Vi betaler afhængig af hvilken programmør vi bruger fra 500,00 til 800,00 pr. påbegyndt time. Håber dette er svar nok. |
Mikkel: Jeg har stadig lidt svært ved at se hvad PHP bringer til bordet, som ikke findes i C# også og det er nemt at se hvad der er mere i C#. Hvis det er at er array''s er uendelige, så er de det også i C# der hedder det bare en List eller en Collection, det er højst sandsynligt samme array doubling implementation der ligger bag både .Net og PHP.
At du mener at PHP sagtens kan bruges til store projekter, er jeg ikke uenig med dig i. Men jeg kan bare ikke se nogen grund til at bruge det, hvis ikke sproget har stærke typer, er det åbenlyst mindre velegnet. Fordi det via stærke typer, bliver muligt at håndhæve den fordeling af ansvar der er så essential for at holde sammen på et større projektet. Det mener jeg, egenligt ikke kan bestrides rent datalogisk (Medmindre man bruger en Ruby orienteret argumentation der går på at stærke typer er en sovepude, der hindre udvikleren i at skrive nok unittests).
Men jeg er skam meget interesseret i at hører, hvad en PHP programmør gør som erstatning for stærke typer? Skriver i mange unit-tests ? Er der overhovedet tradition for at skrive Unittests i PHP ?
Mht. til Java, så deler jeg ikke din skepsis, der er bestemt mange eksempler på velimplementerede java-baserede web-løsninger. Men det egentligt ikke mit indtryk at man direkt bruger jsp så meget mere. Istedet bruges vist Spring, ServerFaces, Turbine etc.
Niels: Jeg er ikke enig med din konklusion om at sprogets kvaliteter er propertionelt med programmørens kvaliteter. Jeg mener sagtens man kan diskuterer et sprog kvaliteter objektiv. Det er egentligt også mit indtryk at der rent fagligt er relativt stor enighed om vurdering af kvaliteter ved sprog (Selvom Ruby-on-rails for os til at sætte spørgsmålstegn ved det hele).