Men med andet kød, såsom nakkekoteletter, stege, fileter, schnitzler osv. tjekker jeg om kødet er skåret pænt, og om det ser ordentlig ud.
Lyder som et fint koncept.
Du ved det helt sikkert godt, men jeg vil alligevel lige understrege at det allervigtigste er at kontrollerer temperaturen på de varer du får leveret og at de selvfølgelig skal opbevares på køl. Der er også nogle regler for hvad du skal skrive ned om tid og temperaturer. Hvis du ikke har gjort det, så risikerer du også at hænge på, hvis leverandøren har sjusket med temperaturen.
Har prøvet at købe fordærvet kød, hvor kundeservice i butikken sagde til mig at det var leverandøren skylden. Den holder dog bare ikke, da de skulle have taget temperaturen på de varer de har modtaget.
Det ser rigtig spændende ud. Dejligt med nye og interessante koncepter i Nordjylland
Det lyder som om du har sat dig ind i fødevarereglerne. For god ordensskyld vil jeg lige nævne, at du skal dokumentere din transport temperaturer i din egenkontrol. Som du også kan se på de spørgsmål der kommer, så er det noget forbrugeren har fokus på. Kom til at tænke på om du var klar over og opmærksom på mærkningsreglerne og sporbarheden, når du fx. marinerer dine produkter eller producere dem selv!?
Jeg glæder mig til at se, hvilke andre spændende produkter du finder på at markedsføre på websiden.
Tak for påmindelserne, egenkontrolprogrammet har jeg overtaget fra den tidligere ejer og det er blevet rettet til med de nye tiltag, med hensyn til udbringsning af varer. Herunder også at der ved alle udbringninger vil blive lavet kontrol kasser med termometre i, sådan jeg kan dokumentere at temperaturerne overholdes :)
Jeg glæder mig også til at få nogle flere varer ind og ligge.
Med hensyn til sporbarhed ved marinering, så påføres alle pakker med kød et trace nummer som leder tilbage kødets oprindelse, så den side af sagen skulle der også være styr på :).
Jeg er glad for at i finder konceptet spændende, og håber i vil kigge forbi en anden gang, når der også er kommet flere ting ind og ligge
... at man smide en svinemørbrad oven i hatten, på alle ordre over 500 kroner fortjener simpelthen lidt omtale :-). Du har fået et tweet fra mig, og der kommer endnu et i morgen når der er lidt flere som er vågne.
Hej SWS.com
Super fedt, det kan vi sgu altid bruge
Lige et hurtig opskrift her fra min side af til en lækker anvendelse af svinemørbraden.
Afpuds mørbraden og skær den op ligesom man skærer et hotdog brød op. Så tager man noget salt og gnider mørbraden indvendig. Dernæst smider man en lækker omgang pikant ost ind i som fyld, eventuelt sammen med nogle løg, som man har svitset på en pande. Mørbraden snøres herefter sammen. Den snørede mørbrad brunes på panden og krydres i samme ombæring med salt, peber og timian/hvidløg udvendigt. Når man har brunet alle sider, lægges den i et fad, og sættes ind i en forvarmet ovn ved 180 grader i ca. 25 min. Voila mega lækker mørbrad med masser af smag.
Som tilbehør laver jeg gerne ovnstegte kartofler som er vendt i olie og timian. Kan spises både med og uden sovs, men lille klat sovs, har aldrig skadet nogen.