Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Grafiske fonte og SEO

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Haderslev
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 153
Fra  LivingWeb Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 14:22

Brita Starcke:
Jeg synes Aierbazzi er ret flot og overvejer derfor både af grafiske og SEO-mæsssige grunde at placere søgeord på min hjemmeside.

Hvad mener du med "placere søgeord på min hjemmeside"?

Brita Starcke:
For hvordan ser søgemaskinerne på brug af grafiske fonte?
Er det cloaking?

Du kan sagtens bruge specialfonte, i øvrigt er cloaking når du viser en ting til brugerne og noget andet til Google, hvilket jeg ikke går ud fra du har planer om (?).

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 14:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Frost:

Brita Starcke:
Jeg synes Aierbazzi er ret flot og overvejer derfor både af grafiske og SEO-mæsssige grunde at placere søgeord på min hjemmeside.

Hvad mener du med "placere søgeord på min hjemmeside"?

Brita Starcke:
For hvordan ser søgemaskinerne på brug af grafiske fonte?
Er det cloaking?

Du kan sagtens bruge specialfonte, i øvrigt er cloaking når du viser en ting til brugerne og noget andet til Google, hvilket jeg ikke går ud fra du har planer om (?).

Thomas, har du kigget på fonten?

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Fra Haderslev
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 153
Fra  LivingWeb Skrevet kl. 14:32

Fonten ligner en blomst, når man skriver. Man kan derfor fx skrive 'gratis', men for brugeren vil det bare ligne en blomst. Giver det mening?

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1769
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 14:46

Brita Starcke:
Fonten ligner en blomst, når man skriver. Man kan derfor fx skrive 'gratis', men for brugeren vil det bare ligne en blomst. Giver det mening?

Yderst interessant spørgsmål.

Jeg tror ikke der er nogen der ved, om det bliver tolket som et forsøg på cloaking.

Jeg vil ikke tro det, da det er browser afhængigt om, brugeren kan se fonten -og google læser den som almindelig tekst.

Vil dog bestemt ikke anbefale metoden, da det vil virke som keyword stuffing.

Teoretisk set svarer det til at ligge et billede med keywords i - hvilket kan tricke Panda algoritmen og give dit site en straf.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 14:57

Brita Starcke:

Jeg er helt med. Det synes jeg lyder som en meget dårlig ide. Hvis du vil skrive om gratis ting, så skriv det i almindelig tekst.

Husk også at der er noget omkring konvertering her. Hvis folk søger på noget der er gratis, og de kommer ind på din side og ser nogle blomster og noget der ikke er gratis, så bouncer de hurtigt igen. Så hvis det er sådan du vil bruge det, kan du også risikere at forøge din bouncerate.

Hvorfor egentlig overhovedet forsøge dette?

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 15:03

Spænde emne.

Personligt ville jeg dog holde mig fra det. For teoretisk set er det en måde at skjule noget for brugeren. Om google opfatter det som noget negativt kan jeg desværre ikke svare på.

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 15:08

Det første, der falder mig ind er "kreativ manipulation" for at narre Google til at tro at der er mere af nogle ord, som brugerne ikke må se. 

Har aldrig hørt om den idé før. Det er da godt fundet på - men en dårlig idé. 

Risikoen i forhold til udbyttet er ikke forsøget værd - medmindre du er ligeglad med hjemmesiden Smile

TILFØJELSE: Hvis der er en reel mening med at bruge det - som ikke er SEO-manipulation-relateret, tror jeg faren er til at overse. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 15:10

Gita Street:
Det første, der falder mig ind er "kreativ manipulation" for at narre Google til at tro at der er mere af nogle ord, som brugerne ikke må se. 

Har aldrig hørt om den idé før. Det er da godt fundet på - men en dårlig idé. 

Risikoen i forhold til udbyttet er ikke forsøget værd - medmindre du er ligeglad med hjemmesiden Smile

Kunne ikke være mere enig :-)

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 15:18

Thomas Frost:
Kunne ikke være mere enig :-)

Nu fik jeg jo så samtidigt tilføjet at jeg ikke tror der er nogen fare, hvis det ikke er manipulation, og at der er en eller anden reel mening med det.
Det ved jeg så ikke om du er enig i, men hvis det var af grafiske grunde, var det næppe heller brugt søgeord for at bruge symbolerne - men blot tilfældige bogstaver.

Sparetips på Sparefeber.dk

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)