Nej, erstaning for uberettiget brug af andres ophavsretsligt beskyttede materiale kræver ingen dokumentation på tab. Jeg ved dette med 100% sikkerhed, da jeg selv har kørt en række af den type krav hjem. Læs Ophavsretsloven, så vil du se at jeg har ret. |
Dato: 19-07-2007 22:18:44 Forfatter: Mikkel deMibNej, erstaning for uberettiget brug af andres ophavsretsligt beskyttede materiale kræver ingen dokumentation på tab. Jeg ved dette med 100% sikkerhed, da jeg selv har kørt en række af den type krav hjem. Læs Ophavsretsloven, så vil du se at jeg har ret.
Og det er så sandt, som det er skrevet! Vores hjemmeside er udsat for tyveri af tekster af mere omfattende karakter en 5-7 gange årligt. Inden for det seneste år har vi hentet næsten 200.000 kr. i erstatning m.m. fra de firmaer, der stjæler fra os. Og det helt og aldeles uden at dokumentere noget tab. Tyveri af ophavsretligt beskyttet materiale er og bliver tyveri, og det er umådeligt nemt at føre bevis for selve tyveriet. Og mere behøves ikke.