Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dell og manglende reklamationsret !

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej kære aminoer

Jeg sakser lige følgende fra en mail jeg fik igår, som respons på jeg ville have Dell til at lave min bærbar som er i stykker.

"Jeg må desværre meddele dig at der ikke er garanti på din maskine. Jeg kan se i din tidligere mail historie at du har refereret til din reklamationsret, og du blev svaret at du har ret til reparation gennem den. Dette var desværre en fejlinformation fra vores side. Det er nemlig sådan at man kun kan benytte sig af reklamationsretten når man er privat kunde, og din computer er købt gennem firma, så der er desværre ikke noget at gøre."

Hvad siger i til denne udmeldelse ? Jeg fik sq ærligt talt kaffen i den gale hals...

Fra København Ø
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 09:58
Det er da så vidt jeg ved rigtigt nok. Din beskyttelse som forbruger gælder kun for private, hvis du skal have garantier og reklamationsret osv. som virksomhed, skal du selv forhandle det med i kontrakten når du køber...

/Mathias

Arbejder med online salg og design.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:07
Dell er og har altid været nogle forbandede fjolser, som man bør holde sig langt væk fra!

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 10:38
Nej, den går ikke.

Som erhvervsdrivende har du stadigvæk reklamationsret ved fejl og mangler. Men det er korrekt, du er ikke nær så godt stillet som forbruger.

Der er 1 års reklamationsret, og formodningsreglen gælder ikke. Det vil sige, at du selv skal bevise, at der var en fejl og/eller mangel ved maskinen på leveringstidspunktet - altså at der er tale om en produktionsfejl.

Den 1 årige reklamationsret gælder med mindre andet er angivet i handelsbetingelserne, så dem skal du have nærlæst.

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 10:45

Nightfall, hvor får du 1 år fra? Jf. købelovens § 54 er der to års reklamationsret. Ved handel mellem erhvervsdrivende kan dette fraviges ved aftale. Med andre ord; hvis det fremgår af din købsaftale, at der er begrænsninger i reklamationsretten, må du som udgangspunkt finde dig i det.

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 11:00
Det kan godt være, at det bare er fordi det er standard i vores branche..

Så det beklager jeg - købelovens 2 års reklamationsret så... medmindre der er aftalt fravigelser - og ingen formodningsret.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:00

Dato: 12-07-2007 10:07:15 Forfatter: Mikkel deMib Dell er og har altid været nogle forbandede fjolser, som man bør holde sig langt væk fra!

Men deres maskiner er nu gode nok ;) <me>klapper sin Dell ved siden af</me>

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:05
> Men deres maskiner er nu gode nok ;) <me>klapper sin Dell ved siden af</me>

Bestemt nej. Det er det værste lort der laves i branchen. Måske kan de være heldige at slipe en enkelt maskine ud ind imellem som ikke er profyldt med fejl - men det er så en smutter. Langt de fleste af deres maskiner er så elendige at der burde være en lov mod at sælge dem
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 11:16
Dato: 12-07-2007 11:05:04
Forfatter: Mikkel deMib
Bestemt nej. Det er det værste lort der laves i branchen. Måske kan de være heldige at slipe en enkelt maskine ud ind imellem som ikke er profyldt med fejl - men det er så en smutter. Langt de fleste af deres maskiner er så elendige at der burde være en lov mod at sælge dem

Har du noget faktuelt at koble på dit postulat, eller har du bare set dig generelt sur på Dell?

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:24
Ja, det kan du bande på jeg har. Jeg har i forskellige sammenhæng måtte bruge Dell maskiner og har hver gang oplevet alvorlige problemer. Og hver gang nægter Dell at det er deres problem. Det sidste svar jeg fik fra dem vedrørende en af deres største notebooks var, at det ikke var deres skyld at MS Office 2003 og Skype ikke kunne køre på den, men Microsoft og Skypes skyld. Min forklaring om at netop de to programmer kører på millioner af andre maskiner prellede helt af. Delle mener ikke de har noget ansvar for at helt almindelige programmer kan afvikles på deres lort. Og hvad er det så lige man skal bruge dem til?

Så, hvis man vil have en computer der ikke kan køre Office programmer, Skype og meget andet som mange af os er glade for, så er Delle måske OK - altså, hvis man kan leve med deres totale mangel på service.

Det kan jeg bare ikke. Og alt i alt placerer Dell sig i bunden af computerleverandører.
Side 1 ud af 3 (27 indlæg)