Jeg har sel verfaret at flere tager gebyr, udregnet i procenter i forskellig størrelser, når kunder betaler med betalingskort i webshop eller live butik.
Hvordan tillæger jeg automatisk gebyr i min gp webshop, hvis en kunde bruger udenlandsk betalingskort i min webshop....altså hvordan sætter jeg det op, så det automatisk bliver beregnet.....det koster ca 5 % for nogle kort
100 T det er lige os - Alt i transport af maskiner
Udlejning af hoppeborge, sluchice-, softice, popocornsmaskiner
I nogle shopløsninger kan du indsætte satsen for udenlandsk betalingskort. Hvis du har en Scannetløsning kan dette ikke effektueres, og du må nøjes med at trække den danske sats som er meget lavere.
Jeg har fra gp fået afvide, det ikke kan lade sig gøre at skelne kort med den løsning, så det er ikke noget jeg lige er ved at skal til, så jeg ser tiden an, på dette felt.
mvh Linda
100 T det er lige os - Alt i transport af maskiner
Udlejning af hoppeborge, sluchice-, softice, popocornsmaskiner
Hvordan er holdningen egentlig angående netop kreditkortgebyrer? Er brugerne forstående for det eller giver det ballade?
Vi nemlig ved at ændre vores betalingssystem og overvejer at lægge gebyret over på brugerne i stedet for at håndtere det selv. Vores priser er ret lave i forvejen, så gebyrer (specielt på udenlandske kort) æder jo en del af fortjenesten.
Vi har ca 30.000 kunder og meget sjældet at vi høre brok! Har dog engang mistet en kunde for 4,5 kr gebyr, spørgsmålet er så om man overhovedet ønsker den kunde :)
Dato: 22-07-2007 13:19:25 Forfatter: Niklas Vi har ca 30.000 kunder og meget sjældet at vi høre brok! Har dog engang mistet en kunde for 4,5 kr gebyr, spørgsmålet er så om man overhovedet ønsker den kunde :)
Lyder godt. Så kører vi bare videre og ser hvordan vores kunder reagerer.
Dato: 22-07-2007 13:19:25 Forfatter: Niklas Vi har ca 30.000 kunder og meget sjældet at vi høre brok! Har dog engang mistet en kunde for 4,5 kr gebyr, spørgsmålet er så om man overhovedet ønsker den kunde :)
Lyder godt. Så kører vi bare videre og ser hvordan vores kunder reagerer.
Hvis de brokker sig må i jo bare forklare at jeres priser kun kan være så lave hvis i viderføre PBS''s produktpriser til jeres kunder.
Dato: 22-07-2007 14:00:44 Forfatter: alsc [QUOTE]Dato: 22-07-2007 13:19:25 Forfatter: Niklas Vi har ca 30.000 kunder og meget sjældet at vi høre brok! Har dog engang mistet en kunde for 4,5 kr gebyr, spørgsmålet er så om man overhovedet ønsker den kunde :)
Lyder godt. Så kører vi bare videre og ser hvordan vores kunder reagerer.
Hvis de brokker sig må i jo bare forklare at jeres priser kun kan være så lave hvis i viderføre PBS''s produktpriser til jeres kunder. /QUOTE]
Det er også udgangspunktet. Nu har vi dog kørt uden gebyrer i lige over 1½ år, så er lidt spændt på reaktionen.
Jeg har valgt ikke at føre betalingsgebyret viderer til mine kunder af to grunde.
1) det er en "merpris" som i en vis forstand er skjult for kunderne, da de først ser den til sidst og det kan få nogle til at føle sig snydt.
2) Har hørt mange brokke sig over det, så i starten vil jeg lade være. Kan bedre senere se om jeg har råd til at lade være da jeg kører med lav avance i forvejen.
Kan ikke logge ind via mit gamle login så har lavet en ny