Som overskriften fortæller vil jeg gerne starte min første webshop så billigt som muligt. Jeg har ingen erfaring med webshop, men vil prøve at starte stille og roligt op.
Jeg tænker lidt på at sælge bagsider til iPhones til at starte med. Jeg har før i tiden solgt dem på Den Blå Avis til 200 kr. stk. (fik dem på eBay til 30 kr.) Det fungerede egentlig meget godt. Når jeg kun er 16 år. så behøver jeg ikke den store indtjening og vil måske også kunne tilbyde produkterne til en lavere pris end konkurrenterne.
Hvor vil i tro jeg kan finde en pæn webshop template? Jeg har kigget på www.shopify.com vil bare gerne starte ud med noget billigere. Jeg tænker måske omkring 50 kr. er det muligt? Så skal jeg selvfølgelig have webhotel og domæne (koster vel ikke mere end 200 kr. årligt)
Som i nok kan høre prøver jeg bare at bygge et fundament som jeg derefter kan bygge videre på.
Så hvor billigt tror i jeg ville kune starte en velfungerende webshop?
Du kan godt starte en webshop for et par hundrede kroner. WooThemes har nogle rigtig gode themes som du kan installere på WordPress (WordPress kan nemt installeres på dit domæne), og så er du faktisk kørende. Hvis du ikke vil betale for et design har de også et par gratis designs (eller søg på google: Free WordPress Webshop Themes).
Nu har du sådan set en webshop - men det er langt fra en seriøs webshop. Du kan købe et logo via. Fiverr (hvis du ikke vil betale 700 for et logo). Derudover skal du nok også regne med at sætte et par tusinde kroner af til varelager - der vil hvert fald ikke få særlig mange stamkunder, hvis dit sortiment kun er på et par produkter.
God vind fremover - jeg håber det lykkedes for dig.
Wordpress er jo gratis, og hvis du har få produkter, kunne det måske være en løsning.
Wordpress/Ecommerce/WooCommerce kan kobles sammen med ePays betalingsløsning.
Det fungerer fint. Derudover skal du have en aftale med fx Nets så du kan modtage betaling.
Har selv bygget www.tabletcase.dk på WP - mest af alt bare for at prøve det.
Men jeg har fortrudt, da mit tidsforbrug på shoppen ikke står mål med shoppens kvalitet, og slet ikke min indtjening.
Hvis jeg skulle gøre det om ville jeg vælge en kommerciel pakke, fx een af dem, der tilbydes her på amino, og hvor tredje part står for størsteparten af det tekniske.
Der er flere der mener du kan lave en 100% funktionsdygtig webshop med stabilitet og ALT inkl for 150,- om året, så de melder sig nok på banen snart :)
Der er blant andet et regnestykke med domæne, gateway (PayPall/iBill) etc.
Vores første template går live imorgen, og inden nytårsaften, er det målet at havde 20 templates. Hos os er templates gratis, og CloudSprout systemet, giver det langt større muligheder end noget andet system for at tilrette templaten uden at kode.
Skulle man nok overveje pro for at få backup med, det er så surt at miste. Kun 150,- måned. Billigt. Så får du også plads til billeder osv med den ene gb.
Dog ved jeg ikke hvad menes med 1 sprog? Er det ens hjemmeside der kun er på engelsk fx?