Da jeg har været i banken med min forretnings ide og nærmest blevet smidt ud med bagdele først – med besked om ”Vi ikke låner penge ud til sex projekter”, ja så må jeg prøve denne vej. Der er tale om en ny og yderst eksklusiv swinger klub, som skal placeres et forudbestemt sted på sjælland. Kundegrundlaget er på mellem 460.000 og 690.000 personer. Først år forventes en omsætning på mellem kr. 600.000,- og kr. 1.300.000,-. Andet år er forventningen en omsætning på ikke under kr. 2.200.000,-. Da der er tale om en swinger klub, med kontant betaling ved indgangen, er der ingen debitor tab. Investor tilbydes 35 % ejerskab af projektet, så længe investoren ønsker dette ejerskab, dog mindst 10 år – som naturligvis også giver 35 % af overskuddet. Lånet afvikles over 10 år med 10 % årligt – dog vil det bestræbes at afvikle lånet hurtigst muligt. Der er indregnet en bonus til investoren på kr. 500.000,-. Den økonomiske partner forpligtiger sig til at overdrage 6,5 % af anparterne, uden yderligere vederlag for disse 6,5 % af anparterne, for hver gang der afbetales 10 % af lånet. Det forventes at alle aftaler går gennem en advokat, med særligt kendskab til samarbejdsaftaler, økonomiske forpligtigelser, partneraftaler, og ikke mindst ansvarsfordeling. Der er tale om en seriøs forretning, der kan blive rigtig fornuftig for de involveret partner. Yderligere oplysninger kan opnås ved seriøse henvendelser fra en interesseret investor.
|
Hej Rene