|
Skudt noget i skoene?
Når hukommelsen svigter
= http://www.amino.dk/view.asp?topicID=17793

|
??? Jamen i den tråd siger jeg jo netop at jeg vil prøve Designoutpost først og se hvad det giver? Jeg råber da ikke højt om nogen priser? Jeg råber slet ikke? Jeg siger jo netop at det skal have en chance inden jeg går ud og bruger mange penge på en dansk designer. Jeg siger også at jeg sagtens forstår at man bliver knotten når folk vælger en udenlandsk designer i stedet for en dansk, men det er det vi kalder de frie markedskræfter. Jeg lover dig at når jeg engang tjener kassen og skal have lavet nyt design, så bliver det et dansk bureau! Men som iværksætter med 10.000 kroner til alt, bliver det prioriteret hårdt! Og jeg har fået et super design for 1875,- - så jeg er glad :) Jeg oplever at du er "ude efter mig" her i tråden - uden grund. Mette |
jamen det var da derfor, at tråden endte i hurlumhej. men det kan også være ligemeget Mette -og jeg er ikke ude efter dig. Ligesom, at jeg heller ikke var ude efter nogen i den tidligere tråd, men man læser et indlæg som man vil. Jeg ønskede dig endda god weekend ![]() Men mht prisemnet, så er det en debat som jeg/ingen af os skal gå i krig med nu ![]() ![]() P.S. Jeg syns det er godt, at du er tilfreds med outpost :) |
Sjovt som sådan en tråd kan »videreudvikle« sig :·) Nicosia: Superflot hjemmeside du har - wauuuu... Det eneste jeg savner på den er nogle eksempler på ting du har lavet. Når jeg vælger en grafiker eller anden kreativ person tjekker jeg som det første om der er nogle eksempler på tidligere opgaver. Og gerne mange forskellige - og gerne hvor der er en kort beskrivelse af hvorfor designet er lavet som det er. Har du nogle eksempler på logoer? Dem ville jeg gerne se - man kan nemlig ikke designe til sig selv (ret godt). Mht. det med priser. Jeg har det selv sådan at hvis en mekaniker tilbyder at lave min bil for 150 kr. i timen - ja, så tør jeg altså ikke at lade ham gøre det.... og det er især det samme indenfor de kreative fag. En person som har selvtilliden i orden og selv mener hans arbejde er noget værd - han vil naturligt tage sig betalt for det og vil ikke arbejde for næsten ingenting. (så er der jo altid dem som ikke er dygtige og alligevel har vanvittigt høje priser - det er jo så her man skal undersøge tidligere eksempler på arbejde). Før jeg startede min netbutik var jeg selvstændig grafiker. Jeg havde den holdning at jeg hellere ville lave eet logo til 6000 kr. end tre logoer for 2000 kr. Dermed brugte jeg kun en trediedel af tiden på at tjene det samme. Samtidig brændte jeg for opgaven og brugte mange timer på den. De kunder som tænkte i lavest mulige pris - de var bare så besværlige... undskyld - men det var de altså. De virksomheder som ville betale for den tid man brugte kom også med større og bedre opgaver efterfølgende. Hvis man tager sin reelle pris for sine timer får man også en række gode stabile kunder. Jeg har lavet meget for sundhedsministeriet og andre store kunder. Havde jeg givet dem tilbud på en trediedel af prisen ville de have blevet mistænksomme om jeg så var god nok. Og jeg siger ikke at man skal tage overpriser - det gjorde jeg heller ikke - men jeg havde en fornuftig forretning med spændende opgaver - som jeg kunne leve af uden at arbejde mere end 37 timer om ugen. Mht. det med at levere et logo til 1399 fordi kunden så ofte kommer igen og skal have lavet mere.... så forventer kunden vel også at de fremtidige opgaver er lige så billige og smutter så hvis de ikke er.... forestiller jeg mig da. En ide kunne være at lave en iværksætter pakke med logo, visitkort, brevpapir, kuuverter osv. Så ved kunden at det er et specielt starttilbud :·) Mange hilsener Helle |
|
Jeg har et tilbud på design af logo og opsætning af visitkort og brevpapir for 2000.-, hvis det var noget ![]() |
Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk
Jeg forstår ikke at mange af Jer der laver logoer m.m., ikke har eksempler/referencer på Jeres sites. Det er 100% umuligt at vide, om man evt. kan bruge Jer eller ej, når man ikke kan se hvad I tidligere har lavet..... Har undret mig over dette nogle gange nu.....og mere og mere, jo tættere jeg selv kommer på, måske at skulle bruge den slags ekspertise. |
Nu kan det snart være nok..... ;o)
1) Man ønsker ikke at en kunde skal tro de viste logoer er summen af ens evner...hvis man kun har logoer/grafisk design i en stilart, kan det virke som om man ikke kan andet, selvom man måske kun har haft kunder der ville have det sådan. 2) Man har ikke noget at vise frem, og håber på at kunne lokke kunder til med nogle gode tekster og evt. få velvalgte designs. 3) man holder sine kundere anonyme Så er problemet bare at styre fri af dem i gruppe 2 og evt. 3. Personligt ligger jeg selv i gruppe 1) men har valgt at vise en række af de logoer/designs jeg har lavet, da det jo ellers er helt umuligt at vide hvad jeg kan! |
Mvh Regin Madsen
www.e-kompagniet.dk - websider og shopløsninger baseret på dynamicweb, wordpress/woocommerce, umbraco og magento
Logo, visitkort og brevpapir.... for 2000 kr.... Hvis nu jeg ville benytte mig af det tilbud. Hvad får jeg så for pengene. Hvor mange korrekturgange? Hvis nu jeg er svær at stille tilfreds og du har svært ved at ramme det jeg ønsker - bliver du så ved til vi er der? Også selvom det kræver 7 nye logoforslag og fem korrekturgange på brevpapir og visitkort? Nysgerrig efter hvad en sådan pris så egentlig indeholder :·) Har du referencer og hvor længe har du været selvstændig? Mange hilsener Helle |