|
Hvad koster det at hyre en super programmør?
Til mcsolutions: Den store forskel imellem scriptsprog (PHP, ASP ...) og framework sprog som java og c# er mulighed for brug af tråde. Tråde giver mulighed for en asynkrone arkitektur der kan skalere helt ned på laveste atom af de enkelte websider. Derved kan man relativt nemt reducere en samlet svar tid for en webside med over 50%, hvis man mestre teknikken til fulde. Det kræver dog at man fra start har gennemtænkt en asynkron arkitektur, hvilket jeg endnu aldrig har set i et enterprise produktions system eller standard produkt/framework. Lige på nær det produkt som kommer om et halvt årstid (måske helt år), som jeg pt arbejder på ;) </off-topic> |
Jeg har før lavet webapplikationer (en domæne-søge funktion) i C som brugte threads, gør det så C til et Framework? Men...det gør da ikke dit projekt mindre spændende, kan du løfte sløret bare lidt mere for hvad det dejer sig om? :) Det eneste jeg rigtig har haft brug for at multitråde var den føromtalte domæne-søge funktioner(som faktisk var hurtigere end alt andet vi har set før og siden) |
Ja, det er korrekt :) |
>> Frank: Det var ved gud da noget fis det der. Ja du har ret i at .net og java understøtter threads og at php ikke gør(ihvertfald ikke outofthebox). Men det er noget fis at sige at det er fordi Java og .NET er "frameworks". Rolig nu ;) Ok, prøvede bare at skrive i jeres termer - hvilket jeg måske misforstod?! Rigtig nok har trådene intet med frameworket at gøre, men kommer udelukke igennem sproget (via det underliggende OS), på sammen måde som C. Det jeg prøvede at pointere var vigtigheden af disse tråde… Omkring vores kommende produkt, vil jeg helst ikke sige så meget da det reelt stadig er vaporware. Men det er et produkt der vil radikalisere måden at lave IT løsninger på, da der ikke skal skrives en linje kode - det hele, og det er vitterlig det hele, bliver lavet ”by design”:) Jeg sidder pt. og arbejder på applikations-serveren, som kan skalere alle atomare operationer inden for én transaction. Den kan også rigtig mange andre ting "out of the box" som løser de fleste problemer som næste alle sidder og bokser med i dag, men det vil jeg vente med at annoncere til produktet ”er i butikken”. Der er rigtig mange penge at spare på it budgettet med dette produkt. </endnu-en-gang-off-topic> |
;o) Jamen så må du hellere 'lytte' nu.....Jeg har haft ansvaret for et projekt på over 60.000 timer (faktisk to...men det andet var kun på ca. 35.000 timer), hvor en pæn del af udviklingen blev foretaget i Indien, og guess what.....vi landede indefor 3% af budgettet Jeg siger ikke at alle bare skal outsource, men hvis man ved hvad man laver, så kan det godt lade sig gøre med succes. Al snakken om kulturforskelle havde også givet mig nogle forbehold, men sandheden er at det faktisk ikke er et problem. I øvrigt ligger mange virksomeder i Indien meget højt på CMMI. De er sindsygt dygtige, de arbejder hurtigt, laver høj kvalitet, er veluddannede......man skal bare lige vænne sig til prikker i panden Man kan da godt kalde kravspec/use cases etc. for en spændetrøje, men du sparer ikke nødvendigvis tid, ved at beskrive tingene ringere og så bruge mere tid på, i processen, at finde ud af, hvad det egentlig er du gerne vil have ;o) - Det er blot forskellige måder at bruge ca. den samme tid. Måske endda med en rimelig fordel til den side, hvor man beskriver detaljeret fra start. At der opstår behov for ændringer undervejs i et projekt er jo mere en regel end en undtagelse, så derfor skal man selvfølgelig sætte penge/tid af til dette......Det står vel på side 3 i alle bøger om projekthåndtering. I indien koder de naturligvis alle dine fejl, som du har beskrevet dem - Ja og det samme gælder i København ;o) Eksempel: Du beder en medarbejder om at lave en liste med dine kunder. Resultat = Du får en liste, men ikke som du gerne ville have den. Hvorfor? Fordi du ikke beskrev, at listen skulle sortere efter kundens omsætning, geografi etc. og med sideskift for hver geografiske region bla. bla. bla. Ofte er den holdning, som du her giver udtryk for...et tegn på at man ikke helt ved, hvad det er man gerne vil ha og derfor er det svært at beskrive. Så er det jo nemmere at have Uffe Udvikler siddende lige i nærheden, så man kan følge med i, om kan læse ens tanker ;o) Når alt dette er sagt, så ville jeg ikke anbefale nogen at outsource til fx. Indien, uden at have dygte folk i eget hus. Det kræver gode beskrivelser, det kræver evt. 