Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken webshop løsning skal jeg vælge?

Side 1 ud af 6 (52 indlæg)
Fra Ringe
Tilmeldt 14. Nov 10
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har brugt et par dage på at undersøge mulighederne for selv at lave en flot og brugbar webshop, men kan godt se, at det ikke er ligetil.

Så i min videre søgen, er jeg stødt på:

1) www.shoporama.dk 

2) www.danhost.dk 

3) www.scannet.dk 

Hvad siger I til disse tre løsninger?

Hvad er fordele og ulemper ved dem?

Findes der andre (bedre) af samme slags?

Håber I kan hjælpe:-)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 15:49

Du må endeligt føje CloudSprout til din liste.

CloudSprout er en SiteBuilder til bygge webshops og sites. Med CloudSprout er det nemt at bygge selv, det hele foregår via drag-n-drop, og der er ingen programmering involveret.

Hvis du kender Adobe's programmer, vil du forhåbentligt føle dig hjemme i CloudSprout. Her er copy/paste, history og endda på samme tastatur genveje.

En anden vigtigt ting, er muligheden for Responsive Design. Som er en teknik til at få siden til at tilpasse forskellige enheder som smartphones , tablets og selvfølgelig almindelige PC'er. Man skal ikke undervurderer Responsive Design, man kan sige at det ikke at havde et website, der er optimeret til mobil, svarer til at havde en fysisk butik og holde lukket 2 gange om ugen.

I starten er CloudSprout gratis, men senere når der er gang i din forretning og du har omsæt for over 3750 kr. i 3 måneder i træk. Så koster CloudSprout med e-handel 375 kr. pr. måned. Hvis du vælger PayPal (Visa) som betalingsmiddel, betyder det at den eneste omkostning du har ved at starte din shop, er pris dit domænenavn.

Vi launcher d. 3 december, så giv os en chance og se om CloudSprout ikke er løsningen, der kan sætte dig fuld kontrol over dit site og sparer dig en masse penge.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 15:49

Hej Molli

Lige om lidt får du et utal af svar, der fortæller dig, at det er fuldstændig tåbeligt at vælge en standardløsning.

Jeg er ikke enig - jeg har kørt en scannet løsning i 7 år, og jeg er glad for den. Der er god support, og systemet er intuitivt at bruge (i hvert fald for mig). Den indeholder de funktioner, jeg har brug for. Mine kunder er i øvrigt også glade for den (det kan jeg se, på nogle af de tilbagemeldinger, jeg får).

Inden jeg valgte shop, havde jeg lavet en liste, over hvilke funktionaliteter, jeg havde brug for. Derefter så jeg mig omkring i markedet (det var ikke så stort for 7 år siden). Jeg endte med en shortlist på to shops, og fik dem begge på prøve. Efter at have arbejdet med dem i ca. 14 dage, var jeg ikke i tvivl om valget.

Jeg vil anbefale, at du får adgang til en systemerne, og finder ud af, hvad der fungerer bedst for dig - vores hjerner er 'krøllede' forskelligt, og Scannet passer bedst til mine 'krøller', men du kan sagtens have andre preferencer end mig - ikke dårligere eller bedre, bare anderledes.

Så få prøveadgang til de shops, du er interesseret i, og brug noget tid på at arbejde med det, og find ud af, hvad der passer dig bedst. De fleste giver en gratis 14-dages prøveperiode. Lad være med at få dem allesammen på en gang, men tag dig tid til at prøve en ad gangen.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Ringe
Tilmeldt 14. Nov 10
Skrevet kl. 16:14

Hej Kirsten og Lundsby

Tak for jeres råd.

Det der Cloudsprout ser meget spændende ud.

Er det dig, Lundsby, der har startet det op?

Fra Ringe
Tilmeldt 14. Nov 10
Skrevet kl. 16:19

Jeg vil rigtigt gerne prøve cloudsprout, men har et spørgsmål i den forbindelse.

For at tilmelde mig så jeg kan prøve det, skal jeg skrive min cloutsprout sides navn. Hvis jeg nu bare kalder den et eller andet tilfældigt, kan jeg så senere bruge mit rigtige domænenavn på samme konto?

Fra Nørresundby
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 16:24

Jeg følger lige med!

Det ser ellers rigtig spændene ud Lundsby. Nu er jeg ikke så meget inde i det, men kan hjemmesiden arbejde sammen med E-conomic ? Også hvis man evt. Har sine varer på et lagerhotel?

Mvh
Steffen

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:25

Hej Molli

Jeg er super glad for at du syntes CloudSprout ser spændende ud.

Ja, det er mine to partnere og jeg, der har startet CloudSprout op. Systemet kører idag, over 100 kunder, og de omsætter for millioner på det.

Som Kirsten skriver er det en rigtigt god ide, at prøve de forskellige systemer, så når det bliver den 3. december håber jeg du vil prøve vores.

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 16:26

Der er et hav af løsninger, umiddelbart vil jeg mene det er svært selv at kaste sig ud i en at lave en komplet webshop med mindre man har noget erfaring med programmering og erfaring med at lave brugbar webgrafik i PhotoShop eller andet.

Som Kirsten skriver, så har "de lukkede løsninger" en del ulemper, så snart du skal have noget ud over systemets standard, så er det enten nærmest umuligt eller voldsomt dyrt.

Du skal gå efter de såkaldte "open source" - hvor du har mulighed for at rette alt. I "open source" kan du få tilgang til alle filer og selv specielle ting i din shop kan udføres. Og i disse tider findes der rigtig mange folk, der kan lave specialtilpasninger.

Prøv at gøre op med dig selv, om du er i stand til at udføre grafik m.v. i din shop og hvor meget du ved om e-handel. Det er nemt at finde gratis systemer og andre gør-det-selv løsninger, men hvis du er på bar bund. Så vil jeg anbefale dig, at få lavet en færdig løsning fra start, så du kommer fornuftigt i gang - ellers kommer du, som mange andre, til at bruge uforholdsmæssig lang tid på en "gør-det-selv" løsning, der måske ikke skaber den omsætning du har som målsætning.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:28

Molli Amalie Marcussen:

Jeg vil rigtigt gerne prøve cloudsprout, men har et spørgsmål i den forbindelse.

For at tilmelde mig så jeg kan prøve det, skal jeg skrive min cloutsprout sides navn. Hvis jeg nu bare kalder den et eller andet tilfældigt, kan jeg så senere bruge mit rigtige domænenavn på samme konto?

Du kan sagtens få dit et rigtigt domænenavn på CloudSprout senere. Men hvis jeg var dig ville jeg vente med at prøve til d. 3 december, for idag, er der ikke nogle startsites, hvilket gør tingene meget sværere.

Fra Ringe
Tilmeldt 14. Nov 10
Skrevet kl. 16:28

Hej igen

Du siger at systemet kører med over 100 kunder, men at jeg først kan prøve det d. 3 december?

Det kan jeg ikke helt forstå?:-)

Side 1 ud af 6 (52 indlæg)