hvis du mener det kan betale sig for dig og dine kunder, så køb... hvis ikke, så lad være.
JA det er jeg sådan set enig i, også det første jeg overhovedet skriver i MIN kommentar
Boysen:
Drop nu alle de personlige følelser i har om trustpilot, e-mærket osv....
MEN jeg driver også forretning med personlige følelser, det er et af de små privilegier man har som lille selvstændigt firma. Ikke altid det der giver bedst resultat på bundlinien, men en af de ting der gør mig tilfreds med det jeg laver, og jeg tjener det jeg skal alligevel. Jeg hader at de her selvbestaltede såkaldte forbrugertjenester fortæller kunderne at de skal holde sig fra MIN butik hvis ikke jeg har lige netop deres mærke, det er jo nærmest som restauranterne der bliver tvunget til at betale beskyttelses penge, for at beskytte sig mod dem de betaler til, helt grotesk.
Boysen:
når man tænker på de udokumenterede ting der skrives om dem
Nu holder E-mærket sig åbenlyst ikke tilbage med at placere diversemarkedsføring camoufleret som almindelige brugere og virksomheders udtalelser bl.a. her på Amino, så udokumenteret eller ej, så gør de sig ihvertfald rigeligt fortjent til at få noget modspil, dertil gør jeg med glæde mit.
Der er 3 vigtige ting, der gør at jeg ikke bruger trustpilot
- Alle mine kunder for faktura med pakken = kredit - Alle mine kunder er virksomheder - Jeg har testet det af, konklusionen var at det ikke var "nødvendigt".
Men andre mærker har bestemt min interesse, pt. overvejer at blive medlem af sikkerhedsbranchen, hvilket også giver en vis tryghed for kunderne.
Der er 3 vigtige ting, der gør at jeg ikke bruger trustpilot
Selvom jeg er stålsat modstander af Trustpilot og lign. , så vil jeg angive én god grund til at få sine kunder til at anmelde. En eller anden dag bliver du uenig med en kunde, det er stort set umuligt at drive forretning uden dette sker før eller siden. Måske er kunden en idiot, måske har du fået dummet dig, der er mange muligheder men konflikter opstår og det vil også ske for dig. Måske er du så uheldig at den utilfredse kunde beslutter sig for at lave en negativ anmeldelse af dit firma på Trustpilot og hvis du så ikke tidligere har fået dine tilfredse kunder til at lave anmeldelser så får du lige pludselig travlt, det er ikke så fedt, jeg har selv været der.
Derfor, for at forsvare dig imod trustpilot er du desværre bedst stillet hvis du allerede på forkant er gået med på legen. Indtil videre har det været sådan at man som firma gratis kan sende kunder til Trustpilot, svare på anklager osv. men Trustpilot gør til stadighed deres yderste for at gøre det besværligt for os der ikke vil betale for deres afpresning, f.eks. så jeg for nylig på TV et firma der var blevet chikaneret af trustpilot fordi firmaet havde linket uden at de var betalende kunder, ren mafia.