være man sidder med noget snask af en ASP-applikation der er fyldt med hacks og work-arounds. I en omskrivning til ASP.NET har dårlig kode nemt ved at flytte med mens en omskrivning til PHP tvinger (de nye) udvikler(en/ne) til at forstå hvad der foregår. Og omvendt naturligvis.

Lundsby har sikkert hørt det før, men strong types are for weak minds ;-)

Fra Tune
Tilmeldt 11. Jan 07
Indlæg ialt: 77
Fra  Whisky Tastings and Tours Skrevet kl. 08:47
Side 3 ud af 5 (42 indlæg)