Hej alle sammen De sidste par år, har jeg læst forskellige indlæg omkring danskere, som gør brug af spørgeskemaer til at tjene penge over Internettet. Kunne i ikke give jeres erfaring ud, hvad der nu til 2013 er aktuelt. Mange steder er sikkert lukket ned, og nye er kommet til i deres sted. En ny frisk liste over de aktuelle, hvor de gamle er sorteret fra, som er lukket ned. Og hvad for danske eller Internationale i gør brug af. Der er jo mange forskellige slags typer efterhånden som Email spørgeskemaer, fokusgrupper spørgsmål, SMS, telefon spørgeskemaer, point spørgeskemaer, øjen bevægelses spørgeskemaer, klik spørgeskemaer og mange andre i rækken af tiltag som bliver brugt efterhånden. Nu ved jeg godt, at det er lidt et fy ord, at spørge om hvad i tjener om måneden eller året omkring det, men sådan ala gennemsnits igennem 2012, og hvordan i selv synes de forskellige steder har fungeret for jer i det sidste års tid. |
Du skal ikke svare på spørgeskemaer for at tjene penge, men fordi du måske synes det er hyggeligt eller fedt at give din mening med i forskellige situationer. Selvfølgelig er det fedt, at man kan optjene point eller være med i lodtrækninger i de forskellige paneler - Men du kan på ingen måde blive rig på det.
Når det så er sagt..
Jeg har fundet tre forskellige analysebureauer som stadigvæk kører, og giver forskellige typer af fordele ved at svare på online spørgeskemaer; A&B ANALYSE, YouGov og Toluna.