Det er bestemt ikke det jeg hentyder til. Det er meget store konverteringsprocenter at hente på det grafiske, men min pointe er bare at reklamebureauerne meget ofte glemmer at teste det og dermed ikke får den erfaring jeg mener de bør have.
Ja og mange af dem er håbløst forældede når vi taler om web. Tidligere blev mange af den slags tests lavet med fokusgrupper og spørgeskemaer. I dag kan man teste præcis hvad der giver bedst på bundlinjen, men det har rigtigt mange bureauer desværre slet ikke fået øjnene op for.
Ja og du kan sagtens have ret i det kunne gøres bedre (måske). Det kan også være at folk der leder efter et nyt gear til deres cykel ikke køber mere fordi designet er pænere, og der er flottere billeder af gearet.
Jeg er med på din pointe, dog ved jeg også der er utrolig stor forskel fra branche til branche, og hvor meget man kan øge konverteringen ved at lave nyt design i dette tilfælde kan jeg ikke svare på. Lidt offtopic: Den grafiske branche er lidt ligesom en stor del af tekstbranchen. Der er gigantiske muligheder for at komme milevidt foran de konkurrenterne ved at være dem der kan reklamere med at de har stor erfaring i hvad der bevisligt konverterer til bedre bundlinje (altså ved at have intensiv erfaring i splittests), men mange griber slet ikke den bold og brokker sig samtidig over at tekster og designs underbydes af unge eller folk fra udlandet. Der er så store fordele at hente, men det meste af branchen sidder med hænderne i skødet på det område. |
Det er nemt at generalisere. Jeg kender ikke dine erfaringer Thomas.
Snakker heller ej kun om reklamebureauerer. Jeg snakker om det at lave en website.
Grundliggende elementer og retningslinjer.
Nogle retningslinjer er ikke STONE FASTE, men udvikles hele tiden i takt med udviklingen imens andre ikke gør.
De er og har altid været der og vil være der altid.
Du hentyder hele tiden til gammeldags ting og gammeldags måder??
Forstår dig ikke helt. Dem jeg omgås er i den anden boldgade. De skaber nye innovative ting og en website skal være innovativ i dag for at skille sig ud fra sine konkurrenter. Design og hvordan kunderne behandles på sitet er afgørende i fremtiden. Hvilken følelse fik kunden af besøget og oplevelsen osv.
Der findes utallige af websites og webshops i dag (om meget shit derude på nettet), men hvis du ligger mærke til det så har de succesfulde nogenlunde samme opskrift de følger.
Deriblandt er design og selve kundeoplevelsen det helt unikke og afgørende og implementeres i langt højere grad i udviklingen.
Du kan sammenligne det lidt med butikker i gamle dage. Der kunne du åbne en ostebutik og det gik fint.
Men i dag er der åbnet op for endnu flere sluser på tværs af landegrænserne og mange flere om budet.
Vil man skille sig ud så kræver det et godt koncept fuldt med innovativ kundeoplevelse. Det er dem som har succes.
Tror den grafiske branche er som alle andre brancher ;-)