Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Samarbejde med cykel-webshop søges!

Side 3 ud af 5 (50 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 14:29 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Ronni

Selvfølgelig kan den forbedres, det kan alt jo!

Men du skriver jo at du har ret, fordi du ved noget om den slags.

Jeg vil mene at det hele kommer an på besøgstal og konverteringsrater, så er designet som sådan underordnet (altså om det er flot og brugervenligt efter din mening).

Hvad er en faglig person? 

Jeg arbejder til daglig hos No Zebra webbureau og vi designer og yder konverteringsoptimering til nogle forholdsvis tunge shops, processer som jeg personligt er en stor del af! 

Min erfaring herfra, siger mig at det som er vigtigt for en webshop, er at konverteringsraten & besøgstallet er højt, og ikke om Ronni Larsen syntes at den er brugervenlig og flot at se på. 

men hvis du absolut vil holde dig til dit nuværende koncept som lyder "det jeg syntes er flot & brugervenligt, det er godt!", jamen så held og lykke med det, men jeg vil råde dig til at se lidt mere objektivt på ting og måske få lidt mere perspektiv. 

/ JK

Skriver omkring lån, kviklån og meget mere på www.Prestamo.dk - lån penge til dine drømme.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 14:52 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Ronni Larsen:
Retningslinjer som de fleste reklamebureauer og udviklere følger som f.eks. farvekombination, længde på tekst, links, antal slag, skrifttyper, scroll osv. osv. har de jo ikke for sjov! Der er skam en videnskabelig mening med hele galskaben og dermed også en forskel på om man er uddannet i dette eller ej.

Ja og rigtigt mange uddannede mennesker på reklamebureauer aner ikke hvad der konverterer på web. De har aldrig siddet med splittests og optimeret webshops, men tror alligevel de kan forudsige hvad der konverterer bedst.

Det er muligt du har ret, men det er også muligt du er endnu en grafiker der kun har ringe erfaring med splittesting og derfor ikke har særlig god fornemmelse for hvad der konverterer.

Der er stort set altid noget der kan forbedres på hjemmesider, men husk også at der er en grund til de er de største.

Der er også stort forskel på om man sælger cykeldæk eller tøj. De fleste cykelnørder, de køber nye dæk eller shimano-gear selvom hjemmesiden måske ikke er optimal i design, mens det er anderledes i tøjshops hvor helheden har en langt større betydningen for konverteringen.

De bedste konverterings-eksperter er i øvrigt ikke grafikere, men splittestnørder. Jeg tror faktisk ikke jeg kender til en eneste grafiker som også er helt fremme i skoene omkring splittest, udover Michael Aagaards samarbejdspartner på contentverve.com. Dem som ved mest om konvertering er nemlig dem der IKKE nødvendigvis følger de gængse regler og best practices, men derimod tester af hvad der virker. Og resultatet er meget ofte overraskende.

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 14:58 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Joakim
Du er ikke uddannet Grafiker kan jeg høre. Der er en grund til at et bureau består at flere personer med forskellige kompetencer.
Nogen er gode til programmering, søgemaskineoptimering og andre layout og grafisk design.
Jeg ser skam altid objektivt på tingene, men holder mig også til det faglige.
Har efterhånden 15 års erfaring så ved hvad jeg snakker om.

Hvis designet fungerer og alt bare kører og man er tilfreds og ikke mindst kunderne er tilfredse så er det jo fint. Har jeg ingen problemer med.
Det var bare ikke den type cykelwebshop jeg forventede at klikke ind på udfra de informationer jeg havde inden om DK største cykelwebshop.
Derfor skrev jeg mine beveggrunde for at træffe mit valg. 
 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 15:06 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronni Larsen:
Du er ikke uddannet Grafiker kan jeg høre.

Nej og grafikere ved jo oftest heller ikke noget om konvertering på web, da det de ved er noget de har læst i en bog, og ikke noget de har prøvet sig videnskabeligt frem med.

