Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er ideerne så dårlige ?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Ringe
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har skrevet om 2 ideer som jeg har og som jeg søger partnere eller andet godtfolk på men da jeg stort set ikke har fået noget respons så er jeg begyndt at spekulere på om de måske ikke er så "geniale" som jeg selv tror eller om de bare er totalt uforståelige.

Mine 2 ideer/domæner hedder www.huskeliste.dk (demo online) samt www.lokalportalen.dk (ikke online endnu).

HuskeListe.dk bliver en virtuel huskeliste hvor bruger via login kan se/vedligeholde en online huske/indkøbs/ønske liste.

F.eks. kan man via klik overføre tilbud fra annoncører/kataloger direkte til listerne som man så f.eks. kan få sendt via sms/mail etc. når man har behov for dette.

LokalPortalen.dk er et Mini Web hvor forskellige førende indholdsleverandører leverer indhold til brugerne bestemt af brugerens geografiske tilholdssted.

Jeg har tidligere skrevet om begge koncepter her http://www.amino.dk/view.asp?topicID=19167 og her http://www.amino.dk/view.asp?topicID=18946

Kom nu hit me hard

Keld Jakobsen Comito.dk Fra Kompleks Ide Til Intelligent Løsning

Tilmeldt 13. Dec 05
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 15:18
Så får du mine input:

Huskeliste - det indeholder enhver mobiltelefon eller PC. Jet tror ikke folk vil bruge en sådan side i praksis.

Fra Ringe
Tilmeldt 21. Jun 07
Skrevet kl. 15:21
Det har du selvfølgelig ret i, men ideen er at når du f.eks. surfer rundt på løsningen så har du mulighed for at overføre relevante data fra siden til din liste ved et enkelt klik.

Samtidig kan man også være flere sammen om en huskeliste f.eks. kan min kone føre ting ind på min indkøbsliste løbende igennem dagen og så kan jeg når jeg f.eks. står i bilka hurtigt få den frem.

Mvh Keld

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 15:22
+1 Jeg har svært ved at se, hvad man skal bruge den til, udfra det der står. Hvad mener du selv er potentialet i den idé? Hvad tror du den kan generere af omsætning?

Den anden idé er jo svær at forholde sig til.....svarer den til de der lokale kalender, med reklame fra lokale forretningsdrivende?

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 15:25
Dato: 01-08-2007 15:21:03 Forfatter: Comito.dk

Det har du selvfølgelig ret i, men ideen er at når du f.eks. surfer rundt på løsningen så har du mulighed for at overføre relevante data fra siden til din liste ved et enkelt klik.

Samtidig kan man også være flere sammen om en huskeliste f.eks. kan min kone føre ting ind på min indkøbsliste løbende igennem dagen og så kan jeg når jeg f.eks. står i bilka hurtigt få den frem.

Mvh Keld

Jeg skrev mit andet indlæg samtidig med dig ;o)

Hvilke relevante data? Det er let at gøre det samme med kalender + telefon + kone, fra sin pc....uden noget site. Gider man at have sine personlige husketing liggende på en tilfældig server hos en leverandør, som man ikke kender?

Fra Ringe
Tilmeldt 21. Jun 07
Skrevet kl. 15:32
Forestil at du f.eks. havde diverse tilbudskataloger fra f.eks. Bilka, Kvickly etc. liggende og du med et enkelt klik kunne overføre tilbud til din liste, eller overføre informationer omkring arrangementer i dit område til din huskeliste/kalender.

Jeg er igang/har etableret samarbejde med diverse indholdsleverandører der kan levere ovennævnte data så jeg er godt igang og jeg har også fremvist systemet med succes for Come & Stay(Tidl. Retail Internet) og de synes at det var spændende da det relativt let kunne skaleres til f.eks. USA hvor de har 120 mio. brugere.

Problemet med dem er at de gerne vil have at systemet kører live test for at se at de holder vand og det er her mit problem ligger, nemlig at få systemet klart og markedsført.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 15:37
Dato: 01-08-2007 15:32:05 Forfatter: Comito.dk
Forestil at du f.eks. havde diverse tilbudskataloger fra f.eks. Bilka, Kvickly etc. liggende og du med et enkelt klik kunne overføre tilbud til din liste, eller overføre informationer omkring arrangementer i dit område til din huskeliste/kalender.

Jeg er igang/har etableret samarbejde med diverse indholdsleverandører der kan levere ovennævnte data så jeg er godt igang og jeg har også fremvist systemet med succes for Come & Stay(Tidl. Retail Internet) og de synes at det var spændende da det relativt let kunne skaleres til f.eks. USA hvor de har 120 mio. brugere.

Problemet med dem er at de gerne vil have at systemet kører live test for at se at de holder vand og det er her mit problem ligger, nemlig at få systemet klart og markedsført.

Jeg skal ikke kunne sige, om det en god idé eller ej, men jeg er ikke ne potentiel kunde ;o) Jeg hader reklamer og jeg har "reklamer - nej tak" på min dør. At få reklamer på min telefon, ville jeg hade som pesten, så jeg ville aldrig vælge at overføre noget.

Har du lavet en forretningsplan? Hvis ikke, så lav en og gå ned i banken og lån nogle penge, hvis du selv tror på den. Hvis det bliver et hit, så ser det jo godt ud......forresten.....var det ikke et dk-domæne?

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:59
Hejsa

Jeg har selv har samme ide´som dig, jeg har opgivet da jeg synes der er for maneg spørgsmål - der dukker op hele tiden.

Men afregnings osv.

jeg har i stedet kastet mig over markedsføring at produkter direkte ud til forbruger - fungere godt.

God vind med dit projekt.

Vh.

Gitte

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:49
Spørg dine brugere om hvad der er godt/skidt når du får nogle.
Fra Ringe
Tilmeldt 21. Jun 07
Skrevet kl. 19:42
Hvis ingen læste reklamer offline/online så eksisterede nettet, lokaltelefonbogen, ugeavisen, din daglige avis stort set ikke, så det er nok mere reglen end undtagelsen af folk læser reklamer.

At domænet er et DK domæne har intet med konceptet at føre, hvad f.eks. med godetilbud.dk, dankeja.de, jatack.se det er samme koncept på flere sprog.

Jeg håber også på at systemet er klart til demo primo september så jeg kan se om det er lort eller lagkage.

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)