Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Thinkpad X60s Standby problem

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 563
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg får en blå skærm  når jeg lukker min HP ?? os så skal den slukkes helt og startes forfra.

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 11:10
Dato: 01-08-2007 10:46:00 Forfatter: Kenneth K ''Til gengæld er der opstået et problem med at wifi-forbindelsen ryger indimellem.''

Gør den ikke altid det i standby??

Jo, men den problemet er at den også gør det når jeg bruger den. Det er ikke tit det sker, men indimellem - typisk når jeg sidder på en VPN-tunnel og derved skal igennem validering m.m. igen. Lidt irriterende, men til at leve med da det gudskelov kun sker en gang imellem.
Fra Odense
Tilmeldt 28. Jul 07
Indlæg ialt: 278
Fra  Tankefuld Skrevet kl. 11:22
Jo, men den problemet er at den også gør det når jeg bruger den. Det er ikke tit det sker, men indimellem - typisk når jeg sidder på en VPN-tunnel og derved skal igennem validering m.m. igen. Lidt irriterende, men til at leve med da det gudskelov kun sker en gang imellem.

Det lyder meget som et spørgsmål om strømstyring. Tjek hvilken strømstyringsmodel du kører med og prøv evt. at kigge på avanceret under egenskaberne for din trådløse netværksforbindelse og se hvilket niveau der er sat for strømstyring til enheden. Hvis den ikke er på max. ydelse, så sæt den et nyk opad og se om problemet går væk. Jeg har haft nøjagtigt samme problem på både en Dell D505 og et par Zeptoer.

Mvh. Joachim

Mvh. Joachim Lykke Andersen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:26
Martin, jeg har haft samme problem med min T43p. Jeg har gjort to ting som tilsyneladende har fjernet problemet: 1) Jeg har fjernet den remote backup software jeg havde liggende, da den tilsyneladende fuckede op når computeren gik i dvale og 2) Jeg har helt slået syste-dvale funktionen fra. Nu virker det - men til gengæld må jeg så lave manuel backups :)
Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 11:33
Har samme problem med T60, nogle gange er den død, andre gange får jeg baggrundsbilledet, men ingen ikoner - vil prøve Mikkels trick, vidste alligevel ikke der var en automatisk back up
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:43
Det er ikke en indbygget backup, men et program til remote backup som jeg har installeret. Men dette program er åbenbart ikke skrevet ordentligt, for det er øjensynligt med til at fucke min maskine op - altså MINDRE sikkerhed.
Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 11:46
Hmmm, prøver at slå dvalen fra så, men irriterende
Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 12:26
Min havde også et problem med sikkerhedschippen, og lavede det med at bippe helt vildt tosset. Jeg fik den dog sendt til reparation og lynhurtigt fik jeg den tilbage igen. Jeg mener de udskiftede sikkerhedschippen, og derefter har der ikke været nogle problemer. Men prøv at ringe til dem, de kan helt sikkert fortælle dig hvad problemet er :-)

// Jesper Skov

Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 23:10
Det lyder som en spændene snak det her.

Jeg kæmper for tiden med IBM da min T60''er lider af noget der minder rimelig meget om det beskrevne problem. Problemet hos mig består i at jeg har sat den til at slukke for skærmen istedet for at gå på pauseskærm - da der ikke er grund til at spilde strøm på fancy animationer som jeg alligevel ikke ser. Når jeg så prøver at "vække" skærmen igen, så er den helt død - det er simpelthen umuligt at få liv i den medmindre jeg genstarter dyret på den hårde måde.
Det sjove er dog, at problemet hos mig somregel kun optræder når den slukker skærmen første gang efter jeg har taget den ud af dens dock.

Jeg har haft en servicetekniker ude på min adresse over 3 gange for at skifte 1 gang bundkort, 2 gange LCD-panel, 1 skærmkabel samt et inverter-kort. Alt dette vel og mærke i den samme maskine, dog uden at problemet blev løst. Derfor har IBM''s danske support nu sendt opgaven videre til deres "backend" support, og så må vi se hvad de finder ud af.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 23:16
Damn......IBM har sgu ellers altid være hamrende stabile ift. så meget andet.....

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)