Hvor mange grafikere kender du der har lavet bare 50+ splittests på grafiske elementer på web? (og vi taler tests med en usikkerhed på under 0,5 %).

Det skal siges at jeg ikke er ekspert, men jeg har dog læst en hel del splittests, og en ting er sikkert, det er meget svært at forudsige hvad brugere reagerer bedst på. Der var en periode hvor grønne købsknapper var det helt store hit, men så vidt jeg husker var det Morten Vadskær der testede en pink på en af hans shops, og det konverterede bedre end den grønne i lige præcis hans tilfælde.

Er din pointe at fordi du er uddannet grafiker, så kan du forudsige sådanne ting præcist?

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 15:11 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas
De bedste resultater får du med bred ekspertise.
Dermed er det ikke en enkelt uddannelse eller mening som ligger til grund.
Det er erfaring og knowhow.

Konverterings rater eller splittest varetager reklamebureauer da i udviklingen (internt eller varetaget af webbureau).
Et professionelt bureau varetager da sådanne ting samtidig med at layout laves. Et design skal jo virke på alle fronter.
Så man udvikler da i fællesskab med det team man har og dermed udvikles der ikke noget med et snævert synsfelt og manglende kompentence.
Det er ihvertfald sådan jeg kender reklamebranchen.

Nå men anyway.
Du har ret i at der er forskel på hvad shoppen sælger. 
 

 

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 15:16 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas
Tror ikke du har fanget pointen!!!!
Du er kørt lidt af sporet.
Det er ikke farven på knappen men opsætningen af sitet. Brugeroplevelsen.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 15:26 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Ronni Larsen:
Konverterings rater eller splittest varetager reklamebureauer da i udviklingen (internt eller varetaget af webbureau).
Et professionelt bureau varetager da sådanne ting samtidig med at layout laves. Et design skal jo virke på alle fronter.
Så man udvikler da i fællesskab med det team man har og dermed udvikles der ikke noget med et snævert synsfelt og manglende kompentence.
Det er ihvertfald sådan jeg kender reklamebranchen.

Og præcis derfor er der ikke særligt mange fra den gamle reklamebranche der virkelig har succes i dag. Der er i hvert fald mange der hænger fast i lige præcis den arbejdsgang du beskriver her.

Du kan umuligt lave en splittest under udviklingen, da det jo kræver alt for mange konverteringer og visninger før man har et statistisk sikkert resultat, som ligger indenfor en god sandsynlighed.

Hvis du vil vide hvilken knap der konverterer bedst, vil du så hyre 10.000 besøgende til at forestille sig de skulle bestille?

Nej vel?

Og jeg har skam fanget pointen omkring opsætningen af shoppen, og jeg siger jo også du sagtens kan have ret. Men jeg siger også at du ikke kan vide på forhånd om din version konverterer bedre end den nuværende. Men det kan testes, hvis man kan finde ud af den slags.

Når vi taler konvertering er det ofte meget små ting der kan gøre en stor forskel, og det er ikke nødvendigvis den grafiske identitet, men teksten på en knap, at der er one-step-checkout, at porto og leveringstid står fremme osv osv.

Jeg kan komme med en case jeg for nylig var med til at splitteste. Det er en side der har omkring tusinde besøgende om dagen og som sælger via affiliate. Vi havde lavet nyt design til selve søgeren der er det primære på siden. Jeg synes personligt den var meget pænere, knap så rodet og generelt en kæmpe upgrade. Vores partner som står for siden syntes det samme.

Men man sætter jo ikke bare sådan et design på uden at teste det meget grundigt (jo mange fra den gamle reklamebranche ville sikkert). Men vi testede det nye fede layout, og det performede ca 11 % dårligere end det gamle. Hvis vi havde stolet på vores instinkter, havde vi haft en dårligere konvertering, men heldigvis splittestede vi det på over 20.000 brugere.

