I forhold til jeg, så er trustpilot det bedste bud :) Vh. Mehmet |
Carsten Kvist:Hvad er jeres mening om, om man skal lade sig E-mærke?
Hvis du tror på at det kan betale sig for din forretning, altså giver samme reklame værdi som du f.eks. kan få for de samme penge med Adwords, så er der måske en ide i det for dig. Jeg har af princip valgt at jeg ikke vil have E-mærket da jeg mener de ligesom Trustpilot lever på nas og snylter på vores forretninger uden det giver kunden nogen som helst sikkerhed. Jeg vil medgive at Trustpilot ind imellem reder nogle kunder fra de værste svindlere som har hundredevis af dårlige anmeldelser og ikke en eneste god, men det er heldigvis ret enkeltstående tilfælde. Masser af E-mærkede butikker har igennem de seneste år snydt deres kunder og enkelte er blevet frataget mærket, dermed bevist at mærket ikke sikrer mod at man kan blive snydt.
E-mærket har selv iværksat og betalt mange undersøgelser og sjovt nok viser mange af de undersøgelser som E-mærket selv har bestilt at det giver en stor forskel i konvertering når man har E-mærket. Dette har bl.a. igennem masser af reklame og såkaldte "ekspert" blogs på Amino gjort at rigtig mange iværksættere i løbet af de sidste par år har købt E-mærket til deres nystartede webshops. Antallet af E-mærkede Webshops er dog ikke steget ret meget, og det skyldes selvfølgelig at en meget stor del af dem der køber mærket, fjerner det igen når det første år er gået fordi de ikke vil betale det helt urimelige gebyr for mærket, og det ikke giver den ønskede effekt på salget.
Du har en professionelt udseende hjemmeside med både chat, tlf. nummer og andre vigtige oplysninger. Hvis du ellers behandler dine kunder ordentligt, svarer på mails, tlf. osv. tror jeg ikke det vil kunne betale sig for dig at købe E-mærket.
Jeg har for et par år siden skrevet en lille artikel om emnet her: http://www.hansen-odense.dk/2011/11/e-m%C3%A6rket-udbredes-i-eu/