Da JULI måned - der jo som bekendt er en af årets mindst aktive måneder på grund af industri-ferie og normalt HEDEBØLGE i stedet for den REGN vi har nu ... Tillad mig at spørge: "Hvordan har din aktivitet i Danmark været i Juli .... "
Som nævnt tidligere har jeg ikke selv nogen AKTIVITET i DK når det gælder NWM .... kun i udland ..
Kunne være sjovt at høre ....
(Aktiviteten her hos Amino må siges at være lille i forhold til normalt ...)
Ja, det er godt nok ikke et direkte svar til dit indlæg, mere et spørgsmål til spørgsmålet
Har NM/MLM virksomheder ikke generelt en fordel af ferieperioder? Jeg synes da ofte at man kommer i snak med andre, som man måske ikke ser så meget til hverdag, når man holder ferie. Og måske endda får nye kontakter som man normalt ikke ville få, netop fordi man er i langt mindre formelle omgivelser når man holder ferie?
I min traditionelle virksomhed (IT salg/service) har vores omsætning i juli været 1/3 af juni måneds omsætning. Så vi har fået ryddet op (hvilke nogle ville mene var tiltrængt), og tænkt strategiske tanker for efteråret. Selvom det umiddelbart er irriterende at kunderne holder ferie, så er det faktisk skønt med en periode hvor der er tid til at tænke over hvor man er på vej hen, sætte nye mål, og lægge planer for hvordan man vil nå dem. Og nåja, så har vi også kunne holde noget ferie med god samvittighed...
Du har på ingen måde afsporet min tråd. Tværtimod har du helt ret i at man møder mange flere om sommeren end man normalt er vant til ....
Det jeg glemte at tilføje var "Online" i det jeg normalt selv arbejder i online-regi, hvilket mange andre også gør ....
Det var det jeg ligesom refererede til og vil holde fast i: "Tillad mig at spørge: "Hvordan har din online aktivitet i Danmark været i Juli .... føler du at der er "tomt" på nettet eller at du har aktivitet og det er let at komme i dialog med andre ..."
MEN ... det ville da kun være fint om nogen også kunne fortælle lidt om deres OFFLINE AKTIVITET i Juli ...
Carsten, du har fuldstændig ret i dine antagelser; at det alt andet end lige må være en drømmesituation med ferieperioder for Networkers - jeg er selv af den opfattelse - og for mange skulle man jo tro en ferie vil være kærkommen, for nu har man gået hele året og fortalt sin upline - eller andre partnere - at man simpelthen ikke har haft tid til at få noget fra hånden med forretningen. Sjovt nok, så har langt de fleste så åbenbart brugt tiden på at finde en undskyldning de så kan fyre af når ferien er her ;-)
Der ligger uanede muligheder gemt i at udnytte sommeren i særdelseshed - og ferien specifikt - til at skabe nye emner, nye kontakter - og for den sags skyld kunder.
Det er der uden tvivl også nogen der gør - men det er et fåtal.
Sjovt at studere den menneskelig psykologi: Nogen kan gå et helt år - et helt årti - et helt liv - i eks. det samme job, og her finder nogen sig i de mest mærkværdige ting; bliver overset ifm. forfremmelser - lader chefer koste rundt med dem - finder sig i irriterende kolleger - kan brokke sig kontinuerligt over jobbet, over kolleger, over arbejdspresset - over mange ting. Så engagere de sig i et MLM firma - og ved de første tegn på små-problemer, hurdles og et par NEJ´er fra emner eller potentielle kunder, så tager de flugten - og finder på alle mulige undskyldninger, som oftest har noget at gøre med produkt, firma, upline eller system... men problemet er udelukkende dem selv. Undskyldninger vælter frem - kritik af firma, produkter, kompensationsplan - at det er for svært, ingen vil lytte - osv. osv. - vi har set et utal af dem her på Amino.
Kort tid efter er de tilbage i vante omgivelser - og fortsætter med det de altid har gjort - hvor alting bare er så træls - men det betyder ikke noget ;-)
MVH
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
Vores juli har været sådan midt i mellem - det er altid godt når det regner :·) regn giver flere ordrer end solskin. Men maj måned var den dårligste længe... kunderne ved at udsalget er omkring hjørnet og afventer deres indkøb. Men sådan er det i denne branche med sæsonvarer - nogle måneder er helt fantastiske og andre måneder helt ad h. til :·)
Mange hilsener Helle
PS - forøvrigt holdte vi helt ferielukket i uge 29 - og jeg var temmelig bekymret for om folk ville shoppe hvis de ikke kunne få deres varer fra dag til dag. Men faktisk kom der ok med ordrer i den uge. Og det med ferie stod både på forsiden og på ordrebekræftelsen. Så det kan man altså godt hvis man er nødsaget til det.
Jeg har haft en kanongod omsætning i juli måned, men sælger jo også partytelte..Jeg har måttet slukke diverse "ildebrande" fordi nogle festglade personer lige pludselig stod, og var bange for den danske sommer..
Jeg klager derfor ikke, og napper selv en uges ferie i august hvor det gode vejr jo dukker op..
I mine 4 år som selvstændig, har jeg altid haft pikketravlt henover sommeren - og det er indtil videre ikke lykkedes mig at holde sommerferie, før langt hen på efteråret. (i 2006 blev det d. 10 december, at min sommerferie satte ind).
Folk bestiller ting, som skal være færdige, når de selv vender hjem fra ferie... og de holder alle sammen ferie samtidigt, så sommeren er altid megapresset.