Lige nu er vi i gang med endnu en test, og det ser ud til den er bedre.

Under processen har jeg endnu en gang lært at hvis man vil vide om noget konverterer optimalt, så skal det testes, og resultatet er ikke altid det forventede.

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 15:42 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

(Thomas)
Tror der er mange som undrer sig over du skriver "gamle reklamebranche".
Det er skam sådan de større bureauer som varetager nogle af de største virksomheder i dag arbejder!!
Med stor succes

Jeg ved ikke helt hvor du vil hen med alt det splittest snak udfra det jeg har skrevet? 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 15:54 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ronni Larsen:
Tror der er mange som undrer sig over du skriver "gamle reklamebranche".
Det er skam sådan de større bureauer som varetager nogle af de største virksomheder i dag arbejder!!

Ja og omkring SEO som jeg arbejder en del med, også for kunder, kan man virkelig ofte se hvordan nogle af de helt store firmaer får lavet løsninger der er både flotte og dyre, men f.eks. fyldt med dublicated content, fordi reklamebureauet slet ikke tænker SEO med ind (eller konsulterer nogen der ved noget om SEO undervejs).

Jeg havde en kunde som er en af de store indenfor kosmetik. De havde fået lavet ny side som bestemt var en af de dyrere af slagsen, men deres besøg fra Google forsvandt, da siden var fyldt med DC content og de lige havde glemt at redirecte alle de gamle URL´er. Her taler vi om et stort velrenommeret bureau med 50+ ansatte som varetager flere af Danmarks absolut største virksomheder.

Du kan jo prøve at spørge Thomas Rosenstand hvad hans erfaring er med mange de reklamebureauer og deres SEO-arbejde. Han arbejder ofte for de allerstørste, og bander deres reklamebureauer langt væk, du kan bl.a. følge ham på G+ hvor han skriver om det en gang imellem. Der er ofte stor fokus på det grafiske, som ikke nødvendig konverterer så godt som tidligere og f.eks. SEO glemmes ofte fuldstændigt.

Ronni Larsen:
Jeg ved ikke helt hvor du vil hen med alt det splittest snak udfra det jeg har skrevet? 

Det synes jeg ellers jeg skriver ret klart. Min pointe er at du ikke kan vide om den version du kunne forestille dig at lave til cykelshoppen vil konvertere bedre end den nuværende. Det kan sagtens være du har ret, men det kan også være du ikke har. Det kan en splittest afgøre, men dine og mine gætterier kan ikke. Det er pointen.

I øvrigt så er det ikke nogen garanti at et bureau er gode til splitest og brugervenlighed, og dermed øget konvertering, fordi de er store og arbejder med de største firmaer i Danmark.

Det er meget få der beskæftiger sig med den del og det er nok derfor en fyr som Benjamin Gundgaard´s priser starter ved 100.000 kr og op, for konverteringsoptimering.

Jeg skulle nok ikke skrive de gamle bureauer, det havde været mere rigtigt at skrive de gammeldags (og dem er der mange af), den fejl er hermed rettet.

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 16:30 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas
Jeg forstår din pointe.
Dog er jeg ikke enig i at designet intet betyder som du hentyder til.
Det er der lavet massere af undersøgelser på.
Hvordan agerer vi mennesker.
Selvfølgelig skal et website testet (hvad virker og hvad virker ikke). Er jeg ikke uenig i.

Det jeg prøver at forklare er at sitet ligner noget jeg selv kunne programmere (ved at tage et kursus).
Hvor er de lækre ting (sælgende fotos, tekster som får mig til at købe).? Dem savner jeg da.
Blev overrasket over at sitet så ud som det gjorde netop fordi jeg fik besked om at det var DK største webshop.

Søger man efter en brugt ting i den blå avis så betyder foto og tekst altså en del på de valg man tager.
Ikke noget jeg finder på. You get my point? 

Side 3 ud af 5 (50 indlæg)