> et klik fra min side til din, er lige så meget værd som et klik fra google
Det er jeg ikke enig i. Folk der har SØGT efter det jeg tilbyder er LANGT mere værd en folk der har klikket på et link fra et andet
website. De konverterer simpelt hen bedre.
Det er iøvrigt ikke rigtigt at links fra jeres
linkkatalog peger direkte på de optagne websites. Dette er et eksempel fra et link i kataloget:
<a href="go.
php?id=1"
onMouseOut="window.status='; return true;"
onMouseOver="window.status='http://www.mobil-leg.dk'; return true;">
<b style='color: #E78502'>Mobil-leg.dk</b></a>
Som det ses går linket til "go.php?id=1"
Sorry, men det fortolker søgemaskinerne altså IKKE som et link til mit website :)
Faktisk er kan den måde at linke på være særdeles skadelig for de websites du linker til og det kan jeg faktisk vise et meget godt eksempel på fra Google.
Prøv at se på
denne søgning - det er en lille stump unik tekst fra et af de sites i linker til. Resultatet ser således ud:
RETTELSE: Jeg kunne ikke få det kopieret rigtigt ind - så tjek linket :)
Det er det man kalder et HIJACK! Google TROR at indholdet fra totalferie.dk faktisk hører til på JERES server på adressen www.link-databasen.dk/go.php?id=27 og har derfor "stjålet" (hijack) såvel titel som beskrivelse fra dette website.
Hvis du tjekker denne søgning, kan du se at det allerede er gået ud over 6 sites, som I linker til. Den eneste grund til at dette ikke allerede er en katastrofe er det faktum at jeres linkkatalog på nuværende tidspunkt er så lidt populært - der er næsten ingen der linker til det (som søgemaskinerne kender til).
Så jeg må desværre tilslutte mig Michael - det er ikke en god ide at tilmelde sig jeres katalog. I hvert fald ikke før i får ændret den måde i linker på, så det faktisk ER dirkete links.
Og når du så selv snakker om PageRank, ja så er der endnu ikke noget at se på jeres katalog. Google giver p.t. sitet en PageRank på 0. En søgning i Google på link:www.link-databasen.dk viser heller ingen links til jeres side - det samme billede er gældende i Yahoo, som en søgning på linkdomain:link:link-databasen.dk afslører.
Så indtil i får opbygget et lidt mere populært katalog er der ikke meget søgemaskine-værdi i det :)