Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af webshop, men hvor starter man?

Side 3 ud af 8 (71 indlæg)
Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
Nej, de to priser imellem er til almindelige sites, dvs. uden e-handel, gateway, kortbetaling etc.

that explains a lot :)

Lundsby:
Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener, betingelserne skulle gerne fremgå at "Priser" siden. Men ud fra hvad du skriver kan jeg se at vi må sørge for at gøre budskabet og betingelserne mere klarer

Jaa, lige lidt mere klare.. Lav: Betingelser&Vilkår , det ville nok gøre folk var mere trygge når i forklarede tingene lidt i dem.

Lundsby:
Præcist :-)

hmm....

Lundsby:
Ideen er simpel, vi hjælper iværksættere med at skabe en indtægtskilde, og når det er lykkedes får vi en kunde der er glad for betale vores abonnement.

I hjælper med shoppen, faktisk kun platformen eller hvad det hedder, ikke?
Man/vi/jeg skal selv købe produkter osv, gøre alt ben arbejde?

Og kan man når som helst sige fra og tag alt med sig? data osv? eller er det bundet til jer?
sådan at hvis jeg sætter en hel unik pæn shop op, men ikke har råd til varelager alligevel, brækker begge hænder og ikke kan arbejde, "kan" i så bare tage alt, fordi det er jo i teorien jeres? eller?

^^ sådan nogle ting ville jeg kunne læse svar på i Betingelser og vilkår, det gør det hele nemmere Lundsby :-)! 

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 13:38

Eyki.dk:
Hej Christoffer,
Jeg synes du skal dreje scenariet om, du vil gerne have en webshop med hvad vil du sælge?

Hejsa Eyki!

Jeg har sat mig ned og fundet ud af potentielle produkter :-)

Markedet gør mig ikke det store, da jeg nok skal overleve, jeg køber ikke et varelager til 1mil og håber på jeg er smartguy :)

Leverandører og samarbejdspartner delen er jeg så TOTALT blank på, ved ikke engang hvor eller hvordan jeg får sådan noget :-D

Jeg takker og bukker for din interesse! 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Christoffer Tornbjerg:
Lav: Betingelser&Vilkår , det ville nok gøre folk var mere trygge når i forklarede tingene lidt i dem.

Det vil vi helt klart kigge på!

Christoffer Tornbjerg:
I hjælper med shoppen, faktisk kun platformen eller hvad det hedder, ikke?

Ja, vi stiller CloudSprout til rådighed, så du kan bygge en shop, men CloudSprout er anderledes en de andre e-handels systemer. Fordi det er lavet til at kunden selv kan ændre sit design. Et billede siger mere end tusind ord, så her et screenshot af vores design del, det hele er drag-n drop:

Christoffer Tornbjerg:
Og kan man når som helst sige fra og tag alt med sig? data osv? eller er det bundet til jer?

Man kan tage alt med sig, domæne, ordre data, indhold, etc. man kan til enhver tid flytte til et andet shop system.

Christoffer Tornbjerg:
sådan at hvis jeg sætter en hel unik pæn shop op, men ikke har råd til varelager alligevel, brækker begge hænder og ikke kan arbejde, "kan" i så bare tage alt, fordi det er jo i teorien jeres? eller?

Nej, den shop du sætter op er 100% din, det er lidt ligesom hvis du skriver en bog i Word, det betyder ikke at det bliver Microsofts ejendom.

Christoffer Tornbjerg:

Ja, og e-handel er ingen dans på roser, der skal hårdt arbejde til, hvis man skal havde succes. Vi gør det bare lidt nemmere og billigere :-)

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 14:05

Lundsby:
Det vil vi helt klart kigge på!

det ville jeg gøre :-)

Specielt med denne; (tænkte på den over en smøg) Indtjening på 3750kr er det efter dropshipping aftalen eller det man sælger på webshoppen?
Fordi så vinder man ikke meget hvis man vælger at lege med dropshipping :)?

Lundsby:
Ja, vi stiller CloudSprout til rådighed, så du kan bygge en shop, men CloudSprout er anderledes en de andre e-handels systemer. Fordi det er lavet til at kunden selv kan ændre sit design. Et billede siger mere end tusind ord, så her et screenshot af vores design del, det hele er drag-n drop:

Ender med jeg prøver det nu jo.... det ser jo smart ud, men jeg savner betingelserne :)!

Lundsby:
Man kan tage alt med sig, domæne, ordre data, indhold, etc. man kan til enhver tid flytte til et andet shop system.

Så mister i jo alt :D?

Lundsby:
Nej, den shop du sætter op er 100% din, det er lidt ligesom hvis du skriver en bog i Word, det betyder ikke at det bliver Microsofts ejendom.

Jamen.. så kan i jo "kun" tabe på det? :s

Lundsby:
Ja, og e-handel er ingen dans på roser, der skal hårdt arbejde til, hvis man skal havde succes. Vi gør det bare lidt nemmere og billigere :-)

Her kommer den med betingelser igen, hvad så med dropshipping aftaler :-)

er det % man får fra leverandøren eller det man sælger for for leverandøren :)? 

Tilmeldt 16. Nov 12
Indlæg ialt: 56
Fra  Unikatt Skrevet kl. 14:27

Jeg har fået lavet en shop af Thomas/Wuuzuu og jeg er længe tilfreds. Shoppen går dog først i luften i 2013.

