Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holdingselskab! Er det smart?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Glostrup
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 298
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvorfor kan jeg trække dem skattefrit ud hvis jeg har lånt penge af banken inden?
Det ville 100% komme til af pårvike min S.U da der er et loft på 6.172 pr md.

Fra København
Tilmeldt 9. Jul 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 10:32
Sådan her:

Du låner 100.000 privat af banken til 7,5% i rente. - samlet en renteudgift på 7500 det første år.

Du låner de 100.000 videre til dit nystiftede holdingsselskab til 7,5% i rente. - samlet en renteindtægt på 7500 det første år.

Tingene udligner således hinanden ift din indkomst m.v.

Hvis du stifter selskabet med 125.000 (ApS) og en yderligere overkurs, så du i alt indskyder 4-500.000, så skal de penge beskattes som aktieindkomst, når du trækker dem ud igen. Stifter du et ApS med 125.000 + en evt. overskurs og derefter låner 300.000 til selskabet, så kan du altid trække de 300.000 ud igen, eftersom det er penge selskabet skylder dig!

Ovenstående påvirker ikke din SU. - det mener jeg dog stadig heller ikke det vil, hvis du vælger at investere privat. Investerer du langsigtet og planlægger det strategisk fornuftigt, så kan du sagtens undgå at overskride de 6.172,- om måneden.

Mvh. Karsten

Fra Glostrup
Tilmeldt 27. Apr 07
Skrevet kl. 10:43
Nu skal jeg lige være helt med. Det vil sige at jeg skal stifte er ApS selvskab man en startkapital på 125.000 og så låne penge af mig selv(300.000) kan jeg så trække pengene(300.000) ud skattefrit eller?
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:53
Det er korrekt. Indskyder du 425.000 kr. i selskabet og berigtiger de 300.000 kr. som lån og de 125.000 kr. som anpartskapital(dvs at du stifter til kurs 100), kan du tage de 300.000 kr. ud når du vil uden beskatning. Det er jo et lån (som iøvrigt skal forrentes).
Indskyder du alle 425.000 kr. som anpartskapital (eks. 125.000 kr. til overkurs) kan du såmænd også tage dem ud uden beskatning, da det så er din anskaffelsessum for anparterne. Det kan bare kun ske i forbindelse med en likvidation af selskabet eller et salg af anparterne. Tager du penge ud i selskabets driftsperiode bliver det beskattet som udbytte (eller løn).   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Glostrup
Tilmeldt 27. Apr 07
Skrevet kl. 23:41
Okey men vil det så ikke bare betyde at banken vil låne mig mindre penge.. fordi så har firmaet jo lige pludselig ikke en kapiltal på 42500 men 125.000 fordi de sidste 300.000 kan jeg jo i realiteten bare trække tilbage igen når jeg har fået kørt mit lån igennem?
Fra København
Tilmeldt 9. Jul 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 08:51
Som tidligere skrevet har det ikke noget at sige for banken om du skal låne pengene privat eller i selskabet. Du kommer til at hæfte personligt uanset hvad. Banken bør være interesseret i at det rent skattemæssigt er optimeret, således du senere hen stadig vil være i stand til at betale dem deres penge tilbage - med renter!

Mvh. Karsten

Fra Glostrup
Tilmeldt 27. Apr 07
Skrevet kl. 13:49
Jamen er deet så ikke smartere at starte et ApS selskab for så hæfter jeg kun for det der er indskudt?

Og på den måde er firmaet uafhængig af min indkomst?

Kan man lave et ApS holding selvskab eller er et holding selvskab altid en enkeltmands virksomhed?

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 14:15
Et Holding selskab er et selskab hvilket er = ApS. Det hedder kun selskab/selskaber hvis der er tale om ApS, A/S, K/S.
Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 14:21
Hey Up-comming, læser du overhovedet svarene:

Et holding selskab kan sagtens være et ApS, men bemærk at du bruger termen forkert, et holding selskab ejer aktivt anparter i andre selskaber. Hvis du bare skal købe aktier skal du bare have et driftsselskab, ikke et holdingselskab.

Banken er pænt ligeglade med anpartskapitalen, for no matter what skal du kautionere for de penge de låner dig, selv hvis du låner dem i ApS''et, med mindre du har en meget meget god bankrådgiver.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)