'on site' folk fra det firma man vil benytte og det kan være meget svært at vælge en ordentlig leverandør. Masser af faldgruber, men også gode gevinster, hvis det gøres rigtigt. |
Nu kan det snart være nok..... ;o)
Version2s leder med titlen Klog af skade - eller bare klog i seneste nummer dækker meget godt mit synspunkt. Den ligger desværre ikke online, så jeg kan linke til den. Den handler om at man tidligere har været for overfokuseret på at out-source og gjort det for dårligt. Nu er det blevet in at in-source (DSV, Sonofon nævnes) men man skal naturligvis ikke in-source når det er en dårlig forretning. "Igen kan man tærske langhalm på det gamle slogan om, at man skal gøre, hvad man er bedst til. Blot tilføjet den erkendelse, at man ikke kan overlade det til atndre at være bedst til noget så forretningskritisk som it. Det skal man selv være. Og at det er svært for store leverandører af totalløsninger at være bedst til det hele. " Jeg tror såmænd heller ikke vi er meget uenige. Projekter af den størrelse du skriver om er naturligvis en anden sag og kræver i sagens natur væsentlig bedre dokumentation fordi ingen enkeltperson kan overskue det samlede projekt "have det i hovedet". Ligeledes har du over 60.000 timer tid til at få teamet og samarbejdet til at fungere. Men se lige på det oprindelige projekt der blev spurgt om. Jeg går udfra du er enig med mig i at det ikke bør out-sources til Indien, størrelse, forudsætninger, eksisterende dokumentation osv. taget i betragtning? For at spare penge? |
Nej, det var også det jeg skrev ;o) Det stiller krav til egen organisation, at outsource. Omvendt kan man sige, at med de priser man fx. kan få via www.getafreelancer.com , så kan man nærmest gøre det 5 gange før at prisen bliver som i DK. Der er altså folk der leverer timer til meget få kr. pr. time.....også dygtige ;o) Det er klart, at hvis man vil lege XtremeProgramming, sidde på skødet af folk og give feedback med det samme, så behøver man ikke at tænke så forfærdelig meget inden......så er det lidt svært med outsourcing, men det kan lade sig gøre. Der er trods alt plads til en del fejl, hvis timerne koster fx. 50 kr. ;o) Anyway.........jeg er enig. Hvis man ikke rigtig ved hvad man gør, så er det bedre at holde det tæt på...
|
Nu kan det snart være nok..... ;o)
Hej Nicolin Vi tager 500 i timen ex. moms og kan udvikle i de sprog du efterspørger, vi udråber ikke os selv som "danmarks bedste noget som helst" men fokuserer i stedet på at omsætte vores kunders ønsker til virkelighed - om I så vælger PHP eller Asp er jeres beslutning, der er fordele og ulemper ved begge sprog, det afhænger af projektet og de andre omstændigheder. Hvis ikke du allerede har besluttet dig for en løsning så er du selvfølgelig velkommen til at kontakte os, eller sende en mail med et tlf nummer så kontakter vi dig. Hvis du overvejer at ansætte en super programmør skal du nok ikke forvente at få ham/hende for under 30 om måneden. |
Coldfusion - HA! for fedt, er der overhovedet nogen der fortsat bruger det? er luften ikke gået ud af den ballon for lang tid siden? Måske tager jeg fejl men SEO handler vel ikke om programmeringssprog, hvis det gjorde ville løsninger skrevet i Phyton vel være dem der rangerede højest idet Google selv i stor stil bruger netop Phyton ;) SEO handler vel mere om indhold, relevans og URL struktur... |