Det var en hård fødsel, hovedsageligt fordi jeg ikke havde en klar vision om hvordan den skulle se ud. Fire designs efter ramte vi plet - da jeg 100% kunne fortælle hvad jeg ville have. Selv efterfølgende har Thomas/Wuuzuu været behjælpelige med at designe om uden at opkræve noget som helst.

Selve design modulet på deres løsning er forholdsvist nemt at have med at gøre. Jeg havde mine udfordringer, udelukkende fordi mine skills ikke rakte til mere end Officepakken. Har leget mere med det og det går smertefrit. Derudover er de gode til at hjælpe på mail med en svartid på 5 min til maks en time.

Jeg gave 3495 + moms og jeg føler at jeg gjorde det rigtige. Fremtiden vil vise resten.

Jeg vil på det alvorligste understrege at jeg ikke kender Thomas eller nogen andre herinde for den sags skyld, men i en tråd hvor en bruger overvejer hvad han skal gøre føler jeg at jeg bør fortælle om min erfaring.

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 14:30

Unikat:
Jeg vil på det alvorligste understrege at jeg ikke kender Thomas eller nogen andre herinde for den sags skyld, men i en tråd hvor en bruger overvejer hvad han skal gøre føler jeg at jeg bør fortælle om min erfaring.

Jeg takker for inputtet :)! og held og lykke.

Jeg har også skrevet med Thomas om muligheder!

Men derfor kunne jeg skam godt tænke mig at prøve cloudsprout, jeg vil bare se nogle betingelser og vilkår osv :-)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 14:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Christoffer Tornbjerg:
Lundsby:

Så mister i jo alt :D?

Ja, så vi må konstant holde konkurrence dygtige for at holde på vores kunder.

Christoffer Tornbjerg:
Lundsby:

Jamen.. så kan i jo "kun" tabe på det? :s

Næ, sådan ser jeg ikke på det! Jeg tænker det mere som at vi kun kan vinde, hvis vores kunder vinder.

Christoffer Tornbjerg:
er det % man får fra leverandøren eller det man sælger for for leverandøren :)?

Det er total beløbet du omsætter, så det typisk betyde at man med en dropshipping aftale, hvor dækningsbidraget er lavt. Måske kun har lidt tilovers når du når 3750 kr. pr. måned. Men det gør faktisk ikke så meget fordi webshops, typisk enten flyver eller falder. Hvis den falder, så omsætter du ikke for noget, hvis den flyver så omsætter du hurtigt for mere end 3750 kr.

Det CloudSprout gør er at den sætter dig istand til at afprøve dine forretningsideer, hvis man kombinerer med dropshipping, så har du sådanset ikke nogen økonomisk risiko. Så i stedet for kun en shop, med et produkt udvalg, så start fem, og se hvor der er bid og hvor der ikke er, så fanger du flere fisk :-)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 15:00

Thomas:

Ja, konkurrence er rigtig sundt. Men lad os da hive lommeregneren frem, nu hvor vi er i gang. Driftomkostninger i et år for Jeres løsning er kr. 4500,- hvis man vel og mærke ønsker at drive en shop, hvor man tjener penge. Alt andet er vel uinteressant.

Det er rigtigt at det er uinteressant, at drive webshop hvis man ikke tjener penge, men man skal havde meget lidt indsigt i e-handel hvis man tror at alle shops der bliver bygget tjener. Tro mig det gør de ikke, det er der selvfølgeligt flere grunde til, men sådan er det.

Så det man skal spørge sig selv om, er man vil give 4.500 kr. om året for en shop hvor man er garanteret en omsætning på mindst 45.000 kr. eller om man vil give 3.500 kr. for en shop, hvor man ikke er garanteret noget som helst!

Jeg ved godt, hvad jeg selv ville vælge :-)

Så ja, hvis man tager lommeregneren frem, så skal man huske at havde det hele med. Så syntes jeg også det fremgår klart hvorfor folk har taget så utroligt godt imod vores tilbud.

Tilmeldt 16. Nov 12
Indlæg ialt: 56
Fra  Unikatt Skrevet kl. 15:19
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hvorledes garanterer jeres løsning en omsætning på 45K kr.? Det er noget jeg har misset og måske alligevel valgt forkert.

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 15:21

Lundsby:
Det er rigtigt at det er uinteressant, at drive webshop hvis man ikke tjener penge, men man skal havde meget lidt indsigt i e-handel hvis man tror at alle shops der bliver bygget tjener. Tro mig det gør de ikke, det er der selvfølgeligt flere grunde til, men sådan er det.

Det er temmelig meget "stating the obvious" at alle webshops ikke går - det tror jeg ALLE er klar over.

Lundsby:
Så det man skal spørge sig selv om, er man vil give 4.500 kr. om året for en shop hvor man er garanteret en omsætning på mindst 45.000 kr. eller om man vil give 3.500 kr. for en shop, hvor man ikke er garanteret noget som helst!

Aha, så hvis kunder bestiller en shop hos dig, så er de garanteret en omsætning på 45.000? Jeg vil godt have 50 stk. - tak!

Lundsby:
Så ja, hvis man tager lommeregneren frem, så skal man huske at havde det hele med. Så syntes jeg også det fremgår klart hvorfor folk har taget så utroligt godt imod vores tilbud.

Tage det hele med? Hvad manglede i mit regnestykke, det må du frygtelig gerne definere ret præcist!

Lundsby:
Jeg ved godt, hvad jeg selv ville vælge :-)

Ja, jeg ved også godt hvad jeg ville vælge :) Det er igen temmelig oplagt.

Side 3 ud af 8 (71 indlæg)