Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ranke på kendis navne?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, erstaning for uberettiget brug af andres ophavsretsligt beskyttede materiale kræver ingen dokumentation på tab. Jeg ved dette med 100% sikkerhed, da jeg selv har kørt en række af den type krav hjem. Læs Ophavsretsloven, så vil du se at jeg har ret.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 00:00
Dato: 19-07-2007 22:18:44 Forfatter: Mikkel deMib

Nej, erstaning for uberettiget brug af andres ophavsretsligt beskyttede materiale kræver ingen dokumentation på tab. Jeg ved dette med 100% sikkerhed, da jeg selv har kørt en række af den type krav hjem. Læs Ophavsretsloven, så vil du se at jeg har ret.

Og det er så sandt, som det er skrevet! Vores hjemmeside er udsat for tyveri af tekster af mere omfattende karakter en 5-7 gange årligt. Inden for det seneste år har vi hentet næsten 200.000 kr. i erstatning m.m. fra de firmaer, der stjæler fra os. Og det helt og aldeles uden at dokumentere noget tab. Tyveri af ophavsretligt beskyttet materiale er og bliver tyveri, og det er umådeligt nemt at føre bevis for selve tyveriet. Og mere behøves ikke. 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 07:50
I Jubii havde vi en journalist ansat, som systematisk stjal indhold fra et andet website.
Tro mig, det kostede os kassen og ham jobbet.

Og der skulle intet dokumenteres andet end tyveriet.

Dbh Martin

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 00:01

En lille update på ovenstående: Sidste mandag var jeg i Byretten i Glostrup, hvor vi havde anlagt en erstatningssag mod en virksomhed (personligt ejet af en Amino - desværre). Her fik vi tilkendt en erstatning på 40.000 kr. samt sagsomkostninger og procesrente for et tyveri af tekster fra vores hjemmeside, han begik sidste efterår.

Det KAN betale sig at følge tyveknægtene helt til dørs, hvis du er udsat for tyveri fra din hjemmeside. Og jeg vil anbefale alle at gøre det, for det er den eneste måde at opdrage dem, der ikke er blevet det hjemme fra. Nå ja - der er selvfølgelig muligheden at sende Jack Bauer efter dem, men det gør vi først, hvis de ikke betaler Wink

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)