Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad passer bedst til dig? Uni-level eller binær?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Stikker lige en finger i jorden og forespørger på hvad "du er til" ;-)

Evt. kommentér med en begrundelse for og imod - det ene og det andet...

Emnet er vendt i forlængelse af flere tråde - men afgiv din stemme...

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Jul 07
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 15:07
Hej Lasse

jeg er lidt grøn..... Uni level kompensation eller binær komoensation.... vil du uddybe det for mig, eller har du et par tråde du kan henvise til, hvor jeg kan læse nærmere om det... ??

På forhånd tak for ulejligheden..

Mvh

brian

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 21:10
Hej Brian!

Du kan finde svar på dit spørgsmål her.....

Jeg har beskrevet dem alle på vor web-site - god læsning og du bliver mere informeret!

Høre gerne om dine synspunkter på web-siten !!

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 12:12
Jeg bryder mig bestemt ikke om det binære system - for det første fordi at jeg synes at mange binære planer

lægger sig meget tæt op af grænsen til det ulovlige og dels fordi at jeg føler at det er enormt svært at arbejde

langsigtet med.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 17:27
Binære planer er generelt ikke særligt gennemskuelige - det er næsten umuligt at finde ud hvad der udbetales - og hvem som har mest ud af struktureringen.
Historisk set er de største selskaber og mest stabile selskaber baseret på Uni Level kompensationsplaner. Alle som éen...

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 18:17
Jeg vil gøre opmærksom på at der jo er en ret væsentlig forskel på kompensationsplaner når Uni-level explicit nævnes her.
Nemlig at "Matrix" kompensationplanen er den der anvendes mest og som det fremgår nedenstående er forskelllen følgende på Matrix og Uni-level:
Matrix – ”Bryde fra” - kompensationsplan:

-Ubegrænset førsterække - der er ingen grænse for antal forhandlere i første række.
-
Begrænset organisationsdybde - får begrænset bonus fra sin organisation.  
-
Generations bonus – udbetales efter vist niveau er nået og er afhængig af hvor mange forhandlere der er i
  generationerne
 (baseret på forskellige kvalifikationer ofte omfattende personlig -og teamvolumen.
-
Forhandleren ”Bryder fra” organisationen og skiller sig ud i en selvstændig organisation. Kommission bliver stadig
  udbetalt til sponsor (den person der anbefalede og ansatte forhandleren) men salgsvolumen er ikke længere en del af
  bonusen.

Unilevel kompensationsplan: 
- Ubegrænset første række – ingen grænse for antal forhandlere i første række.
-
Begrænsning i organisationsdybde – får begrænset bonus fra sin organisation.
-
Lineær kompensation – får en fast % del af eget og organisationens salg 

Der er ingen ”Bryde fra” i denne plan og ingen begrænsninger i antal forhandlere på noget niveau i organisationen.

-----------------------------------------------------//--------------------------------------------------

Jeg arbejder med Forever Living Product´s en af de gode gamle og tilstadighed værende virksomheder på markedet - og som anvender - Matrix kompensationsplanen der giver alle uanset tidspunkt de kommer med på en lige mulighed for at "overhale" de der anbefalede og tegnede dig op!

Og sidst men ikke mindst et for markedet værdigt og efterspurgt produkt - og det er IKKE uvæsentligt - dette handler ikke kun om indtjening, men om tilfredes kunder og forhandlere!!

Du kan se mere her.....kompensationsplaner

mvh john sommer

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 18:39
Jeg kan udmærket se ideen med "breakaway" - eller bryde fra som du kalder det - men i alm. Uni Level planer kan enhver forhandlere til enhver tid "overhale" sin sponsor i indtjening - men samtidig betyder det så ikke at sponsor glipper bonus, grundet en personlig partner opnår samme pin level eller højere.

I planer som omfatter breakaway ses tit - siger ikke altid - men tit en tendens til at forhandlere skal flytte en større mængder produkter egenhændigt, altså personligt for at være bonusberettiget - samtidig vil jeg da mene at i det øjeblik der sker en "breakaway" vil man i nogle tilfælde se sig ringere betalt end hvis en breakaway ikke trådte i kraft i forhold til personligt sponserede partnere. Siger ikke altid.. men i nogle tilfælde. Faktisk gør det at man som upline må opretholde et vist momentum på personligt sponserede forhandlere for ikke at gå glip af bonus i dennes forretning.

Kvalifikationerne ved breakaway planer er ofte noget mere komplekse end ved traditionelle uni-level planer uden breakaway.

Det er iøvrigt en misforståelse hvis man er af den opfattelse at ubegrænset frontlines er en fordel - forstået således at man altid skaber frontlines - det vil altid være en fordel at stabilisere en organisation ved placements - uden man iøvrigt "giver" et sponsorat væk.

Fordele en ubegrænset frontlines er, at man ikke er låst fast på et antal linier man skal arbejde i - typisk vil det være smartest at holde sig til det antal frontlines det kræver for at opkvalificere sin position. I mange selskaber handler det oftest om 3 - at man skal have tre der når et vist niveau for at man når næste niveau - derfor er placements en KÆMPE fordel - når man så er kvalificeret "op" via - i dette tilfælde 3 personligt sponserede frontlines - kan man så vælge at starte 1 eller flere frontlines - og så bygge under dem.

Det er mine erfaringer - og det virker.

MVH

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 19:52
Kære Lasse!

Du nok ikke helt forstået kompensationsplanen "Break Away" - denne anvender vi hos Foreverliving Living Product. Denne plan som du nok vil kende som FLP-forhandler - ( så langt jeg er informeret er du jo tegnet op under Danmarks førende Network Marketing forhandler indenfor Forever Living Product)  - så er denne plan således at din "Up-line" IKKE får bonus på din organisations omsætning - men alene på sin manager provision - det betyder jo alt andelt lige, at du har din egen organisation som du udvikler og som du kan føre frem til det flote gode resultat - det er en VÆSENTLIG forskel på de mange udbydere af MLM  - (kan ikke lide denne betegnelse vi siger TEAM MARKETING)

Derfor er jeg meget tilfreds med mit valg af Network Marketing virksomhed - idet såvel produkter som kvalitet, seriøsitet og produkter er af værdi for markedet - og er denne virksomheds forretningsudviklingsmål - og som har været på et globalt markedet i mange år!

mvh john sommer

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 20:03

Er bestemt ikke inde i den marketing-plan du arbejder med John - kender kun hovedtrækkene - kan derfor ikke sige tit eller bøh til det skriver - men dine erfaringer kan jeg bruge til noget - ligeså vel som de erfaringer jeg har gjort - og det jeg ser i andre kompensationsplaner vs. planer med breakaway - gør at jeg til enhver tid hælder væsentligt mere til traditionelle uni-level planer end planer med break-away --- men igen handler det også om hvad man vægter og hvad man synes fungere bedst i forhold til den måde man bygger forretning på.

MVH

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 20:45
Nemlig !

mvh john sommer

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)