Hej Igen,
...og igen TAK for alle de mange de forskellige svar.
Kan ikke andet end at give HELLE ret i at "når det regner så er der langt mere aktivitet på nettet end når solen skinner" .... især i sommermånederne .... :)
Stones, det må have været kanont at sælge/udleje PartyTelte herhjemme i Juli ... også August ... det er dog det mest uforudsigelige vejr vi må have haft nogensinde .... Sælger du PartyTelte via NWM, Stones ...?
... Og YES, Lasse, utroligt nok lykkedes det at være offline en lille uges tid - MEN, var lige nødt til at besvare de vigtigste emails :) ... Men, godt set ellers :)
Nu blev denne tråd til lidt af en bl.a. landhandel - og det er svært at sige om alle indlæg kommer fra folk involveret i NWM.
Det jeg specifikt søgte mere information om var vedr. aktiviteten i Juli i DK - og nu også sommeren til dels da tråden nu er midt i August - var vedr. de der hovedsageligt arbejder online i NWM-branchen.
Selv synes jeg at man indenfor de seneste 8-10 år har set et mønstre forandre sig markant indenfor vores branche hvadenten det gælder online eller offline-marketing. For 8-10 år siden var det som regel kun JULI måned der var rigtig sløv. Pludseligt begyndte August måned også at blive rigtig sløv. Det var som om folk fik mere frihed til at bestemme om de selv ville holde ferie i Juli eller August.
Dengang kunne man også sige at den bedste tid på året var januar måned. Allerede 2-3 dage inde i det nye år var der fuld aktivitet - iværksættere og networkers annoncerede på livet løs i Erhversmarkederne hos "Tante Berlingske" og "Morgen Facisten Jyllands Pesten" (som nogle af ens sælgere var så frække at kalde sidstnævnte .... selv ELSKEDE jeg jeg Erhversanliggender hos Jyllands Posten, SØNDAG, der var lig med masser af henvendelser).
For 5-6 år siden ved kunne man med sikkerhed sige at et par dage ind i September, ja, da forduftede sløvheden igen, og alting gik igang i gen.
I dag, mener jeg selv at det er meget svært at forudsige noget som helst, selvom man har fingeren rigtig godt placeret på pulsen. Januar kan i dag være en total sløv måned, hvor der før altid var virkelig "knald på frikadellen".
I dag er det som om - i hvert fald i Skandinavien - og specielt Danmark, at folk planlægger deres ferie senere end før og også tager langt flere ferier også om sommeren (flere mini-vacations) end før, der er langt mere flexibilitet hvad ferie angår og den såkaldte industrimåned JULI synes ikke længere at være den totalt-dominerende feriemåned indenfor NWM og Direkte Salg.
For undertegnede - der ikke selv arbejder i Danmark med NWM med mindre det er rådgivning - virker det som om at danskerne er et HELDIGT folkefærd i forhold til mennesker i mange andre lande. De flere penge som mange har fået mellem hænderne, mener jeg selv at have stor indflydelse på dette forholdsvis nye ferie-mønster, man rejser mere på ferie og i andre måneder end før og samtidigt ønsker mere kvalitetstid med børnene og familen.
Om du har kommentarer til ovenstående er du velkommen ...
Aller besste hilsner,
Eric :)