Det er da nok med ét webhotel hvis man kan have flere subdomæner på det. Men ellers ja... Er det ikke nok at det er CNAME der peger på subdomænet? Eller skal det være A-recorden? |
subdomæner i søgemaskiner
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
|
|
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen
øhh.. skal lige have det med en vognstang... Skal alle filerne så ligge på det nye webhotel ? Eller skal det bare stå og redirecte til sub.domæne.dk og så bliver alle filerne liggende på domæne.dk/sub ??? |
Lige præcis Marcel. Gør man ikke som du siger, så havner man i suppedasen. Det er lige hvad der skete for mig, og jeg opdagede det på den hårde måde :0( Mhv. |
|
/Marcel Fuursted
og hvad hedder sådan en linie helt præcist i .htaccess filen hvis den skal 301 redirecte ??? og får at jeg ikke går galt i byen, hvad hedder det i robot.txt filen ??? |
Det er også sådan man lærer det bedst, ikk''? ![]() |
/Marcel Fuursted
Robots.txt skal der stå User-agent: * .htaccess redirect 301 /bror1 http://bror1.domæne.dk Gør du det ikke fra starten af KAN det ske at der er nogle andre sider der er indekseret fra /bror1-folderen og så skal disse nok også ryddes op. Så INDEN sitet er lanceret, så få det på plads ;-) |
/Marcel Fuursted
okay.. nu er det gjort som du har skrevet... og den redirecter rigtigt nok fra domæne.dk/sub til sub.domæne.dk ... så håber jeg sgu bare ikke at der går ged i den... Tak for hjælpen... og der er jo altid muligheden for at oprette det webhotel og smide videre... bliver sgu altid så forvirret over alt det DNS, CNAME, A og alt det der teknik bagved... sådan noget skal bare køre automatisk så man kan få lavet noget ordentlig design og navigation ;-) ! |